Zamknij
WAŻNE

Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej: czy przetnie powiat pułtuski?

Jarosław KopećJarosław Kopeć 10:52, 21.06.2025
Skomentuj Gigantyczna obwodnica może przeciąć Pokrzywnicę Gigantyczna obwodnica może przeciąć Pokrzywnicę

Budowa Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej (OAW) wciąż jest aktualnym punktem na mapie inwestycji rządowych, choć na razie znajduje się na etapie prac przygotowawczych. Jak poinformował minister infrastruktury Dariusz Klimczak, aktualnie analizowane są różne warianty przebiegu trasy. Pewne jest natomiast to, że odcinek obwodnicy ma przebiegać przez powiat legionowski. Co z naszym regionem?

Dla mieszkańców powiatu pułtuskiego kluczowe może być to, że część trasy, zgodnie z wcześniejszymi założeniami, miałaby przebiegać przez południowe tereny gminy Pokrzywnica, w kierunku Serocka. Oznacza to, że inwestycja może bezpośrednio wpłynąć na środowisko naturalne i życie lokalnych społeczności.

🟠 Studium Korytarzowe na start

Obecnie trwają prace nad tzw. Studium Korytarzowym, czyli dokumentem, który ma wyznaczyć pasy terenu o szerokości ok. 5 km, w których w przyszłości może powstać trasa. Nie wskazano jeszcze dokładnych lokalizacji, ale znów pojawiły się obawy mieszkańców.

Warianty przedstawione w ramach Studium budzą niepokój zarówno wśród lokalnych samorządów, jak i samych mieszkańców. Sytuacja przypomina wcześniejsze kontrowersje wokół drogi ekspresowej S7 w Małopolsce. Przykład z południa Polski pokazuje, jak długo mogą trwać analizy i konsultacje.

🟣 Wracają warianty z 2019 roku

Już w 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) opracowała cztery wstępne warianty przebiegu OAW. Każdy z nich zakładał trasę przez powiat pułtuski – z większą lub mniejszą ingerencją w nasz teren. Długość nowej drogi miała wynosić od 362 do 412 km, a jej odległość od centrum Warszawy oscylowała wokół 35–50 km.

Na południu i zachodzie trasa miałaby charakter autostrady (A50), a na północy i wschodzie – drogi ekspresowej (S50). Taki układ może sprawić, że powiat pułtuski stanie się ważnym punktem tranzytowym dla ruchu międzynarodowego.

🔴 Obawy wokół Jeziora Zegrzyńskiego

Jednym z najbardziej kontrowersyjnych elementów w analizowanych wariantach jest przejście trasy w pobliżu Jeziora Zegrzyńskiego. To obszar cenny przyrodniczo, rekreacyjnie i gospodarczo – rocznie odwiedza go nawet ponad 500 tys. osób.

Zbyt bliskie poprowadzenie obwodnicy może wywołać protesty nie tylko lokalnych mieszkańców, ale także działaczy ekologicznych i przedstawicieli branży turystycznej. Z punktu widzenia powiatu pułtuskiego warto śledzić te decyzje, bo będą miały wpływ również na ruch w kierunku gminy Pokrzywnica i wschodnich obrzeży powiatu.

Dołącz do nas na Facebooku!Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i fotorelacje. Jesteśmy tam, gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

🟡 Najpierw południe, potem reszta

Na razie rząd skupia się na realizacji południowo-zachodniego odcinka OAW – przede wszystkim z uwagi na jego połączenie z Centralnym Portem Komunikacyjnym (CPK) w Baranowie. Odcinki północno-wschodnie, które mogą dotyczyć naszego powiatu, pozostają w fazie analiz.

To oznacza, że mieszkańcy Pułtuska i okolic mogą jeszcze przez kilka lat żyć w niepewności, czy i jak wielka inwestycja wpłynie na ich najbliższe otoczenie.

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

Cin Cin obiektywnieCin Cin obiektywnie

0 0

Tylko przez Kołbiel.
Infrastruktura jest.
Po 2 pasy nad 17stką są już dawno.
Tylko wystarczy budować dalej.
PS. Nawet na małej obwodnicy Warszawy, węzeł Lubelska na wyjeździe od zakrętu jest zwężenie do 2 pasów

20:12, 13.04.2025
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

🚨 Dramat za mostem w Pułtusku!

Z ul. Pilejczyk można tylko wyjechać w prawo do ronda. Z DW-618 dostęp w ul Pilejczyk jest tylko jadąc z Popław dodatkowym pasem do skrętu w prawo. Taki sposób wyklucza kolizję i sprawia, że ruch jest płynny. Z wjazdem i wyjazdem do i z ul Nadnarwiańskiej jest zupełnie inaczej, możliwe są wszystkie relacje. Stąd te kolizje i niebezpieczne sytuacje na drodze. Można poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. * Pierwsza rzecz wprowadzenie zakazu skrętu w lewo dla wyjeżdżających z tej ulicy, tak jak na wspominanej wyżej ulicy. * Druga trudniejsza to dodatkowy pas do skrętu w lewo w tą ulicę. Apel do zarządcy drogi o rozbudowę tego odcinka drogi. Warto aby władze samorządowe w tym kierunku podziałały. Może ktoś z radnych zwróci na to uwagę. Tu komuś stanie się naprawdę krzywda. Dziś kolizja, jutro wypadek...

Texas

22:39, 2025-07-16

🚨 Dramat za mostem w Pułtusku!

Kolejny/kolejna z ADHD za kierownicą. To miejsce - zjazd w Wyszkowskiej na Nadnarwiańską - jest stałym punktem interwencji Policji, Straży Pożarnej i ambulansów. A wystarczyłoby dodać jeden znak zakazu skrętu w lewo i namalować linię ciągłą. Przy wyjeździe z ulicy Pilejczyk (za mostem) jest zakaz skrętu w lewo i wypadków jest tam dużo mniej (ale nadal są tacy, którzy nie respektują zakazu).

Tak nawiasem...

20:53, 2025-07-16

🚨 Dramat za mostem w Pułtusku!

Koreczki będą podobne jak rondo pobudują na poplawach... zobaczcie jaki ruch jest... miasto wyszkow tir za tirem i to stanie na rondzie jak kiedyś kolo straży rondo

Roman

20:11, 2025-07-16

Jesienią mogą rozpocząć się konsultacje kolejowe

Czy może mnie ktoś oświecić ... jak kolej może przeciąć obwodnicę w dwóch punktach stawiając stację bliżej miasta? Tunelem? Wiaduktem? Teleportacją?

Kolejarz

12:07, 2025-07-16

0%