Zamknij

Jak wyposażyć pralnię wodną? Praktyczny poradnik początkującego inwestora.

08:42, 20.01.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 08:42, 20.01.2022

Rynek usług pralniczych w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie. Firmy wyspecjalizowane w kompleksowym odświeżaniu tekstyliów metodą prania wodnego lub czyszczenia chemicznego nie mogą narzekać na brak klientów. O czym powinien pamiętać inwestor decydujący się na uruchomienie własnej pralni? Oto kilka wskazówek na dobry początek.

Znalezienie odpowiedniej lokalizacji

Zakładając pralnię musisz dobrze przemyśleć co najmniej kilka istotnych kwestii. Po pierwsze, powinieneś zastanowić się nad wyborem lokalizacji. Za najbardziej atrakcyjne uznawane są adresy w centrach handlowych, dużych osiedlach mieszkaniowych, dzielnicach biznesowych oraz innych miejscach o wysokim natężeniu ruchu. Wynajmując lokal pod pralnię w znanej galerii musisz jednak liczyć się z tym, że wysokość czynszu będzie tam najpewniej znacznie większa niż za lokal o podobnym metrażu położony np. na obrzeżach miasta. Przy uruchamianiu pralni wodnej nie trzeba starać się o żadne specjalne pozwolenia czy koncesje. Lokal przeznaczony na pralnię musi być jednak dostosowany do charakteru prowadzonej działalności. Jego powierzchnia musi wynosić co najmniej 50 metrów kwadratowych, a sam lokal musi mieć instalację wodno-kanalizacyjną o dużej przepustowości oraz sprawną wentylację.

Stworzenie atrakcyjnej oferty

Kolejną sprawą, od której może zależeć powodzenie twojego przedsięwzięcia, jest stworzenie ciekawej oferty. Musisz zastanowić się m.in. nad tym, czy chcesz kierować swoje usługi do klienta indywidualnego, czy może do rozmaitych firm i instytucji: hoteli, restauracji, szpitali, zakładów przemysłowych itd. Pomocą w tym zakresie może być na przykład udział w szkoleniach branżowych organizowanych m.in. przez pralnie Sovrana. Korzystając z wiedzy i doświadczenia ekspertów z firmy Sovrana możesz zdobyć wiedzę i kompetencje warunkujące sukces w tak specyficznym biznesie jak pralnictwo. Zakładając pralnię trzeba również uwzględnić koszty związane z reklamą i promocją. W dzisiejszych czasach standardowym działaniem jest prowadzenie promocji firmy w Internecie. Jeżeli myślisz poważnie o uruchomieniu własnego biznesu w tej branży, powinieneś zadbać przede wszystkim o widoczność twojej firmy w co najmniej jednym miejscu w sieci. Dobrym pomysłem będzie na pewno stworzenie strony internetowej, która dostarczy twoim klientom informacji o świadczonych przez ciebie usługach; warto też prowadzić profil firmy w serwisach społecznościowych. Najlepszym sposobem na zwiększenie zasięgów jest częsta interakcja z klientami, dlatego dobrze jest regularnie zamieszczać na stronie nowe wpisy.

Wybór odpowiednich urządzeń pralniczych

Prowadzenie własnej pralni wodnej może przynosić naprawdę spore zyski. Profesjonalne pralnie są i będą potrzebne w każdym większym mieście, a stale rosnące zapotrzebowanie na tego typu usługi pokazuje, że jest to sprawdzony model biznesowy. Jedną z najważniejszych kwestii, jakie musi przemyśleć inwestor zainteresowany założeniem własnej firmy specjalizującej się w kompleksowym odświeżaniu asortymentu tekstylnego, jest zakup odpowiednich maszyn i urządzeń. Należy mieć świadomość, że koszty związane z wyposażeniem lokalu mogą być bardzo wysokie – tym bardziej, jeżeli zdecydujemy się na nowoczesne, zaawansowane technologicznie rozwiązania. Opracowując strategię działania mamy do wyboru dwie opcje: albo kupić fabrycznie nowe urządzenia pralnicze, albo postawić na sprzęt używany. W pralni wodnej podstawową maszyną jest pralnica przemysłowa. Na rynku dostępne są modele o zróżnicowanej pojemności, dzięki czemu można optymalnie dopasować je do potrzeb danego zakładu. Oprócz pralnicy w profesjonalnej pralni wodnej powinien znaleźć się również taki sprzęt jak suszarka przemysłowa, magiel przemysłowy, stół prasowalniczy (i/lub tunel finiszujący), manekiny formujące, wytwornice pary oraz składarki i pakowarki do ubrań. Przydadzą się również dodatkowe akcesoria, jak pojemniki, wieszaki czy urządzenia do oznaczania.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%