Dzięki dofinansowaniu, do szkół trafiły pracownie sztucznej inteligencji (AI) oraz STEM — czyli nauk przyrodniczych, technologii, inżynierii i matematyki.
W sumie w całym kraju przekazano aż 16 tysięcy takich pracowni. Inwestycja ma na celu wprowadzenie uczniów w świat nowoczesnych technologii, programowania i inżynierii już na etapie edukacji podstawowej i ponadpodstawowej.
Pracownie sztucznej inteligencji to zestawy nowoczesnego sprzętu komputerowego, programów edukacyjnych i narzędzi wspierających naukę algorytmów, logiki i automatyzacji. Celem jest rozwijanie kompetencji cyfrowych u uczniów i przygotowanie ich do rynku pracy przyszłości.
Na poziomie szkół średnich pracownie AI trafiły do Liceum Ogólnokształcącego im. Piotra Skargi oraz Zespołu Szkół Zawodowych im. Jana Ruszkowskiego – w tym do Technikum i Branżowej Szkoły I stopnia.
Pracownie STEM (Science, Technology, Engineering, Mathematics) to kompleksowe miejsca do nauki fizyki, chemii, biologii, ale również robotyki czy projektowania. W Pułtusku i okolicach nowoczesne wyposażenie otrzymały m.in. LO im. Piotra Skargi, Technikum nr 1 oraz Branżowa Szkoła I stopnia nr 1, gdzie uczniowie będą mogli programować roboty i tworzyć własne prototypy.
To realna szansa, by wprowadzać praktyczną naukę na lekcjach i kształcić uczniów w kierunkach przyszłości.
Kolejnym elementem projektu były zestawy do nauki zdalnej, które trafiły również do lokalnych szkół. Nowoczesny sprzęt komputerowy, kamery i oprogramowanie wspomagające naukę przez internet otrzymały m.in.:
Dzięki temu uczniowie mają możliwość kontynuowania nauki również w trybie zdalnym – w sposób nowoczesny i bez przeszkód technicznych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz