Przygotować plakat lub nakręcić film z przykładami bezpiecznego zachowania na terenach kolejowych - to zadanie dla uczniów klas I-VI, którzy zechcą wystartować w konkursie „Akcja Bezpieczeństwo”. Konkurs realizowany przez Urząd Transportu Kolejowego współfinansowany jest z unijnych środków Programu Infrastruktura i Środowisko.
Każda zgłoszona praca i materiał wideo muszą zawierać widoczną postać nosorożca Rogatka, bohatera Kampanii Kolejowe ABC II oraz logo projektu.
Klasowe drużyny liczące od 5 do 30 osób mają czas na zgłoszenia do 5 kwietnia 2023 r. By to zrobić należy wypełnić formularz zgłoszeniowy na stronie akcjabezpieczenstwo.pl
Nagrodą w kategorii FILM jest sprzęt multimedialny o wartości 15 tys. zł (np. kamera, aparat, ekran multimedialny) oraz włączenie pracy do wideomappingu 3D wyświetlonego podczas wydarzenia edukacyjno-informacyjnego Kampanii Kolejowe ABC II.
W kategorii PLAKAT wygrać można sprzęt edukacyjny lub sportowy o wartości 15 tys. zł (np. mini miasteczko kolejowe lub wyposażenie sali gimnastycznej) oraz wyeksponowanie pracy podczas wydarzenia edukacyjno-informacyjnego Kampanii Kolejowe ABC II.
Wyróżnione zespoły w obu kategoriach otrzymają: 5 tys. zł dla szkoły na zakup sprzętu sportowego lub materiałów edukacyjnych związanych z bezpieczeństwem kolejowym lub drogowym.
Kampania Kolejowe ABC II realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to druga edycja ogólnopolskiej kampanii informacyjno-edukacyjnej, propagującej zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Głównym bohaterem projektu jest nosorożec Rogatek, który promuje bezpieczeństwo m.in. na billboardach, w radiu czy w telewizji.
Informacje na temat Kampanii Kolejowe ABC II za sprawą samych spotów w telewizji zostały wyświetlone ponad 1,4 miliarda razy i dotarły łącznie do ponad 33,6 miliona osób. W radiu treści o bezpieczeństwie na terenach kolejowych usłyszało ponad 6 milionów słuchaczy, a spoty w internecie, na platformach VOD i YouTube zostały wyświetlone ponad 74 miliony razy.
Zajęcia takie w 2022 r. odbyły się w 213 placówkach, co łącznie stanowi około 13 tysięcy minut interaktywnej nauki przez zabawę. W lekcjach wzięło już udział prawie 6,5 tysiąca dzieci! Kampania Kolejowe ABC II była obecna w szkołach również poprzez platformę LIBRUS. Treści zostały wyświetlone tam przez rodziców i nauczycieli ponad 25 milionów razy.
Dzięki wsparciu Funduszy Europejskich realizowanych jest szereg podobnych akcji, wydarzeń i kampanii medialnych dla dzieci w całej Polsce
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Gdzie w powiecie pułtuskim żyje się najlepiej?
Obryte liderem spójności społecznej. To akurat prawda, niech tylko ktoś spróbuje mieć inne zdanie od jaśnie panującego. W lokalnych mediach też jedna melodia.
Typowy Seba
08:17, 2025-12-16
Lewoskręt, który może stać się problemem
Dzisiaj wyjechałem z Pułtuska o 6:30 pojechałem przez Wyszków, na moście grota w Warszawie byłem o 7:40. Nie rozumiem po co się pchać na Zegrze jadąc do Warszawy.
Podróżnik
17:17, 2025-12-15
Koniec pewnej epoki w Pułtusku. Prezes odchodzi...
Panie Januszu bardzo mądry ,życiowy komentarz.Jeszcze się Taki nie urodził ,żeby każdemu dogodził.
M.G.
01:28, 2025-12-15
Wspólna Wigilia mieszkańców Pułtuska i powiatu
Fajna inicjatywa żeby jeszcze tylko skupy zbóż nie oszukiwały na wadze i na próbach to świat byłby lepszy wesołych świąt Bożego Narodzenia i czas na poprawę nigdy nie jest za późno
Roman
21:28, 2025-12-14