Zamknij

Integracja e-sklepu z platformą kurierską – dlaczego warto?

Art. sponsorowany + 11:12, 28.03.2023 Aktualizacja: 11:13, 28.04.2023
Skomentuj

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z czasochłonnymi wyzwaniami. Jednym z najważniejszych jest sprawna organizacja dostaw przesyłek do klientów i obsługa zwrotów. Aby oszczędzić cenny czas, właściciele sklepów internetowych dążą do zautomatyzowania tych procesów. Z pomocą przychodzą platformy kurierskie. Dlaczego warto zintegrować stronę internetową e-sklepu z tego typu narzędziem? Wyjaśniamy!

 

Na czym polega integracja sklepu z platformą kurierską?

W handlu internetowym na małą skalę zamówienie kuriera, który dostarczy zamówienie do klienta sklepu nie stanowi większego wyzwania. Gdy skala biznesu się zwiększa, a miesięcznie pojawiają się setki, a nawet tysiące zamówień, wypełnianie formularzy nadawczych zabiera mnóstwo czasu, co wiąże się z koniecznością stworzenia dodatkowych etatów.

Klienci mają zróżnicowane preferencje pod względem dostawy towaru. Według raportu "E-commerce w Polsce 2022" przygotowanego przez Gemius obecnie 81% kupujących preferuje dostawy do paczkomatów, 43% docenia dostawy kurierem realizowane do domu lub pracy, natomiast 17% regularnie korzysta z dostaw do punktu partnerskiego. Prowadząc sprzedaż internetową na konkurencyjnym rynku nie należy ignorować tego faktu. Rezygnacja z jednej z form dostawy oznacza wprost rezygnację z potencjalnych klientów.

Integracja sklepu z platformą wysyłkową pozwala całkowicie zautomatyzować proces wysyłki zamówień. Dane wprowadzone przez klienta sklepu przy dokonywaniu zakupów, w kilka sekund są transferowane do formularza nadawczego. Dotyczy to nie tylko adresu dostawy i charakterystyki przesyłki, ale również formy dostarczenia paczki i wyboru konkretnego przewoźnika. Następnie po skompletowaniu zamówienia i weryfikacji poprawności danych, można zamówić kuriera jednym kliknięciem.

Dlaczego warto zintegrować sklep z platformą wysyłkową?

Prowadzenie sklepu internetowego bez automatyzacji wysyłek jest dziś właściwie niemożliwe. Oto najważniejsze korzyści, jakie przynosi integracja z platformą wysyłkową:

  • Oszczędność czasu – do zamówienia kuriera wystarczy jedno kliknięcie.
  • Redukcja kosztów – kurierzy i platformy wysyłkowe oferują wysokie rabaty dla stałych klientów.
  • Obsługa zwrotów – one również odbywają się automatycznie.
  • Obsługa posprzedażowa – kupujący mogą otrzymywać spersonalizowane mailingi i korzystać z funkcji zaawansowanego trackingu.
  • Branding – wszystkie usługi związane z wysyłką i obsługą posprzedażową odbywają się pod marką sklepu internetowego.
  • Zróżnicowane formy dostawy towaru – konsumenci mają do dyspozycji wszystkie preferowane przez siebie możliwości – paczkomaty, punkty odbioru i dostawy door-to-door.

Co najważniejsze, każda z wymienionych korzyści, bezpośrednio lub pośrednio, przekłada się na wzrost sprzedaży osiąganej przez sklep internetowy.

Jak wybrać optymalną platformę kurierską do swojego e-sklepu?

Do rozstrzygnięcia pozostaje kwestia, z którą firmą wysyłkową zintegrować swój sklep. Taką możliwość udostępniają swoim klientom przewoźnicy, jednak rozwiązanie ma swoje wady. Po pierwsze, zmusza to właściciela sklepu internetowego do związania się z jedną, wybraną firmą. Po drugie, kurierzy często wymagają podpisania stałej umowy gwarantującej niższe ceny, pod warunkiem zrealizowania zadeklarowanego miesięcznego wolumenu przesyłek.

Drugą możliwość stanowią serwisy do obsługi kurierskiej. Platformy wysyłkowe gromadzą oferty wiodących przewoźników, realizujących zróżnicowane formy dostawy w jednym miejscu. W praktyce to klient sklepu internetowego wybiera, w jaki sposób towar zostanie do niego dostarczony. Rola sklepu ogranicza się do weryfikacji danych w formularzu i zamówienia kuriera przy pomocy jednego kliknięcia.

Obecnie na rynku jedną z ciekawszych ofert wśród platform wysyłkowych przeznaczonych dla klientów biznesowych prezentuje serwis Apaczka: https://www.apaczka.pl/.

Narzędzie jest kompatybilne z praktycznie wszystkimi popularnymi platformami e‑commerce, co ułatwia integrację. Apaczka obsługuje przesyłki krajowe, zagraniczne, a także transporty paletowe. Oprócz niższych cen i szerokiego wyboru przewoźników, dodatkowymi atutami są obsługa zwrotów, pełna personalizacja usług, narzędzia analityczne i szereg kolejnych udogodnień dla branży e-commerce!

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%