15 listopada rozpoczęła się zimowa przerwa.
Inicjatywa, która ma na celu promowanie ekologicznego i zdrowego stylu życia, już teraz przyciąga wielu mieszkańców i turystów. Dzięki temu systemowi miasto zyskało nową formę transportu, która jest zarówno wygodna, jak i przyjazna środowisku.
Pełne dane na temat kosztów nie są jeszcze dostępne. Spółka na bieżąco zbiera i analizuje informacje z każdego miesiąca funkcjonowania systemu, jednak dopiero po zakończeniu całego okresu realizacji projektu w 2024 roku będzie można dokładnie określić jego koszty. Wiele z kosztów jest wspólnych dla całego okresu działania systemu, a część z nich została poniesiona w początkowej fazie wdrażania projektu. Dopiero kompleksowa analiza wszystkich kosztów pozwoli na ocenę rentowności projektu oraz społecznych korzyści, które udało się osiągnąć dzięki jego realizacji - tłumaczy prezes ECO Pułtusk Kamil Szczepański.
System wypożyczania rowerów w Pułtusku opiera się na nowoczesnej technologii. Stacje rowerowe rozmieszczone są w strategicznych punktach miasta, co pozwala na wygodny dostęp do rowerów.
Najczęściej wykorzystywana stacja znajduje się przy ul. Solnej, gdzie odnotowano najwięcej wypożyczeń – aż 939 w okresie od 14 kwietnia do 31 sierpnia 2024 r.
Aby skorzystać z roweru, użytkownicy muszą zarejestrować się przez aplikację mobilną, która umożliwia szybkie wypożyczanie i zwrot roweru.
Co ciekawe, rowery pokonały już łącznie 11 525,46 km, co pokazuje, jak chętnie mieszkańcy korzystają z tego środka transportu.
[DW]23868[/DW]
Zdecydowana większość użytkowników korzysta z rowerów w obrębie centrum miasta oraz między stacjami. Niemniej jednak, nie brakuje również entuzjastów dłuższych tras – najdłuższa przejechana wyniosła aż 77 km, co świadczy o wszechstronności systemu i jego użyteczności nie tylko w codziennych dojazdach, ale i dłuższych wycieczkach.
Jak każda nowa inicjatywa, również „Eco Rower Pułtusk” spotkał się z pewnymi wyzwaniami. Odnotowano 51 zgłoszonych usterek, które głównie dotyczyły blokady locka oraz uszkodzeń pedałów. Dodatkowo, niestety pojawiły się przypadki dewastacji oraz nieprawidłowego przewożenia osób trzecich na rowerach, co skutkowało uszkodzeniami koszyków.
Pomimo tych trudności, system działa prężnie, a jego zamknięcie planowane jest na okres zimowy, 30 listopada 2024 r. Władze spółki przewidują dalsze inwestycje, takie jak montaż kolejnych stacji oraz zakup nowych rowerów.
Puł Tusk12:13, 25.09.2024
4 0
Nie mogę się doczekać widoku anonimowych pięciorga samochodowych ryczałtowców z Urzędu, zwłaszcza tych Najważniejszych Figur za 2760 zł miesięcznie, jadących do pracy rowerem. Może być miejski. Dzisiejszy raport o stanie spółek kończy się zapowiedzią rozwoju mobilności niskoemisyjnej, więc możecie zacząć JUŻ TERAZ - OD SIEBIE. Coś koło 150.000 rocznie zostanie w miejskiej kasie, emisja CO2 spadnie w mieście, a co niektórym zapewne wyjdzie też z korzyścią dla własnej figury, tej pisanej przez "f", a nie ”F”. No to do roboty, dać przykład, rezygnować z umów na auta, budżet Gminy w potrzebie! 12:13, 25.09.2024