Każda budowa czy modernizacja drogi zaczyna się od diagnozy potrzeb – na podstawie zgłoszeń mieszkańców, ocen technicznych i analiz ruchu drogowego. Następnie Zarząd Dróg Powiatowych przygotowuje koncepcję i uruchamia postępowanie mające na celu wykonanie dokumentacji projektowej.
Po jej opracowaniu możliwe jest ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji, który wyłoni wykonawcę robót. W międzyczasie odbywają się uzgodnienia, pozyskiwanie decyzji administracyjnych oraz finansowanie, często z wykorzystaniem funduszy zewnętrznych. Cały proces od pomysłu do finalnego asfaltu może potrwać od kilkunastu do nawet kilkudziesięciu miesięcy.
9 kwietnia 2025 r. Powiat Pułtuski podpisał dwie umowy na przygotowanie dokumentacji projektowej dla kolejnych inwestycji drogowych.
To nie koniec dobrych wiadomości. Zarząd Dróg Powiatowych w Pułtusku ogłosił wszczęcie kolejnej procedury przetargowej – tym razem na dokumentację projektową rozbudowy drogi powiatowej nr 3433W w miejscowości Gładczyn Rządowy. Planowany odcinek ma długość 992 metrów i stanowi ważne połączenie z drogą wojewódzką nr 618 w kierunku Bartodziej i dalej Psar, Obrytego.
Jeśli procedura przebiegnie sprawnie, kolejne umowy mogą zostać podpisane już w połowie roku, a fizyczne roboty rozpoczną się w sezonie budowlanym 2026. To dobra prognoza dla mieszkańców, którzy od lat czekają na poprawę stanu lokalnych tras.
[ZT]27962[/ZT]
[ZT]25617[/ZT]
0 0
Nadal brak niebezpiecznego odcinka Pułtusk-Psary z drogą dla rowerów lub wydzielonym pasem dla cyklistów. 🙁
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wpu24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz