W czwartek, 9 lipca w Pułtusku na zaproszenie Burmistrza Wojciecha Gregorczyka, Marszałek Województwa Mazowieckiego Adam Struzik spotkał się z włodarzami miast – Pułtuska, Serocka – Arturem Borkowskim, Makowa Mazowieckiego – Tadeuszem Ciakiem i Przasnysza – Łukaszem Chrostowskim oraz przedstawicielami samorządu powiatu pułtuskiego: Starostą Pułtuskim Janem Zalewskim iPrzewodniczącym Rady Powiatu Tadeuszem Nalewajkiem.
Spotkanie było kontynuacją wcześniej nawiązanej współpracy samorządów ww. miast w sprawie wspierania inicjatywy budowy linii kolejowej relacji Zegrze – Przasnysz, którą potwierdzono porozumieniem zawartym 24 czerwca br. w Przasnyszu.
Podczas spotkania Jakub Szymański – Kierownik Referatu Gospodarki Gruntami, Planowania Przestrzennego i Rozwoju Urzędu Miasta i Gminy w Serocku przedstawił „Wstępne założenia projektu budowy nowego szlaku komunikacyjnego Zegrze – Przasnysz”. Podkreślano, że realizacja przedmiotowego projektu to: dźwignia i warunek rozwoju, wzrost jakości życia mieszkańców gmin północnego Mazowsza, pozbawionych infrastruktury kolejowej, poprawa bezpieczeństwa, polepszenie jakości środowiska, zmniejszenie obciążenia i poprawa przepustowości innych szlaków kolejowych (LK nr 9 Warszawa-Gdańsk), wzrost bezpieczeństwa państwa, wzrost atrakcyjności turystycznej.
Marszałek Adam Struzik zapewnił o wsparciu inicjatywy samorządowców, uznając celowość tego projektu. Zostanie on wpisany do dokumentów planistycznych województwa mazowieckiego. Ponadto nowy szlak komunikacyjny Zegrze – Przasnysz został ujęty w master planie Warszawskiego Węzła Kolejowego. Realizacja inwestycji możliwa jest jedynie przy udziale funduszy unijnych. Marszałek zaproponował, aby samorządy zawiązały w tej sprawie stowarzyszenie, zawarły umowę partnerską oraz zleciły opracowanie specjalistycznej analizy, która wskazywałaby najkorzystniejsze rozwiązanie w zakresie transportu niskoemisyjnego w tym pasie/korytarzu.
Uczestnicy spotkania zadeklarowali chęć dalszej współpracy w przedmiotowej sprawie.
Wydział Edukacji i PromocjiUrzędu Miejskiego w Pułtusku
monter06:32, 15.07.2020
Podstawą działań w tym kierunku jest zabezpieczona rezerwa terenu pod korytarz trasy kolejowej. Już dziś można wyznaczyć teren, w miarę możliwości, najlepiej wzdłóż obwodnicy w ciągu DK-61. Najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Niestety i w tym przypadku nie obędzie się bez wyburzeń.
Seniorzy już działają. Teraz czas na młodych!
Moze zagospodaruja stragany na miejsce rozrywki dla młodziezy hahaha bo na razie biedaaaa
Adam
18:54, 2025-10-22
Rząd planuje rozszerzyć sieć płatnych dróg o ok. 645 km
Poprzedni rząd likwidował opłaty za drogi w Polsce, obecnie Tusk #koalicja13grudnia wprowadził opłaty dla kierowców. Rząd drenuje kieszenie Polaków bo nie ma pieniędzy w budżecie. Skąd my to znamy ...piniędzy nie ma i nie będzie...
Złoty Rydwan
13:27, 2025-10-22
Wiemy, ile pieniędzy dostaną nasze gminy w 2026 r.
To chyba jest normalne, co roku tak się dzieje. A gdzie się podziały pieniądze na rozwój regionalny z KPO? Czy wszystkie środki zostały rozdysponowane dla "swojaków" na jachty, pływające domy, solaria, ekspresy do kawy, muzykę techno puszczaną z balkonu, kluby swingersów...?🤣
Złoty Rydwan
13:19, 2025-10-22
Temat nowo budowanej drogi rowerowej
A 🙂może jeszcze żuczka znajdziecie
Michał
09:37, 2025-10-22