Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił zarzuty dwóm największym operatorom komórkowym w Polsce. Sprawa dotyczy cen prezentowanych w reklamach i rozmowach z klientami.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakwestionował sposób, w jaki Orange i T-Mobile informują klientów o cenach swoich usług. Chodzi o sytuacje, gdy operatorzy w materiałach marketingowych i rozmowach z konsultantami podają kwoty już po odliczeniu dodatkowych rabatów – tak, jakby były to standardowe ceny.
Problem w tym, że rabaty te przysługują wyłącznie przy spełnieniu określonych warunków, np. wyrażeniu zgody na marketing czy korzystaniu z e-faktury. Osoby, które nie zdecydują się na te opcje, mogą płacić nawet o kilkanaście złotych miesięcznie więcej niż sugeruje oferta.
Prezes Tomasz Chróstny zwrócił uwagę, że sposób prezentowania ofert telekomów może wprowadzać konsumentów w błąd:
– Ocena atrakcyjności oferty telekomunikacyjnej często opiera się na prezentowanej cenie. Jednak sposób przedstawienia jej przez przedsiębiorców czasami utrudnia konsumentom rzetelne porównanie ofert.
Dodał również:
– Jeśli prezentują cenę po rabatach za spełnienie określonych wymagań, wówczas ich obowiązkiem jest wskazanie, czego dotyczy dany rabat, jakiej jest wysokości i jakie są zasady jego przyznawania.
Jeśli zarzuty się potwierdzą, zarówno Orange, jak i T-Mobile mogą zapłacić kary sięgające nawet 10 proc. rocznych obrotów. UOKiK podkreśla, że to nie pierwsza tego typu sprawa – podobne postępowania prowadzone były wcześniej wobec innych operatorów, m.in. Play, Vectry i Netii.
Postępowanie UOKiK nie oznacza jeszcze, że operatorzy złamali prawo – to dopiero etap stawiania zarzutów i wyjaśniania sprawy. Urząd przypomina jednak, że konsumenci mają prawo do pełnej i rzetelnej informacji o cenie usługi.
Jeśli oferta uzależnia rabat od dodatkowych warunków, klient powinien dowiedzieć się o tym już na etapie reklamy lub rozmowy sprzedażowej, a nie dopiero przy podpisywaniu umowy.
Źródło zdjęcia głównego: Obraz PublicDomainPictures z Pixabay
Najpiękniejszy budynek mieszkalny w Europie!
Stare powiedzenie mówi: nauką i pracą ludzie się bogacą! A potem żyją długo i szczęśliwie.
Tak nawiasem...
21:51, 2025-07-23
INMEL wraca do Pułtuska
Od 2019 roku wysyłam petycje, podania, wnioski, e-maile w sprawie kanałów Pułtuska. Największymi mataczami w tej sprawie okazali się burmistrz i starosta Pułtuska. Tylko Wody Polskie wykazały zainteresowanie tematem zaniedbanych zamulonych śmierdzących kanałów rzeki Narew. Do dzieła!!!
Złoty Rydwan
18:18, 2025-07-23
Rok prądu za darmo? Energa rozdaje 2000 zł
Kolejna pułapka na gojów-frajerów... Nagrody wylosują z góry wybrani znajomi.
Tak nawiasem...
17:29, 2025-07-23
INMEL wraca do Pułtuska
W końcu po tylu latach braku zainteresowania tematem
Adam
12:04, 2025-07-23
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz