Filtr powietrza to niepozorny, ale ważny element każdego samochodu. Odpowiada on za wyłapywanie drobnych cząsteczek, takich jak piasek i kurz, żeby nie dostały się do komory silnika. Jeśli filtr nie działa sprawnie lub jest zapchany, może dojść do mikrouszkodzeń silnika. Żeby temu zapobiec, kierowca powinien znać objawy awarii filtra powietrza, aby móc wymienić go jak najszybciej.
Obrazek zaczerpnięty z topczescizamienne.pl
Jak działa filtr powietrza?
Zasada działania filtru powietrza jest bardzo prosta. Najprostszy filtr jest zbudowany z obudowy i elementu filtracyjnego. Element filtracyjny może być wykonany z różnych materiałów: z papieru, bawełny, papieru z włókniną, włókniny poliestrowej, włókniny nasączonej olejem itd.
Niezależnie od materiału filtracyjnego, filtry są ułożone w plisy, co daje jeszcze większą powierzchnię roboczą. Precyzyjnie ułożone plisy „podpierają się” wzajemnie, dzięki czemu są mniej podatne na zlepianie.
Filtr powietrza, jako element układu dolotowego montowany jest zazwyczaj z boku silnika. W trakcie swojej pracy zasysa powietrze z zewnątrz do wewnątrz, aby do silnika trafiło oczyszczone powietrze.
Kiedy wymienić filtr powietrza?
Filtry powietrza są elementami jednorazowymi, czyli z czasem ulegają zużyciu. Eksperci radzą, żeby filtry wymieniać co 40 tys. km, chociaż to zależy od warunków eksploatacyjnych auta. Jeśli bardzo rzadko jeździsz autem, filtr możesz wymieniać nawet tylko raz w roku. Warto co jakiś czas sprawdzać jego stan – materiał filtracyjny zazwyczaj jest w jasnym kolorze, co ułatwia kontrolę poziomu zużycia.
Objawy zapchanego filtra powietrza:
Jak wymienić filtr powietrza?
Wymiana filtru powietrza jest prosta. Obecnie filtry mają wkłady, które tylko trzeba wymienić.
Wraz z filtrem powietrza zalecamy wymienić filtr kabinowy. Filtr kabinowy oczyszcza powietrze, które trafia do kabiny samochodu.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz