W dniu 26 września 2024r. Rada Powiatu w Pułtusku podjęła stanowisko w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Ministra Infrastruktury i Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o rozbudowę drogi krajowej nr DK61 na odcinku od m. Klusek do budowanej obecnie obwodnicy m. Pułtusk. Droga krajowa DK 61, przy braku połączenia kolejowego, jest jedynym szlakiem komunikacyjnym łączącym powiat pułtuski oraz powiaty: makowski, przasnyski, ostrołęcki i szczycieński z Warszawą i szlakami komunikacyjnymi położonymi w obrębie i sąsiedztwie aglomeracji warszawskiej. Droga obsługuje ruch towarowy, turystyczny (na Mazury i okoliczne tereny o walorach turystyczno-przyrodniczych) oraz osobowy, w tym codzienny dojazd mieszkańców ww. powiatów do miejsc pracy położonych w aglomeracji warszawskiej.
Według wyników Generalnego Pomiaru Ruchu przeprowadzonego w latach 2020-2021 przez GDDKiA średni dobowy ruch roczny (SDRR) na odcinku pomiędzy miejscowością Klusek a Pułtuskiem (punkt pomiarowy nr 11309) wyniósł 13.774 pojazdy/dobę. Jest to wynik znacznie większy od średniej dla dróg krajowych w Polsce, która wynosi 8.737 pojazdów/dobę.
Średni Dobowy Ruch Roczny Pojazdów Silnikowych na drogach krajowych pokazuje, że Pułtusk stanowi znaczący węzeł komunikacyjny (kumuluje ruch drogowy z DK57, DK61 i dróg wojewódzkich DW618 i DW619) – SDRR na drodze DK57 wyniósł 6793 pojazdy (odcinek Pułtusk-Maków Mazowiecki), na DK 61 4288 pojazdy (odcinek Pułtusk-Różan), SDRR na odcinku Wierzbica-Pułtusk wyniósł 13774 pojazdy. Dla porównania na drodze E7 odcinek Płońsk-Glinojeck SDRR miał wartość zbliżoną – 14156 pojazdów. W GPR 2010 Średni Dobowy Ruch Samochodów Osobowych i Mikrobusów wyniósł na odcinku Wierzbica-Pułtusk 9042 pojazdy, w GPR 2015 10382 pojazdy a w GPR 2020/21 11443 pojazdy. Oznacza to, w tej kategorii pojazdów, wzrost SDR 2020/21 w stosunku do 2010 aż o 26,6%.
Rozbudowa DK 61 na odcinku ok. 11 km (od m. Klusek do budowanej obecnie obwodnicy Miasta Pułtusk, województwo mazowieckie) do standardu dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu na każdej jezdni w połączeniu z budowaną obecnie obwodnicą Miasta Pułtusk oraz rozbudową drogi w miejscowości Zegrze znacząco poprawi płynność oraz bezpieczeństwo ruchu drogowego i będzie stanowiło ważny element infrastruktury drogowej dla zwiększającej się liczby mieszkańców powiatów pułtuskiego, makowskiego, przasnyskiego, ostrołęckiego i szczycieńskiego, a także aglomeracji stołecznej.
Zgodnie ze Stanowiskiem Rady Powiatu w Pułtusku z dnia 26 września 2024 r. w sprawie rozbudowy drogi krajowej DK 61 i inicjatywą Pani Róży Krasuckiej – Radnej Powiatu Pułtuskiego o społeczne poparcie stanowiska Rady Powiatu, zwracamy się z uprzejmą prośbą o poparcie w/w inwestycji, gdyż każda inicjatywa w tej sprawie będzie pomocna.
Tadeusz Nalewajk
Przewodniczący Rady Powiatu w Pułtusku
ja18:27, 18.12.2024
A może niech mr przewodniczący zacznie osobiście zabiegać? Nie? Nie od tego jest przecież.. 18:27, 18.12.2024
Gosc19:05, 18.12.2024
Jestem za i poprowadzić dalej w kierunku Ostrołęki, fajnie by było żeby w przyszłości stała się drogą ekspresową 19:05, 18.12.2024
Gosciu19:55, 18.12.2024
A gdyby tak połączyć dk 61 z dk 53? 19:55, 18.12.2024
ZiemekZ14:38, 19.12.2024
Lepiej by było poprowadzić jednak tą linię kolejową dla dobra nas wszystkich i środowiska. DK61 między Serockiem a Pułtuskiem to malownicza trasa i znając życie, GDDKiA wyssałaby z niej całe życie. Nie możemy pozwolić na to, żeby tak piękne okolice straciły swój potencjał poprzez bezduszne zalanie asfaltem. 14:38, 19.12.2024
Texas17:25, 19.12.2024
Linia kolejowa jak najbardziej. Rozbudowa drogi jest niezbędna na tym ok 11km odcinku. Podstawa to bezpieczeństwo nie ma roku bez rannych lub zabitych na drodze. Inne argumenty przy tym bledną a krajobraz można dalej podziwiać. Jedynie co by tu pasowało to nowy ślad drogi omijając Dzierżenin. Poza tym dwie jezdnię to szybsze połączenie. 17:25, 19.12.2024
Złoty Rydwan 00:51, 20.12.2024
Tylko połączenie kolejowe z Warszawą pomoże godnie żyć Pułtuszczanom... 00:51, 20.12.2024
Texas19:34, 18.12.2024
1 0
Ostrołęka dziś jest pośrodku niczego jeżeli chodzi o drogi. Omija ją daleko S-61. Natomiast DK-61 dalej nie będzie rozbudowywana do dwujezdniowej, tylko do Pułtuska. Właściwie kończy się na miejscowości Różan. Do Ostrołęki dalej wiedzie DK-53. Ta numeracja się pozmieniała. Najlepszym rozwiązaniem dla Ostrołęki byłaby droga dwujezdniowa do S-61 najkrótszym możliwym odcinkiem bodajże do węzła Śniadowo. 19:34, 18.12.2024