Od poniedziałku granice SPPN zostają przesunięte do linii Woronicza, Domaniewskiej i Idzikowskiego. Od zachodu obszar poszerzenia sięgnie dotychczasowej granicy na ul. Żwirki i Wigury, od wschodu granicą będzie ulica Czerniakowska. To około 7 tys. miejsc postojowych.
Od poniedziałku, 3 lutego, strefa płatnego parkowania niestrzeżonego zostanie rozszerzona o kolejną część Mokotowa. Mieszkańcy mogą z niej korzystać na preferencyjnych warunkach wykupując dwa rodzaje abonamentu: rejonowy i obszarowy.
Zarząd Dróg Miejskich przekazał, że od 3 lutego warszawska strefa będzie liczyć ok. 67 tys. miejsc postojowych. Drogowcy od początku stycznia przyjmują wnioski o abonamenty od mieszkańców nowego obszaru. Szacują, że jest tam ok 6,5 tys. osób, którym abonament przysługuje. Do końca stycznia przyjęli już ok. 5,5 tys. wniosków o wydanie tego uprawnienia. Przysługuje ono mieszkańcom strefy, którzy rozliczają podatek PIT w Warszawie i mają auto.
Nowy obszar strefy to dodatkowych 314 parkomatów. To nowe urządzenia, takie same jak te, które stanęły jesienią na Saskiej Kępie i Kamionku. Od lutego sukcesywnie będą wymieniane w całej strefie. W sumie będzie ich w stolicy 2224.
W strefie do wyboru są dwa rodzaje abonamentów. Tańszy - rejonowy - kosztuje 30 zł rocznie i pozwala zaparkować w rejonie w promieniu 200 m od miejsca zameldowania.
Abonament obszarowy pozwala zaparkować na terenie wyznaczonym zgodnie z mapą obszarów abonamentowych w SPPN. Uprawnia także do postoju po obu stronach ulic będących granicami obszarów. Kosztuje 600 zł rocznie, a płatność możliwa jest w dwóch ratach po 300 zł (tylko w przypadku wyrabiania abonamentu w POP ZTM).
Aby otrzymać abonament mieszkańca, trzeba być zameldowanym na pobyt stały lub czasowy na terenie SPPN, mieć rozliczony podatek PIT za poprzedni rok w Warszawie i być właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem samochodu o dopuszczalnej masie całkowitej do 2,5 t lub samochodu osobowego powyżej 2,5 t.
Strefa płatnego parkowania niestrzeżonego jest w Warszawie od 1999 r. i początkowo obejmowała tylko ścisłe centrum miasta. Po dekadzie została rozszerzona m.in. o Powiśle, Stare i Nowe Miasto. W 2013 r. granica obszaru z parkometrami przesunęła się z Żelaznej do Okopowej na zachodzie, z Koszykowej do Wawelskiej na południu, a na północy zamiast al. Solidarności sięgnęły Dworca Gdańskiego i ronda Radosława oraz fragment Pragi-Północ. Od 2020 r. jej obszar, etapami, zwiększył się dwukrotnie - o część Woli i Pragi-Północ, Żoliborz i Ochotę, pl. Hallera i jego okolice i północny Mokotów.
Od 3 lutego 2025 roku strefa powiększy się o obszary Starego Mokotowa, Wyględowa, Wierzbna, Ksawerowa, Sielc i części Sadyby.(PAP)
mas/ jann/
Pułtusk dostał 5 milionów! Zobacz, co się zmieni?
No i ciekawe jaka bedzie wartość projektu po przetargach. Obstawiam w ciemno, ze kupa kasy będzie musiała być dołożona ze środków własnych
Blagier
02:08, 2025-05-23
Pułtusk dostał 5 milionów! Zobacz, co się zmieni?
Programy, strategie, plany. Każdego roku powstaja masy takich dokumentów i nic z tego nie wynika. Prawie wszystko co sie dzieje w mieście to jest decyzja ad hoc, bo "unia jeszcze daje to trzeba brać". Zero ładu i składu.
Blagier
02:06, 2025-05-23
Pułtusk dostał 5 milionów! Zobacz, co się zmieni?
Totalna degrengolada. Kolejka powstaje 7 lat, a nawet jednego metra torów nie ma. Wydatkują 31 mln zł i nadal nic nie przybędzie, a teraz jakieś zmurszałe śmierdzące piwnice,pytam kto to będzie zwiedzać, z muzeum zniknęło 95 procent zabytków które były tam w latach siedemdziesiątych. Reprodukcje i szmira historyczna jest do oglądania. Wstyd!!!
Edek
01:39, 2025-05-23
Za Pułtuskiem powstało energetyczne serce regionu!
Spokojnie,zaraz się znajdzie sąsiadeczki,która wysmaruje donos,że uczonej paniusi z rodzinka zapachy nie odpowiadają i żąda kontroli, oczywiście prosi o utajnienie danych z obawy o zemstę,także niema się co cieszyć.
Piotrek
21:40, 2025-05-22
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz