Zamknij

Volkswagen Golf z USA – czy warto sprowadzić ten kompaktowy model?

. + 22:05, 27.02.2025 Aktualizacja: 22:06, 27.02.2025
Skomentuj Obraz <a href="https://pixabay.com/pl/users/atimedia-115694/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=1940515"> atimedia</a> z <a href="https://pixabay.com/pl//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=1940515"> Pixabay</a> Obraz <a href="https://pixabay.com/pl/users/atimedia-115694/?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=1940515"> atimedia</a> z <a href="https://pixabay.com/pl//?utm_source=link-attribution&utm_medium=referral&utm_campaign=image&utm_content=1940515"> Pixabay</a>

Volkswagen Golf z USA to jeden z najczęściej wybieranych hatchbacków na świecie. Wersje amerykańskie różnią się od europejskich pod względem wyposażenia, silników oraz ceny. Czy warto zdecydować się na import tego modelu ze Stanów Zjednoczonych? Sprawdźmy!

1. Zalety sprowadzenia Volkswagena Golfa z USA

1.1. Korzystniejsza cena

Ceny Volkswagenów Golf w USA są często niższe niż w Europie. Wynika to z większej konkurencji, powszechności leasingu i większej podaży używanych pojazdów. Nawet po doliczeniu kosztów transportu i opłat importowych zakup może być bardziej opłacalny.

1.2. Bogatsze wyposażenie

Wersje amerykańskie często mają bardziej rozbudowane wyposażenie w standardzie, w tym:

  • Nowoczesne systemy bezpieczeństwa,

  • Zaawansowane systemy multimedialne,

  • Automatyczna klimatyzacja,

  • Dodatkowe funkcje komfortowe, takie jak podgrzewane fotele.

1.3. Mocniejsze silniki

Wersje Golfa z USA często oferują większe i mocniejsze jednostki napędowe, które nie zawsze są dostępne w Europie. Przykładowe wersje silnikowe:

  • 1.4 TSI – 150 KM,

  • 2.0 GTI – 220-245 KM,

  • Golf R – 300+ KM.

2. Różnice między wersją amerykańską a europejską

2.1. Oświetlenie i licznik

  • Wersje amerykańskie mają czerwone tylne kierunkowskazy, co wymaga dostosowania do norm UE,

  • Liczniki pokazują prędkość w milach, co może wymagać konwersji do km/h.

2.2. Systemy multimedialne

  • Systemy nawigacyjne mogą wymagać aktualizacji do map Europy,

  • W niektórych wersjach występują różnice w obsłudze CarPlay i Android Auto.

2.3. Normy emisji spalin

Niektóre jednostki napędowe mogą wymagać dostosowania do norm emisji spalin obowiązujących w Europie.

3. Koszty importu Volkswagena Golfa z USA

Import auta wiąże się z dodatkowymi kosztami:

  • Transport morski – 1000–2500 USD,

  • Cło – 10% wartości pojazdu,

  • Akcyza – 3,1% (do 2000 cm³) lub 18,6% (powyżej 2000 cm³),

  • VAT – 23%.

4. Na co zwrócić uwagę przed zakupem?

4.1. Historia pojazdu

Warto sprawdzić raporty Carfax lub AutoCheck, aby upewnić się, że samochód nie miał poważnych uszkodzeń.

4.2. Konieczne modyfikacje

Przed rejestracją w Polsce może być konieczna:

  • Wymiana reflektorów,

  • Dostosowanie licznika,

  • Homologacja pojazdu.

4.3. Wsparcie ekspertów

Aby uniknąć problemów, warto skorzystać z usług profesjonalistów, takich jak Boss Auto, którzy zajmują się kompleksową obsługą importu pojazdów.

Podsumowanie

Volkswagen Golf z USA to świetna opcja dla osób szukających dynamicznego, dobrze wyposażonego i przystępnego cenowo hatchbacka. Kluczowe jest sprawdzenie historii pojazdu oraz uwzględnienie kosztów dostosowania do norm europejskich. Skorzystanie z usług profesjonalistów pozwala uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i cieszyć się komfortowym samochodem.

(artykuł sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

Kto ma bronić kraju? Polacy nie mają wątpliwości

Takie przeszkolenie co to kończy się przysięgą, co w efekcie robi z delikwenta mięcho armatnie... Przypominam że posłowie i wysocy urzędnicy zrobili sobie ustawę , która gwarantuje im , że oni na żadną &quot;W&quot; nie będą powoływani.

Czas

20:48, 2025-05-13

Ostrzeżenie pierwszego stopnia dla Pułtuska

Planeta płonie

Adam

20:49, 2025-05-10

Parafia w Pniewie ma nowego proboszcza

Bardzo pracowity i dobry proboszcz

Parafianin

14:19, 2025-05-10

Polska i Francja z "przełomowym traktatem". Chodzi o be

Dla bezpieczeństwa Polski nic nie znaczący papierek. Bezpieczeństwo Polski to własna armia, spójność wschodniej flanki NATO i ścisła współpraca z USA. Militarnie Francja to kraj odgrywający jeszcze rolę w Afryce, w Europie marginalną, w świecie żadną, a cywilizacyjnie upadły. Poza tragicznymi historycznymi doświadczeniami francuskiej wiarołomności pozostaje pytanie o cenę podpisania tego papierka, których nikt nie ujawnia - zasadność i koszty zakupów na potrzeby wojska we Francji (przypomina się niesławny Caracal), koszty w utrzymywaniu ilościowo śmiesznych francuskich głowic jądrowych i wysyłania polskiego wojska do Afryki w celu ochrony francuskich interesów. Chyba, że jakiś tajny protokół ma nas dodatkowo zabezpieczać przed Niemcami (bo przecież ta słabizna 300 głowic przy Rosji nic nie znaczy), ale ile znaczy francuskie sojusznicze słowo przekonała się w 1938 r. Czechosłowacja, a rok później my. Pic na wodę fotomontaż, Panie Premierze niepolskich spraw.

Puł Tusk

12:02, 2025-05-10

0%