PKP Intercity szykuje przełom w podróżach dalekobieżnych. Po latach na tory wjadą piętrowe pociągi – szybkie, nowoczesne i produkowane w Polsce.
PKP Intercity planuje zakup pociągów piętrowych do obsługi tras dalekobieżnych. Nowe składy osiągną prędkość do 200 km/h i będą produkowane w polskich fabrykach – w Chorzowie lub Siedlcach. Dla pasażerów oznacza to zupełnie nowy standard podróży.
Przewoźnik ogłosił, że kupi 42 dwupoziomowe elektryczne zespoły trakcyjne, z opcją na kolejne 30. To rekordowa inwestycja pod względem liczby pojazdów przeznaczonych do połączeń dalekobieżnych.
Oferty złożyły dwie firmy – Alstom Polska i Stadler Polska. Obie mają zakłady w kraju, w których już wcześniej powstawały piętrowe pociągi eksportowane do Europy.
Każdy skład pomieści minimum 480 osób. Na pokładzie znajdą się strefy ciszy, przestrzenie dla dzieci, miejsca na rowery, wygodne fotele z indywidualnymi stolikami i USB, WiFi oraz klimatyzacja.
W planach jest także wydzielona część pierwszej klasy i automaty vendingowe. Składy zostaną w pełni dostosowane do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.
Pierwsze piętrowe pociągi mają trafić do ruchu za około trzy i pół roku. Obsłużą popularne krajowe trasy – m.in. z Warszawy do Gdańska, Wrocławia, Krakowa, Białegostoku czy Olsztyna. Przewoźnik zapowiada, że pojazdy będą też mogły kursować do Czech.
Inwestycja w piętrowe składy to część szeroko zakrojonego programu modernizacji taboru PKP Intercity. Przewoźnik ma już podpisane umowy o wartości ponad 16,5 mld zł na produkcję i modernizację lokomotyw oraz wagonów w polskich zakładach – od Nowego Sącza po Poznań i Bydgoszcz.
Złoty Rydwan 23:47, 26.07.2025
Propaganda komuchów.
Niech komuchy powiedzą o tym że zlomują super wagony PKP Cargo do przewozu czołgów
Wytną drzewa czy uratują przestrzeń?
Może ktoś by pomyślał żeby ten wąwóz zagospodarować np. na park ?
Mieszkanka
20:58, 2025-08-02
Wytną drzewa czy uratują przestrzeń?
Ten wąwóz to czarna dziura w tym mieście.
Wkoncu
19:06, 2025-08-02
Wytną drzewa czy uratują przestrzeń?
Chyba jest napisane że Spółdzielnia składa wniosek więc i ona jest właścicielem. Co jest niejasnego
Logik
19:05, 2025-08-02
Wytną drzewa czy uratują przestrzeń?
W kampanii grudniowej 1806 roku wąwóz ten - wchodzący w skład ówczesnego folwarku Górki - przechodził wielokrotnie z rąk rosyjskich do francuskich (i odwrotnie). Stojące w pobliżu armaty też zmieniały właściciela. Kto obecnie jest faktycznym właścicielem tego wąwozu?
Boletus Edulis
17:19, 2025-08-02
0 0
Przykro ci że pisowscy zdrajcy stanu rozkradli PKP?