Zamknij
WAŻNE

Operatorzy z zarzutami! Czy Twoja faktura była uczciwa?

Jarosław Kopeć Jarosław Kopeć 11:55, 23.07.2025 Aktualizacja: 11:58, 23.07.2025
Skomentuj  Pexels z Pixabay Pexels z Pixabay

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił zarzuty dwóm największym operatorom telekomunikacyjnym w Polsce – Orange i T-Mobile. Chodzi o prezentowanie cen usług w sposób, który mógł wprowadzać konsumentów w błąd. Sprawa może dotyczyć także mieszkańców powiatu pułtuskiego, którzy korzystają z ofert tych operatorów.

📉 Cena z rabatem czy bez? Konsument nie wie

Operatorzy przedstawiali w materiałach reklamowych i rozmowach z konsultantami ceny już obniżone o rabaty – np. za zgodę na marketing lub wybór e-faktury – nie informując jednocześnie w przejrzysty sposób, że to cena warunkowa. T-Mobile doliczał 10 zł miesięcznie, gdy klient nie wyrażał zgody, a Orange dodatkowo odbierał rabat za „łączenie usług” w przypadku spóźnienia z płatnością.

Dla wielu klientów – także tych z Pułtuska i okolic – oznaczało to zaskakująco wyższe rachunki.

[REAKCJA_LAPKI]UNKNOWN[/REAKCJA_LAPKI]

💸 Kara za brak zgody i spóźnienie z płatnością

W przypadku Orange, UOKiK zarzucił również nieuczciwe praktyki przy cofnięciu rabatów za łączenie usług. Jeśli klient nie opłacił rachunku w terminie, spółka doliczała do kolejnych faktur wartość utraconych rabatów – nawet 60 zł w przypadku trzech numerów telefonicznych. Prezes UOKiK uznał, że może to być nielegalna forma kary umownej.

⚖️ Co grozi operatorom?

Zarówno Orange, jak i T-Mobile grożą surowe konsekwencje. Jeżeli zarzuty się potwierdzą, każda ze spółek może zapłacić karę wynoszącą nawet 10% swojego rocznego obrotu. To może być miliardowa kwota.

UOKiK wcześniej postawił podobne zarzuty również innym operatorom, w tym Vectrze, Netii i Play (P4).

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

🧠 Konsument w potrzasku

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny podkreślił, że firmy powinny jasno wskazywać, kiedy cena zawiera rabat, czego on dotyczy i jakie są warunki jego uzyskania. Tylko wtedy klient może świadomie porównać oferty.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%