Zamknij

Optymalizacja Google Ads – samodzielnie czy z agencją marketingu internetowego?

11:37, 09.02.2023 Art. sponsorowany Aktualizacja: 11:38, 09.02.2023
Skomentuj

Kampanie Google Ads to doskonałe narzędzie do reklamy w Internecie. Za jego pomocą z sukcesem wypromować można najróżniejsze produkty oraz usługi, a także znacznie podnieść rozpoznawalność danej firmy. Wielu docenia Google Ads za szybkość, skuteczność oraz elastyczność. Mimo, że jest to narzędzie o ogromnym potencjale, nie zawsze jest on w pełni wykorzystywany. Aby kampanie Google Ads przyniosły oczekiwany skutek, potrzebna jest specjalistyczna wiedza z zakresu marketingu internetowego, doświadczenie oraz czas. Nie wystarczy pojedyncze działanie, ponieważ system Google Ads wymaga regularnej optymalizacji. Oczywiście, Google Ads to narzędzie, którego można się nauczyć i z powodzeniem wykorzystywać w swojej firmie. Możemy również skorzystać z usług wykwalifikowanej agencji marketingowej, która przeprowadzi dla nas kampanię oraz jej regularną optymalizację. Które rozwiązanie jest lepsze? Zapraszamy do lektury, która być może okaże się pomocna w podjęciu decyzji.

 

Optymalizacja kampanii Google Ads

Skuteczna kampania Google Ads to nie tylko jej początkowe ustawienie, ale też regularna optymalizacja. Najlepsze efekty osiągają więc ci, którzy na bieżąco analizują swoje wyniki na podstawie poszczególnych współczynników (na przykład współczynnika konwersji, lokalizacji, czasu, słów kluczowych). Internet to dziś bardzo dynamiczne środowisko, które nie znosi próżni. Optymalizacja pomaga więc dostosować się do zmiennych warunków oraz nie zostać w tyle w stosunku do konkurencji.

Jak podkreśla też Mateusz Parucki z agencji marketingowej Ciekawa Strona, warto pamiętać, że kampania, która przynosiła dobre rezultaty kilka miesięcy wcześniej, bez regularnej optymalizacji może się okazać nieefektywna.

Kampania samodzielnie czy z agencją marketingową?

Kampanie Google Ads to narzędzie mocno intuicyjne, więc bez problemu można się nauczyć jego podstawowej obsługi. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jeśli nie mamy specjalistycznej wiedzy z zakresu marketingu internetowego, może nas to kosztować sporo czasu i pieniędzy. Google Ads ma bardzo wiele funkcji, z których korzystają osoby znające się na temacie. Do tego wciąż pojawiają się nowe rozwiązania, które ciężko śledzić osobom nie pracującym w branży. Metodą prób i błędów możemy po jakimś czasie dojść do naprawdę dobrych wyników, należy jednak zadać sobie pytanie, jaki jest nasz cel. Czy stać nas na porażkę? Czy oczekujemy szybkich wyników?

Jeśli zależy nam na czasie i skutecznej realizacji celów (na przykład sprzedażowych), warto rozważyć pomoc profesjonalnej agencji marketingowej. Wiele firm uważa, że jest to zbędny wydatek lub nie stać ich na takie usługi, dlatego poradzą sobie sami. Często okazuje się jednak, że taka oszczędność jest pozorna, gdyż z dobrą reklamą w Internecie firma prosperowałaby dużo lepiej.

Warto rozważyć też pomoc specjalistów, gdy prowadzimy już kampanię, ale nie przynosi ona oczekiwanych rezultatów. Doświadczony marketingowiec może zaproponować skuteczne działania z zakresu optymalizacji kampanii Google Ads, które sprawią, że kampania wkroczy na właściwe tory.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%