Zamknij
WAŻNE

Dodaj komentarz

Zamawiałeś w Empiku? Możesz dostać pieniądze lub nagrodę!

Jarosław Kopeć Jarosław Kopeć 09:33, 20.10.2025 Aktualizacja: 11:32, 20.10.2025
Skomentuj

Empik.com, jeden z największych polskich sklepów internetowych, znalazł się pod lupą Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Do UOKiK napływały liczne skargi dotyczące anulowanych lub opóźnionych zamówień, mimo wcześniejszych zapewnień o szybkiej wysyłce. Konsumenci zwracali uwagę, że produkty, które miały być dostępne, często znikały z oferty dopiero po dokonaniu płatności, a czas realizacji znacząco się wydłużał.

UOKiK: „Kupujesz – powinieneś otrzymać na czas”

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreśla, że informacja o czasie wysyłki czy dostępności produktu to nie tylko deklaracja sprzedawcy, ale zobowiązanie umowne. Jeśli towar nie dociera w terminie lub zamówienie jest anulowane, konsument może być wprowadzany w błąd. W przypadku Empiku urząd odnotował sytuacje, w których zamówienia były anulowane nawet po zawarciu umowy sprzedaży – często pod pretekstem braku towaru, mimo że ten nadal był widoczny na stronie, lecz w wyższej cenie.

Zmiany po interwencji UOKiK

W wyniku postępowania wyjaśniającego, Empik zobowiązał się do poprawy transparentności informacji o wysyłce oraz dostępności produktów. Zmieniono sposób prezentacji terminów i momentu zawarcia umowy, tak aby klient wiedział wszystko jeszcze przed kliknięciem „kupuję”. Spółka wdrożyła też rozwiązania ograniczające ryzyko anulowania zamówień i opóźnień w dostawie, co już przyniosło zauważalne efekty.

Rekompensaty dla poszkodowanych klientów

Dzięki interwencji UOKiK, klienci Empiku mogą liczyć na rekompensaty. Obejmują one osoby, których zamówienia z lat 2022–2024 zostały anulowane, opóźnione lub wysłane z opóźnieniem.

  • W przypadku anulowanych zamówień: 30 zł gotówki, 40 zł kod rabatowy lub 3 produkty cyfrowe.
  • Dla opóźnionych dostaw: 10 zł gotówki, 15 zł kod lub 2 produkty cyfrowe.
  • W przypadku opóźnionej wysyłki, ale terminowej dostawy – 1 produkt cyfrowy gratis.

Empik kontaktuje się z klientami mailowo lub SMS-em. Warto więc zajrzeć do folderów „SPAM” i „Oferty”, aby nie przegapić informacji o odszkodowaniu.

Jak odebrać rekompensatę

Po otrzymaniu wiadomości, należy uzupełnić formularz przesłany przez Empik – podając dane kontaktowe z zamówienia i wybierając formę rekompensaty. Firma ma 21 dni na wypłatę środków i 14 dni na dostarczenie kodów rabatowych lub produktów cyfrowych.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%