Budowa obwodnicy Pułtuska, jednej z największych inwestycji drogowych w regionie, osiągnęła właśnie blisko 79% ogólnego zaawansowania. Choć termin zakończenia prac znacznie się opóźni, korzyści dla lokalnych przedsiębiorstw są nie do przecenienia. Zatrudnienie znalazło już 168 firm podwykonawczych, z czego kilkanaście to podmioty z samego Pułtuska i okolic.
Pułtuska obwodnica to inwestycja o wartości ponad 442 mln zł brutto, realizowana przez Strabag na zlecenie GDDKiA. Oficjalną umowę podpisano w czerwcu 2021 roku, a prace ruszyły w październiku 2023. Choć pierwotny termin zakończenia – marzec 2025 – nie jest już aktualny, planowane 903 dni budowy oznaczają, że realnym terminem ukończenia może być dopiero wiosna 2026 roku.
Tymczasem, poza aspektem drogowym, inwestycja staje się kołem zamachowym dla lokalnej gospodarki. Dzięki niej dziesiątki lokalnych firm mają szansę rozwinąć działalność, zdobyć doświadczenie i zapewnić miejsca pracy mieszkańcom powiatu pułtuskiego.
Wśród 168 podwykonawców zaangażowanych w budowę obwodnicy, kilkanaście to przedsiębiorstwa z powiatu pułtuskiego. Zajmują się transportem, dostawami materiałów, usługami brukarskimi, rozbiórkami czy obsługą techniczną.
[REAKCJA_LAPKI]29925[/REAKCJA_LAPKI]
Dzięki inwestycji, lokalne firmy nie tylko zwiększają przychody, ale także zatrudniają mieszkańców powiatu, inwestują w sprzęt i rozszerzają działalność. To szczególnie ważne w regionie, gdzie – według danych GUS – bezrobocie w kwietniu 2025 wyniosło 7,2% (dla porównania średnia w woj. mazowieckim to 4,4%).
Obwodnica może więc stać się punktem zwrotnym dla lokalnego rynku pracy – zarówno dziś, jak i w długofalowej perspektywie.
Pawel16:51, 05.06.2025
Tak powinno być,aby lokalni przedsiębiorcy zarobili,co przekłada się na miejsca pracy.Napewno znajdzie się masa ludzi,którym to będzie przeszkadzać,ot mentalność typu somsiad-cebulak😉
Bartek19:34, 05.06.2025
Tylko ciekawe czy lokalni przez to później nie stracą jeżeli główny ruch ich będzie omijał.
Przewidziano węzły na drogach Pułtusk-Nasielsk i Pułtusk-Ciechanów - OK. Ale główny ciąg ma być do DK57 na Maków Maz., a oczywiste kierunki DK61 na Ostrołękę (od obwodnicy tylko łącznik) lub na Karniewo (nieuwzględniony). Jeżeli jeszcze w Pułtusku wprowadzą dodatkowe szykany lub ograniczenia prędkości a obwodnica przetnie drogi lokalne i gruntowe to ominięci będą mieli gorzej. Podobnie komunikacją zbiorową bo Pułtuska nie ominie.
Do Bartek22:56, 05.06.2025
A to kolega się teraz obudził? Radni i władze chcieli obwodnicy jak najdalej od miasta co dałoby jeszcze gorsze efekty. Wtedy mało kto protestował. No ale jak wypowiadają się ludzie co mają małe pojęcie to taki jest efekt. Miasto Pułtusk nie potrzebowało obwodnicy tylko dwóch pasów do serocka. Obwodnica pułtuska jest w interesie makowa i ostrołęki. Życzę w kolejnych wyborach głosowania na nauczycieli wf lub kelnerów.
Złoty Rydwan 01:06, 06.06.2025
Budowa spowonila i nie wiadomo czy kiedykolwiek się zakończy
Lewoskręt, który może stać się problemem
Dzisiaj wyjechałem z Pułtuska o 6:30 pojechałem przez Wyszków, na moście grota w Warszawie byłem o 7:40. Nie rozumiem po co się pchać na Zegrze jadąc do Warszawy.
Podróżnik
17:17, 2025-12-15
Koniec pewnej epoki w Pułtusku. Prezes odchodzi...
Panie Januszu bardzo mądry ,życiowy komentarz.Jeszcze się Taki nie urodził ,żeby każdemu dogodził.
M.G.
01:28, 2025-12-15
Wspólna Wigilia mieszkańców Pułtuska i powiatu
Fajna inicjatywa żeby jeszcze tylko skupy zbóż nie oszukiwały na wadze i na próbach to świat byłby lepszy wesołych świąt Bożego Narodzenia i czas na poprawę nigdy nie jest za późno
Roman
21:28, 2025-12-14
Tak ciepłego grudnia nie było od 74 lat
A niech się bawią dalej tą inżynierią pogodową to wszyscy tak wyjadą na tym że będą się poruszać jak sądzę Voyager bo tak kometarny obok orta.tego baranów i głupków może wierzyć że można walczyć z klimatem popieprzyli cały cykl klimatyczny. Precesja w takim tempie nie zmienia klimatu.
Czas
17:08, 2025-12-14