Zamknij

Dlaczego warto szkolić swoich pracowników? Poznaj najważniejsze korzyści dla swojej firmy!

13:41, 11.04.2023 Art. sponsorowany Aktualizacja: 13:42, 11.04.2023
Skomentuj

Trudno dogodzić wszystkim pracownikom, jeśli chodzi o wysokość oczekiwanych zarobków. Często nawet sowite wynagrodzenie nie jest wystarczającym wabikiem, aby przyciągnąć świetnych i poszukiwanych na rynku pracy specjalistów.

Trend rynku pracownika wciąż ma się dobrze. Pracodawcy muszą liczyć się z tym, że najbardziej doświadczeni, kompetentni i zaangażowani specjaliści będą aktywnie przemieszczać się wewnątrz rynku pracy, poszukując dla siebie jak najatrakcyjniejszych miejsc zatrudnienia. W gruncie rzeczy to oni będą wybierać pracę, a nie praca ich.

W jakiej branży zarobisz najwięcej w Pile?

Inwestowanie w już zatrudnionych pracowników – dobry plan!

Poszukując metod na zwiększenie zysków w firmie, trzeba działać wielopłaszczyznowo. Pozyskiwanie nowych rynków zbytu, poszerzanie zakresu usług i produktów, automatyzacja procesów, aktywne pozyskiwanie klientów – to tylko część możliwości. W praktyce jednak okazuje się, że istniejący zespół może nie być do końca wydajny. Gdy efektywność jest niewystarczająca, niedobory należałoby pokryć poprzez zatrudnienie nowych pracowników. To jednak z roku na rok staje się coraz kosztowniejsze. Nie zawsze też można zrekrutować od razu te osoby, które naprawdę widzi się w swoim zespole. Inwestycja w rozwijanie kompetencji osób już zatrudnionych może w dłuższej perspektywie znacząco zwiększyć wydajność, stając się inwestycją z szybkim i długotrwałym zwrotem.

Pracownicy oczekują szkoleń od pracodawcy

Duże grono pracowników poważnie podchodzi do swojej kariery zawodowej. Wysokość zarobków jest dla nich istotna, ale nie oznacza to, że godzą się na stanie w miejscu, stagnację i brak rozwoju zawodowego. Pracodawcy na rynku pracownika muszą zatem wykazać się chęcią inwestowania w zwiększanie kompetencji osób zatrudnianych. Dlaczego warto szkolić swoich pracowników? Jest to spory argument i benefit pozapłacowy – stosowany nie tylko przez korporacje, ale coraz częściej przez średnie podmioty. Pracownik, który wie, że jego pracodawca inwestuje w jego rozwój, czuje się pewniej i stabilniej. Może też czuć się bardziej doceniony, przez co nie rozgląda się za nowym miejscem pracy. Pracodawca, nawet jeśli nie ma chwilowej możliwości zwiększenia wynagrodzenia, może przynajmniej w ten sposób odwdzięczyć się pracownikowi za jego wkład w rozwój firmy i wypracowywanie zysków.

Wyrównanie kompetencji wewnątrz zespołu – ważna kwestia

Doświadczenie i kwalifikacje mogą być bardzo zróżnicowane wśród poszczególnych pracowników. Wynikają głównie ze zdobytego wykształcenia i stażu pracy. Nowo zatrudnione osoby mogą mieć problemy z wdrożeniem do określonych zadań i odstawać swoimi kompetencjami od stażowo bardziej doświadczonych pracowników. Nie sprzyja to efektywności czy pracy zespołowej. W związku z tym działania mające na celu wyrównanie umiejętności wewnątrz zespołu są bardzo ważne. Pracodawca zatrudniający osoby o wąskich specjalizacjach musi się liczyć także z tym, że danych ekspertów może być niewielu na lokalnym rynku pracy. Dlatego też czasami koniecznie jest zatrudnienie mniej doświadczonej osoby, za to wykazującej zaangażowanie i chęć nauki.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%