Budowa obwodnicy Pułtuska, jednej z największych inwestycji drogowych w regionie, osiągnęła właśnie blisko 79% ogólnego zaawansowania. Choć termin zakończenia prac znacznie się opóźni, korzyści dla lokalnych przedsiębiorstw są nie do przecenienia. Zatrudnienie znalazło już 168 firm podwykonawczych, z czego kilkanaście to podmioty z samego Pułtuska i okolic.
Pułtuska obwodnica to inwestycja o wartości ponad 442 mln zł brutto, realizowana przez Strabag na zlecenie GDDKiA. Oficjalną umowę podpisano w czerwcu 2021 roku, a prace ruszyły w październiku 2023. Choć pierwotny termin zakończenia – marzec 2025 – nie jest już aktualny, planowane 903 dni budowy oznaczają, że realnym terminem ukończenia może być dopiero wiosna 2026 roku.
Tymczasem, poza aspektem drogowym, inwestycja staje się kołem zamachowym dla lokalnej gospodarki. Dzięki niej dziesiątki lokalnych firm mają szansę rozwinąć działalność, zdobyć doświadczenie i zapewnić miejsca pracy mieszkańcom powiatu pułtuskiego.
Wśród 168 podwykonawców zaangażowanych w budowę obwodnicy, kilkanaście to przedsiębiorstwa z powiatu pułtuskiego. Zajmują się transportem, dostawami materiałów, usługami brukarskimi, rozbiórkami czy obsługą techniczną.
[REAKCJA_LAPKI]29925[/REAKCJA_LAPKI]
Dzięki inwestycji, lokalne firmy nie tylko zwiększają przychody, ale także zatrudniają mieszkańców powiatu, inwestują w sprzęt i rozszerzają działalność. To szczególnie ważne w regionie, gdzie – według danych GUS – bezrobocie w kwietniu 2025 wyniosło 7,2% (dla porównania średnia w woj. mazowieckim to 4,4%).
Obwodnica może więc stać się punktem zwrotnym dla lokalnego rynku pracy – zarówno dziś, jak i w długofalowej perspektywie.
Pawel16:51, 05.06.2025
Tak powinno być,aby lokalni przedsiębiorcy zarobili,co przekłada się na miejsca pracy.Napewno znajdzie się masa ludzi,którym to będzie przeszkadzać,ot mentalność typu somsiad-cebulak😉
Do Bartek22:56, 05.06.2025
A to kolega się teraz obudził? Radni i władze chcieli obwodnicy jak najdalej od miasta co dałoby jeszcze gorsze efekty. Wtedy mało kto protestował. No ale jak wypowiadają się ludzie co mają małe pojęcie to taki jest efekt. Miasto Pułtusk nie potrzebowało obwodnicy tylko dwóch pasów do serocka. Obwodnica pułtuska jest w interesie makowa i ostrołęki. Życzę w kolejnych wyborach głosowania na nauczycieli wf lub kelnerów.
Złoty Rydwan 01:06, 06.06.2025
Budowa spowonila i nie wiadomo czy kiedykolwiek się zakończy
Ponad 2000 osób zagrożonych zwolnieniami
Tusk z *%#)!& chce osłabić i sprzedać PKP Cargo? i to komu ? Niemcom i Ukrainie aby sobie wozili towary bez opłaty przez terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Nie ma na to naszej zgody 👎
Złoty Rydwan
01:46, 2025-06-07
Ponad 2000 osób zagrożonych zwolnieniami
Jeszcze pkp informatyka przechowalnia konfitur grzybowych
ultra
17:26, 2025-06-06
Tak zmieni się opieka kardiologiczna. Sprawdź, co zyska
Farmazony dla tepogloych lemingów Gdzie się podziały pieniądze Polaków?!
Złoty Rydwan
01:16, 2025-06-06
Obwodnica rośnie, a lokalne firmy kwitną
Budowa spowonila i nie wiadomo czy kiedykolwiek się zakończy
Złoty Rydwan
01:06, 2025-06-06
0 1
Tylko ciekawe czy lokalni przez to później nie stracą jeżeli główny ruch ich będzie omijał.
Przewidziano węzły na drogach Pułtusk-Nasielsk i Pułtusk-Ciechanów - OK. Ale główny ciąg ma być do DK57 na Maków Maz., a oczywiste kierunki DK61 na Ostrołękę (od obwodnicy tylko łącznik) lub na Karniewo (nieuwzględniony). Jeżeli jeszcze w Pułtusku wprowadzą dodatkowe szykany lub ograniczenia prędkości a obwodnica przetnie drogi lokalne i gruntowe to ominięci będą mieli gorzej. Podobnie komunikacją zbiorową bo Pułtuska nie ominie.