Zamknij
POLECAMY

Czy zorganizowane biuro to wydajniejsi pracownicy? Sprawdźmy to!

09:20, 25.05.2025
Skomentuj

Na pracę biurową zazwyczaj składa się szereg różnego rodzaju czynności – począwszy od organizacji pracy pracowników, sposobie komunikacji i wydzielania obowiązków, aż po zadbanie o to, by otoczenie sprzyjało wykonywaniu codziennych obowiązków bez chaosu, w harmonii zamiast totalnego zamieszania. W przypadku gdy którykolwiek z elementów nie funkcjonuje tak jak powinien, praca całej firmy zostaje zachwiana, doprowadzając tym samym do pojawienia się problemów.

Jednym z największych wyzwań jest prawidłowa organizacja stanowisk pracy. Każde z nich, bez względu na swój rodzaj, powinno być zorganizowane w sposób optymalny, a przy tym także najbardziej ergonomiczny dla pracownika, tym samym spełniając wymagane zasady BHP. Czym byłaby praca biurowa bez biurka? To właśnie jego organizacja odgrywa niebagatelną rolę w całym procesie zwiększania swojej wydajności. Już teraz sprawdź, jak porządek na biurku jest w stanie wpłynąć na efektywność.

Bałagan na biurku – jeden z największych wrogów efektywnej pracy. Jak sobie z nim poradzić?

Czy wiesz, że bałagan na biurku to nierzadko także bałagan w głowie? Brak odpowiedniej organizacji przestrzeni jest olbrzymim obciążeniem dla ludzkiego mózgu, a wszystko to za sprawą nadmiaru bodźców. Te zaś znacząco zmniejszają zarówno koncentrację, jak i produktywność. Tymczasem właściwie uporządkowana przestrzeń sprzyja o wiele lepszej organizacji, szybszemu wykonywaniu zadań, a przy tym ma naprawdę pozytywny wpływ na relacje w zespole. Porządek to nierzadko wyraz profesjonalizmu – a to budzi zaufanie nie tylko klientów, lecz także współpracowników. Jak więc radzić sobie z chaosem? Postanowiliśmy przedstawić kilka przydatnych praktyk dla tych, którzy poszukują wskazówek dotyczących ujarzmiania biurowego nieporządku. Oto one!

  • Niepotrzebne? Do wyrzucenia! Organizacja pracy biurowej powinna rozpocząć się od usunięcia wszystkich niepotrzebnych rzeczy i śmieci. Stare notatki, zbędne dokumenty, brudne kubki, opakowania po szybko zjedzonych przekąskach – wszystkie te rzeczy należy usunąć w pierwszej kolejności. Dobrze jest również sprawdzić wszystkie długopisy znajdujące się na biurku; w większości przypadków bywa bowiem tak, że niemal połowa z nich nie nadaje się do użytku, gdyż dawno przestała pisać.
  • Segregacja to podstawa! Porządkowanie i regularna segregacja rzeczy potrzebnych nam podczas wykonywania codziennej pracy to filar uporządkowanego biurka. Pracując z dużą ilością dokumentów, dobrze jest zawczasu skorzystać z segregatorów, teczek, kuwet czy przegródek, które pozwolą na dynamiczną i efektywną segregację wszystkich najważniejszych dokumentów. W segregacji pomóc może między innymi kontener biurowy – niepozorny mebel, który w rzeczywistości stanowi olbrzymie wsparcie w porządkowaniu przestrzeni. Taką konstrukcję znaleźć można między innymi na stronie CEZAS-GLOB: https://cezasglob.pl/801-kontenery-biurowe-pomocniki.
  • Porządek musi być! Każda rzecz na biurku powinna mieć swoje miejsce. Chodzi tu nie tylko o pojemnik na długopisy, lecz także miejsce na dokumenty, telefon oraz kalendarz. Nie wszystko da się przecież umieścić na dysku! Zwłaszcza, jeżeli mowa o codziennych sprzętach biurowych, jak kalkulatory, zszywacze, pieczątki oraz słuchawki. Wówczas najlepszym rozwiązaniem są szuflady, jeżeli tylko biurko je posiada. W ten sposób wszystko jest pod ręką, zaś poszczególne rzeczy są schowane i nie tworzą zbędnego bałaganu.

To właśnie te trzy wskazówki są niezwykle istotne, aby móc utrzymać dobrą organizację pracy przy biurku. Regularne stosowanie się do zasad jest w stanie realnie wpłynąć na lepszą organizację pracy biurowej. Bo porządek na stanowisku to także czystszy umysł, gotowy do działania!

Organizacja biurowa to podstawa. Bez niej nie da się mówić o wydajności

Opóźnienia wynikające z nieprawidłowej organizacji czasu pracy i wykonywanych obowiązków mogą w rzeczywistości negatywnie wpłynąć na poziom efektywności pracowników. Wszechobecny chaos, niemożność znalezienia istotnych dokumentów, a także bałagan na biurkach zdecydowanie nie pomagają w dobrej organizacji; wręcz przeciwnie, skutecznie ją niszczą. Należy pamiętać, że porządek na biurku jest niezwykle ważny przy właściwej organizacji pracy; jednocześnie potrafi on wiele powiedzieć o pracowniku. Kierując się zasadą „im więcej wolnej przestrzeni, tym lepiej”, należy regularnie dbać o to, by w miejscu pracy pozostawał ład i porządek – zarówno przed rozpoczęciem dnia pracy, jak i po godzinach spędzonych w biurze.

(Informacja partnera)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%