Ma to oczywiście związek z kolejnymi ograniczeniami, nakazami i zakazami w związku z wystąpieniem stanu epidemii.
Do dnia 28 lutego 2022 r. w urzędach administracji publicznej lub jednostkach organizacyjnych wykonujących zadania o charakterze publicznym kierownicy urzędów administracji publicznej, dyrektorzy generalni urzędów lub kierujący jednostką organizacyjną polecają pracownikom wykonywanie pracy zdalnej.
Zgodnie z rozporządzeniem nakaz nie dotyczy jednostek organizacyjnych sądów i prokuratury oraz uczelni.
A jak ma wygląda praca zdalna?
Wykonywanie pracy zdalnej może zostać polecone, jeżeli pracownik ma umiejętności i możliwości techniczne oraz lokalowe do wykonywania takiej pracy i pozwala na to rodzaj pracy. W szczególności praca zdalna może być wykonywana przy wykorzystaniu środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość lub dotyczyć wykonywania części wytwórczych lub usług materialnych.
Nieefektywna – tak na początku grudnia br. NIK oceniła organizację pracy zdalnej w związku z Covid-19 w skontrolowanych instytucjach publicznych. Na 40 zbadanych urzędów aż 34 nie były przygotowane do wykonywania zadań na odległość, głównie z powodu braku sprzętu i barier technicznych.
W efekcie zaledwie 32% pracowników skontrolowanych instytucji było w stanie realizować zdalnie kluczowe zadania. Reszta, czyli 2/3, wykonywała prace niewymagające dostępu do systemów informatycznych, dokształcała się we własnym zakresie, brała udział w szkoleniach albo pozostawała do dyspozycji pracodawcy.
Z utrudnieniami musimy więc liczyć w ZUS, KRUS, Urzędzie Skarbowym.
Obowiązek pracy zdalnej nie został wprowadzony u pracodawców prywatnych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz