Według komisji uczeń nie powinien mieć aż tak dużej swobody w formułowaniu argumentów podnoszonych w pracy - informuje Prawo.pl.
Na egzaminie ósmoklasisty z języka polskiego uczniowie muszą zmierzyć się z napisaniem krótkiej formy wypowiedzi pisemnej, może to być: zaproszenie, ogłoszenie, rozprawka, opowiadanie z dialogiem (twórcze i odtwórcze), opis postaci, krajobrazu, przedmiotu, prosta notatka. Centralna Komisja Egzaminacyjna określiła, jakie elementy powinien zawrzeć uczeń w każdej z tych form, by zdobyć maksymalną liczbę punktów - czytamy w serwisie Prawo.pl.
„Od teraz co najmniej jeden argument musi być związany z tematyką wydarzenia, którego dotyczy tekst” - tłumaczy Aneta Korycińska, polonistka-nauczycielka, prowadząca fanpage Baba od Polskiego”.
Dodaje, że jeżeli tak nie będzie, uczeń straci punkty.
.„To oznacza, że jeden argument wciąż może być uniwersalny (poczęstunek, możliwość uzyskania dobrej oceny, zwolnienie z lekcji), ale drugi musi dotyczyć tematyki wydarzenia. Jeżeli piszemy o wystawie, to adekwatnym argumentem może być możliwość obejrzenia nagrodzonych prac, rozmowy ze znanym fotografem, zrobienia zdjęcia zabytkowymi aparatami” - tłumaczy nauczycielka w serwisie Prawo.pl.
Według Prawo.pl oznacza to, że jeżeli uczeń poda pięć elementów zaproszenia, ale oba argumenty nie będą dotyczyć wydarzenia, to dostanie tylko 1 pkt, zamiast 2 pkt. za treść. Brak jakiegokolwiek elementu i dwa uniwersalne argumenty - to brak punktów za zadanie.
Czytaj więcej: https://www.prawo.pl/oswiata/egzamin-osmoklasisty-2025-zasady-oceniania,531241.html
Pani J.21:40, 30.01.2025
0 0
Ciągle zwraca się uwagę, że szkoła jest tak stresującym miejscem, więc może niech pani ministra zrobi coś dobrego i zniesie ten egzamin, który nie ma żadnego znaczenia przy dla dalszej nauki. Uczniowie i tak dostają się do wybranej szkoły średniej. Tylko wyniki są mierne, a będą coraz gorsze.