Zamknij

Co to CTA i na czym polega?

09:40, 16.09.2022 .
Skomentuj

Perswazyjny przekaz zdecydowanie pomaga zwiększyć konwersję. Nawet najlepiej skonstruowany tekst sprzedażowy nie zadziała jednak wystarczająco skutecznie, jeśli nie zakończy się tzw. CTA. Co to takiego, na czym polega i jak należy stosować CTA? Wyjaśniamy!

Czym jest CTA?

CTA to skrót od wyrażenia call to action, które oznacza dosłownie wezwanie do działania. Najczęściej przyjmuje ono postać krótkiego, treściwego i jednoznacznego komunikatu, pod którym kryje się odnośnik (np. do strony ofertowej, kontaktu, złożenia zamówienia, zapisu do newslettera itp.). CTA może mieć formę tekstową lub też być umieszczone na przycisku. Powinno wyróżniać się graficznie i przyciągać wzrok. Jego celem jest zachęcenie odbiorców do podjęcia pożądanej czynności oraz wskazanie im drogi do kolejnego etapu w lejku sprzedażowym.

Gdzie stosuje się CTA?

Wezwanie do działania ma bardzo szerokie zastosowanie. Pojawia się na witrynach firmowych, landing page, bannerach reklamowych, reklamach w wyszukiwarce czy wiadomościach e-mail. Jego stosowanie jest silnie zalecane wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba nakłonienia użytkownika do wykonania określonej czynności (zakupu, rezerwacji, zapisu do newslettera, pobrania pliku, przejrzenia oferty firmy itp.).

Badania wskazują, że ten prosty zabieg jest niezwykle korzystny, ponieważ przekaz uzupełniony o CTA „klika się” znacznie częściej, a tym samym przekłada się na zwiększanie wartości współczynnika konwersji. Wystarczy wyobrazić sobie sklep internetowy, w którym brakuje przycisku z napisem „kup” czy też „dodaj do koszyka”. Klient, nie mogąc go znaleźć, szybko zrezygnuje i przejdzie do konkurencji. Dlatego znaczenie CTA jest tak duże!

Jak tworzyć skuteczne CTA?

Wezwanie do działania jest skuteczne tylko wtedy, gdy jest dobrze skonstruowane. Po pierwsze liczy się jego widoczność. Przycisk czy link nie mogą być ukryte ani też zbyt małe. Często stosuje się kontrastowe kolory, aby podkreślić, że dany element jest „klikalny”. Skuteczne jest też zastosowanie większej czcionki, pogrubienia, podkreślenia i innych wyróżnień.

Bardzo ważna jest jedna również treść CTA. Aby odpowiednio spełniało swoją funkcję, warto pamiętać o:

  • stosowaniu krótkiego i jednoznacznego przekazu – wezwanie do działania musi być konkretne i nie stwarzać wątpliwości w związku z tym, czego dotyczy (jak np. „kup teraz”, „umów się na wizytę” czy „znajdź najbliższy sklep”);
  • wykorzystaniu bezpośrednich zwrotów – podobnie jak w powyższych przykładach, największą skuteczność mają bezpośrednie zwroty do użytkownika; innym sposobem jest zastosowanie pierwszej osoby liczby pojedynczej (jak np. „chcę dołączyć” czy „zamawiam”);
  • możliwie atrakcyjnym przedstawieniu czynności – zamiast „wypróbuj”, można napisać np. „rozpocznij 30-dniowy okres próbny”, co pozwala podkreślić korzyści, znacznie atrakcyjniejsze jest też „dołącz do nas” niż np. „wypełnij formularz zgłoszeniowy”.

Nie jesteś pewien, jak konstruować skuteczne teksty sprzedażowe? Skorzystaj z fachowego wsparcia. Ofertę znajdziesz na przykład na stornie https://fabrykamarketingu.pl/.

 

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%