Zamknij

Jak zbudować strategię e-marketingu. Zobacz, jak to robią specjaliści z branży SEO!

08:49, 18.02.2021 J.K Aktualizacja: 09:07, 18.02.2021
Skomentuj
Jedni wolą radosną improwizację, inni stawiają na przygotowanie dalekosiężnego, konsekwentnie realizowanego planu. W przypadku promocji w internecie skończyły się już pionierskie czasy kreatywnego chaosu. Lepsze wyniki osiągają te firmy, które trzymają się długofalowej strategii marketingowej, zbudowanej na bazie konkretnych danych. O planowaniu działań w sieci na wiele miesięcy do przodu opowiedzą nam eksperci z agencji interaktywnej AFTERWEB.

Umieść odbiorcę w centrum uwagi. Poznaj potrzeby konsumentów, a potem na nie odpowiedz

Internet oferuje całe mnóstwo kanałów do prowadzenia kampanii wizerunkowych oraz sprzedażowych. O ile media społecznościowe idealnie nadają się do zacieśniania więzi z potencjalnymi klientami, tak do przekuwania zainteresowania internautów na transakcje służy przede wszystkim własna strona internetowa. Atrakcyjna oferta na niewiele się zda, jeżeli prawie nikt na nią nie natrafi. Profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych w Google ma za zadanie ściągnąć do serwisu jak najwięcej użytkowników z grupy docelowej. Można to zrobić oferując odbiorcom zawartość, która ich zainteresuje i zachęci do aktywności. Nie tylko złożenia zamówienia czy wysłania zapytania ofertowego, ale też podzielenia się z pozostałymi ciekawym materiałem. Trzeba sprawdzić, jaki content jest najbardziej poszukiwany, który będzie w stanie wygenerować najbardziej wartościowy ruch. W jednej branży najlepiej sprawdzą się fachowe artykuły, w pozostałych poradniki wideo – a są też i takie dziedziny, gdzie klienci oczekują przede wszystkim sesji zdjęciowych oraz infografik.

Pozycjonując się w wyszukiwarce Google trzeba zatroszczyć się o wartościowe, pożyteczne treści

Trzeba zwrócić uwagę na fakt, że wizja kierownictwa firmy może nieco rozmijać się z tym, jakie zapytania kierują internauci. Aby móc odpowiedzieć na mniej lub bardziej precyzyjnie sformułowane potrzeby, trzeba je najpierw dobrze poznać. Skoro użytkownicy zostawiają w sieci mnóstwo drobnych informacji o sobie, biznesowym grzechem ciężkim byłoby z tego nie skorzystać. Specjaliści z AFTERWEB zwracają uwagę, że „Analiza zachowań konsumentów trwa przez cały czas. Nie tylko podczas wstępnego audytu do pozycjonowania czy na etapie doboru słów kluczowych, ale również już przy rosnących wskaźnikach ruchu. Posiadanie wiedzy o przebiegu odwiedzin potencjalnych klientów jest koniecznie dla wdrażania kolejnych usprawnień w obszarze SEO i UX”. Mierzy się między innymi średni czas spędzany na stronie internetowej czy aktywność na poszczególnych podstronach. Jeżeli odbiorcy pozostają w obrębie serwisu, zapoznając się z kolejnymi treściami, zapisując adresy w zakładkach czy wypełniając i wysyłając formularze kontaktowe, to dobry znak. Natomiast w przypadku, kiedy internauci szybko opuszczają stronę firmy, wiadomo które obszary wymagają priorytetowej optymalizacji.

 

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%