Perswazyjny przekaz zdecydowanie pomaga zwiększyć konwersję. Nawet najlepiej skonstruowany tekst sprzedażowy nie zadziała jednak wystarczająco skutecznie, jeśli nie zakończy się tzw. CTA. Co to takiego, na czym polega i jak należy stosować CTA? Wyjaśniamy!
CTA to skrót od wyrażenia call to action, które oznacza dosłownie wezwanie do działania. Najczęściej przyjmuje ono postać krótkiego, treściwego i jednoznacznego komunikatu, pod którym kryje się odnośnik (np. do strony ofertowej, kontaktu, złożenia zamówienia, zapisu do newslettera itp.). CTA może mieć formę tekstową lub też być umieszczone na przycisku. Powinno wyróżniać się graficznie i przyciągać wzrok. Jego celem jest zachęcenie odbiorców do podjęcia pożądanej czynności oraz wskazanie im drogi do kolejnego etapu w lejku sprzedażowym.
Wezwanie do działania ma bardzo szerokie zastosowanie. Pojawia się na witrynach firmowych, landing page, bannerach reklamowych, reklamach w wyszukiwarce czy wiadomościach e-mail. Jego stosowanie jest silnie zalecane wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba nakłonienia użytkownika do wykonania określonej czynności (zakupu, rezerwacji, zapisu do newslettera, pobrania pliku, przejrzenia oferty firmy itp.).
Badania wskazują, że ten prosty zabieg jest niezwykle korzystny, ponieważ przekaz uzupełniony o CTA „klika się” znacznie częściej, a tym samym przekłada się na zwiększanie wartości współczynnika konwersji. Wystarczy wyobrazić sobie sklep internetowy, w którym brakuje przycisku z napisem „kup” czy też „dodaj do koszyka”. Klient, nie mogąc go znaleźć, szybko zrezygnuje i przejdzie do konkurencji. Dlatego znaczenie CTA jest tak duże!
Wezwanie do działania jest skuteczne tylko wtedy, gdy jest dobrze skonstruowane. Po pierwsze liczy się jego widoczność. Przycisk czy link nie mogą być ukryte ani też zbyt małe. Często stosuje się kontrastowe kolory, aby podkreślić, że dany element jest „klikalny”. Skuteczne jest też zastosowanie większej czcionki, pogrubienia, podkreślenia i innych wyróżnień.
Bardzo ważna jest jedna również treść CTA. Aby odpowiednio spełniało swoją funkcję, warto pamiętać o:
Nie jesteś pewien, jak konstruować skuteczne teksty sprzedażowe? Skorzystaj z fachowego wsparcia. Ofertę znajdziesz na przykład na stornie https://fabrykamarketingu.pl/.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wpu24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Nasze newsy w ogólnopolskim portalu
Generalne powinny być gratulacje, niestety portal nie wsławił się, jak do tej pory pełnym obiektywizmem... raczej oszczędnie gospodaruje prawdą. Jedno jest pewne, natarczywe lansowanie zięcia z Obrytego wkracza na nowy poziom. Cytując klasyka: Laguna, to teraz my możemy wszystko! Największe numery świata...
Nietypowy Seba
07:59, 2025-11-07
Multistox recenzja
Zakebiste jest na tym portalu że na jednej stronie są ostrzeżenia przed zagrozeniami zwiazanymi oszustwami crypto, fx, cfd, a tuż obok Kopec nakreca na to. Czyli oszustwo tradingowe pomieszane z ponzi scheme
dualizm *%#)!& wpu24
20:09, 2025-11-06
Multistox recenzja
Firma Multistox nie wyplaca pieniedzy wogole kawa jakas licencje wykupic za 5tys euro zeby rzekomo moc wyplacic pieniądze
Agi
17:29, 2025-11-06
Jestem zdruzgotany działaniem tych służb
Całkiem trafne spostrzeżenia. SM w zasadzie jest widoczna jedynie podczas procesji kiedy kierują ruchem. Zero reakcji
Szninqiel
15:28, 2025-11-06