Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z czasochłonnymi wyzwaniami. Jednym z najważniejszych jest sprawna organizacja dostaw przesyłek do klientów i obsługa zwrotów. Aby oszczędzić cenny czas, właściciele sklepów internetowych dążą do zautomatyzowania tych procesów. Z pomocą przychodzą platformy kurierskie. Dlaczego warto zintegrować stronę internetową e-sklepu z tego typu narzędziem? Wyjaśniamy!
W handlu internetowym na małą skalę zamówienie kuriera, który dostarczy zamówienie do klienta sklepu nie stanowi większego wyzwania. Gdy skala biznesu się zwiększa, a miesięcznie pojawiają się setki, a nawet tysiące zamówień, wypełnianie formularzy nadawczych zabiera mnóstwo czasu, co wiąże się z koniecznością stworzenia dodatkowych etatów.
Klienci mają zróżnicowane preferencje pod względem dostawy towaru. Według raportu "E-commerce w Polsce 2022" przygotowanego przez Gemius obecnie 81% kupujących preferuje dostawy do paczkomatów, 43% docenia dostawy kurierem realizowane do domu lub pracy, natomiast 17% regularnie korzysta z dostaw do punktu partnerskiego. Prowadząc sprzedaż internetową na konkurencyjnym rynku nie należy ignorować tego faktu. Rezygnacja z jednej z form dostawy oznacza wprost rezygnację z potencjalnych klientów.
Integracja sklepu z platformą wysyłkową pozwala całkowicie zautomatyzować proces wysyłki zamówień. Dane wprowadzone przez klienta sklepu przy dokonywaniu zakupów, w kilka sekund są transferowane do formularza nadawczego. Dotyczy to nie tylko adresu dostawy i charakterystyki przesyłki, ale również formy dostarczenia paczki i wyboru konkretnego przewoźnika. Następnie po skompletowaniu zamówienia i weryfikacji poprawności danych, można zamówić kuriera jednym kliknięciem.
Prowadzenie sklepu internetowego bez automatyzacji wysyłek jest dziś właściwie niemożliwe. Oto najważniejsze korzyści, jakie przynosi integracja z platformą wysyłkową:
Co najważniejsze, każda z wymienionych korzyści, bezpośrednio lub pośrednio, przekłada się na wzrost sprzedaży osiąganej przez sklep internetowy.
Do rozstrzygnięcia pozostaje kwestia, z którą firmą wysyłkową zintegrować swój sklep. Taką możliwość udostępniają swoim klientom przewoźnicy, jednak rozwiązanie ma swoje wady. Po pierwsze, zmusza to właściciela sklepu internetowego do związania się z jedną, wybraną firmą. Po drugie, kurierzy często wymagają podpisania stałej umowy gwarantującej niższe ceny, pod warunkiem zrealizowania zadeklarowanego miesięcznego wolumenu przesyłek.
Drugą możliwość stanowią serwisy do obsługi kurierskiej. Platformy wysyłkowe gromadzą oferty wiodących przewoźników, realizujących zróżnicowane formy dostawy w jednym miejscu. W praktyce to klient sklepu internetowego wybiera, w jaki sposób towar zostanie do niego dostarczony. Rola sklepu ogranicza się do weryfikacji danych w formularzu i zamówienia kuriera przy pomocy jednego kliknięcia.
Obecnie na rynku jedną z ciekawszych ofert wśród platform wysyłkowych przeznaczonych dla klientów biznesowych prezentuje serwis Apaczka: https://www.apaczka.pl/.
Narzędzie jest kompatybilne z praktycznie wszystkimi popularnymi platformami e‑commerce, co ułatwia integrację. Apaczka obsługuje przesyłki krajowe, zagraniczne, a także transporty paletowe. Oprócz niższych cen i szerokiego wyboru przewoźników, dodatkowymi atutami są obsługa zwrotów, pełna personalizacja usług, narzędzia analityczne i szereg kolejnych udogodnień dla branży e-commerce!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz