Zamknij

Wojewoda otrzymał ZRID dla obwodnicy Pułtuska!

14:26, 15.04.2022 . Aktualizacja: 14:39, 15.04.2022
Skomentuj Zdjęcie: pixabay.com Zdjęcie: pixabay.com

17 czerwca 2021 r. GDDKiA podpisała umowę na projekt i budowę blisko 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska w ciągu DK61 wraz z korektą przebiegu DK57.

14 kwietnia br. do Wojewody Mazowieckiego złożony został wniosek o wydanie decyzji ZRID (zezwolenie na realizację inwestycji drogowej).

Szacowany termin uzyskania decyzji to IV kwartał 2022 r.

Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Umowa o wartości prawie 442 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia. W dziesięć miesięcy po zawarciu umowy wykonawca złożył wniosek o wydanie decyzji ZRID.

Po uzyskaniu decyzji, do czasu realizacji robót nie wlicza się przerw zimowych od 16 grudnia do 15 marca.

Zakończenie wszystkich prac wokół Pułtuska przewidywane jest na II kwartał 2025 r.

W ramach kontraktu wykonawca przygotuje projekt budowlany, uzyska niezbędne decyzje, a następnie wybuduje drogę. 

Nowa trasa o łącznej długości 19,8 km będzie omijać Pułtusk od zachodu.

Wybudowany zostanie węzeł drogowy na rozwidleniu DK61 i DK57 wraz z korektą przebiegu DK57 na odcinku ok. 3 km (budowa obwodnicy m. Kleszewo i m. Przemiarowo). Obwodnica na całej długości będzie posiadała parametry drogi klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego). Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki, drogi do obsługi terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Cel realizacji inwestycji.

Podstawowym celem budowy obwodnicy Pułtuska jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 57 i 61. Planowana jest rozbudowa całego przebiegu drogi krajowej nr 61 biegnącej z Warszawy do rozwidlenia z drogą krajową nr 57.Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w Pułtusku. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.

Drogi krajowe nr 57 i 61 stanowią popularne trasy dojazdu mieszkańców stolicy i woj. mazowieckiego na Warmię i Mazury.

Dzięki realizacji inwestycji ruch zostanie wyprowadzony także z sąsiednich miejscowości: Kacice, Kleszewo, Przemiarowo. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(2)

JpaJpa

5 2

Czyli początek budowy w 2023. Dwa lata na budowę jakoś szybko??? Chyba trzeba odrazu pisać o opóźnienie. 15:18, 15.04.2022

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

RamboRambo

0 0

Nie bec!!! Zara jadziem!!! 21:16, 18.04.2022


reo
0%