Dzięki dofinansowaniu z programu „Zielony Transport Publiczny” w tym roku w gminie pojawią się elektryczne autobusy Yutong.
Umowę na dostawę dwóch egzemplarzy modelu E7, znanego z obsługi pasażerów podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze, podpisali burmistrz Pułtuska, Wojciech Gregorczyk i prezes zarządu Busnex Poland, Marcin Kucharski.
– Yutong Bus zrealizował największy na świecie kontrakt na dostawę autobusów elektrycznych, obejmujący aż 888 pojazdów dla Kataru. Flotę „elektryków” podczas mundialu tworzył między innymi model E7, którego dwa egzemplarze dostarczymy do Pułtuska. To będzie polski debiut tego kompaktowego, 7-metrowego autobusu – mówił Marcin Kucharski, prezes firmy Busnex Poland.
Yutong E7, którego mieli okazję poznać kibice podczas Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej w Katarze, to elektryczny autobus o długości 7 metrów. Na jednym ładowaniu osiąga nawet 200 kilometrów, a dzięki rekuperatorowi energia jest odzyskiwana podczas hamowania. Pojazd łączy kompaktowe wymiary i zwrotność z funkcjonalnością, dysponując 13 miejscami siedzącymi oraz przestrzenią dla osób niepełnosprawnych. Jest także wyposażony w klimatyzację i elektryczne ogrzewanie.
– Cieszę się, że doszło dzisiaj do podpisania tej umowy. Liczę na jej sprawną realizację. Samorząd Gminy Pułtusk stara się uczestniczyć we wszystkich działaniach mających na celu wprowadzanie rozwiązań ekologicznych, choć nie bez znaczenia jest również aspekt ekonomiczny. Jak wiadomo znaczącym pod tym względem rozwiązaniem jest transport publiczny – mówił burmistrz Pułtuska, Wojciech Gregorczyk.
Wsparcie w wysokości ponad 2,2 mln zł zostało przyznane w ramach drugiej edycji programu „Zielony Transport Publiczny”. Zakup autobusów elektrycznych to kolejny krok na drodze samorządu w kierunku elektromobilności. W 2022 r. Pułtusk zainstalował dwie publiczne dwupunktowe stacje ładowania aut elektrycznych, a do wykonywania stałych przewozów pasażerskich jest wykorzystywany pojazd elektro-solarny.
Yutong Bus to największy globalny dostawca autobusów i autokarów, posiadający 15-procentowy udział w światowym rynku. Dzięki zaawansowanym technologiom oraz zakładom badawczo-rozwojowym i produkcyjnym o powierzchni 1,12 mln m2, firma jest w stanie dostarczać autobusy elektryczne, hybrydowe, wodorowe i zasilane paliwem tradycyjnym do kolejnych miast na wszystkich kontynentach, w tym również w Europie.
W czterech zakładach dziennie powstaje nawet kilkaset autobusów, co w skali roku zapewnia imponujący wolumen produkcji liczony w dziesiątkach tysięcy. Yutong Bus jest najlepiej sprzedającą się na świecie marką autobusów napędzanych zieloną energią, w 2022 r. notując niemal 12 tys. zakontraktowanych pojazdów zero- i niskoemisyjnych, a łącznie dostarczając już ponad 170 tys. autobusów.
Busnex Poland jest oficjalnym przedstawicielem Yutong Bus, który podczas 3-letniej obecności na rynku dostarczył i zakontraktował już 79 autobusów elektrycznych dla 15 samorządów z 6 województw. Firma zapewnia również kompleksowe wsparcie techniczne i serwisowe oraz bazę wiedzy na temat eksploatacji „elektryków”. We współpracy z Grupą DBK zostały otwarte trzy punkty serwisowe - w Krakowie, Olsztynie oraz Białymstoku, a w Ostrołęce powstał magazyn części zamiennych.
[ZT]12148[/ZT]
elektryk12:21, 27.01.2023
ciekawe czy na serwis wyślą je do kataru i ile będzie kosztować roczne utrzymanie ? 12:21, 27.01.2023
Tadek 12:42, 27.01.2023
Należy uściślić, że
program
„Zielony Transport Publiczny” jest rządowym przedsięwzięciem proekologicznym realizowanym przez Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. 12:42, 27.01.2023
M17:12, 28.01.2023
Według mnie nie powninśmy podpisywać z tej umowy ponieważ bateria się zużywa i nie można jej do kupić??? 17:12, 28.01.2023
Ekolog12:38, 27.01.2023
0 0
To są chińskie autobusy, więc na serwis mogą je wysłać do fabryki Zhengzhou. Ale pewnie już są warsztaty bliżej nas.
Najbardziej zabawna jest zeroemisyjność - bo przecież prąd elektryczny wg polityków i publicystów bierze się głównie z powietrza i promieniowania słonecznego. Tymczasem w świecie rzeczywistym energia elektryczna w Polsce pochodzi głównie z węgla i ropy naftowej. I na dodatek jest bardzo drogi.
W kilku mądrych krajach ogranicza się używanie pojazdów elektrycznych, bo jest brak energii elektrycznej.
Pułtusk nie potrafi wyciągnąć konsekwencji z palenia śmieciami w domach na Popławach, ale dwa elektryczne autobusy mają rozwiązać problem zanieczyszczeń powietrza.
Codziennie z komina budynku Tartaczna 69 snuje się smród palonych śmieci, ale Straż Miejska nie potrafi tego ukrócić. Mieszka tam ktoś znajomy lub rodzina? 12:38, 27.01.2023