Na budowie tej drogi zastosowano produkt Solitex U – hydrauliczne spoiwo drogowe wytwarzane na bazie popiołów lotnych wapiennych pochodzących z Elektrowni Bełchatów. Dzięki temu materiałowi, charakteryzującemu się wysoką zawartością reaktywnego tlenku wapnia, osuszanie gruntu stało się bardziej efektywne, co przyspiesza i usprawnia proces budowy.
Za dostarczenie innowacyjnego materiału odpowiada PGE Ekoserwis, firma specjalizująca się w przekształcaniu odpadów przemysłowych w pełnowartościowe surowce budowlane. Dzięki ich działaniom, obwodnica Pułtuska staje się przykładem gospodarki obiegu zamkniętego, w której popioły, żużle i gips zastępują tradycyjne surowce mineralne. W ten sposób nie tylko ogranicza się wydobycie zasobów naturalnych, ale również zmniejsza koszty budowy takich inwestycji jak drogi, autostrady czy parkingi.
Budowa obwodnicy to inwestycja kluczowa dla mieszkańców powiatu pułtuskiego. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii i ekologicznych materiałów zyskujemy nie tylko lepszą infrastrukturę, ale również szansę na zmniejszenie emisji dwutlenku węgla. Jest to szczególnie istotne w czasach, gdy proces dekarbonizacji nabiera tempa, a lokalne inicjatywy mogą przyczyniać się do globalnych zmian. Obwodnica Pułtuska to dowód, że innowacyjne podejście w budownictwie przynosi korzyści zarówno środowiskowe, jak i ekonomiczne
postępy w poszczególnych rodzajach robót:
Ciemny10:12, 20.12.2024
2 0
I tak większość ludzi tego nie zrozumie i skrytykuje. 10:12, 20.12.2024
Haha14:40, 20.12.2024
2 0
Innowacja stosowana na każdej dużej budowie drogi od kilkudziesięciu lat. 14:40, 20.12.2024