To jeden ze strategicznych szlaków w powiecie pułtuskim, którym codziennie poruszają się rodziny, rolnicy i przedsiębiorcy oraz turyści. Obecny stan nawierzchni – wąska jezdnia o szerokości 5 m z bitumicznym, pokruszonym dywanikiem "poasfaltowym" i obustronnymi, niebezpiecznymi poboczami po ok. 1 m – nie wytrzymuje natężenia obecnego ruchu. Przebudowa ma także odciążyć lokalne drogi, usprawnić dojazd do usprawnić dojazd do Psar, Obrytego, Gródka, Zambsk i innych miejscowości i poprawić bezpieczeństwo wszystkich użytkowników.
Obecnie 4 300 m drogi biegnie mocno zużytą trasą, z zapadniętymi poboczami i przestarzałymi przepustami. W etapie I zaplanowano pełną przebudowę jezdni i jej konstrukcji, z poszerzeniem do 6m, profilowanie poboczy oraz odcinkową budowę chodnika. Przewidziano także naprawę i wymianę przepustów pod koroną drogi, budowę nowych zjazdów do posesji oraz czyszczenie i profilowanie rowów odwadniających.
[REAKCJA_LAPKI]30703[/REAKCJA_LAPKI]
Termin składania ofert upływa 24 lipca 2025 , po czym zwycięzca przetargu będzie miał za zadanie wykonać inwestycję do końca stycznia 2026r.
Podczas robót wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu – objazd poprowadzony zostanie głównie przez wieś Bartodzieje, z wyraźnym oznakowaniem i zabezpieczeniem przejazdu autobusu szkolnego i powiatowej komunikacji lokalnej.
Czekaliśmy na tę inwestycję ponad dekadę – każda dziura na drodze to dla nas ryzyko uszkodzenia samochodu lub wypadku. Wreszcie zobaczymy asfalt równy jak stół, a latem będziemy mogli bezpiecznie jeździć na rowerach do Pułtuska – mówi pani Anna, mieszkanka Psar.
Z doświadczeń Zarządu Dróg Powiatowych wynika, że od podpisania umowy po przetargu do faktycznego wjazdu maszyn na plac budowy mija zwykle około 2 miesięcy. To czas potrzebny na uzyskanie dodatkowych pozwoleń, przygotowanie placu budowy itp.
Roman13:04, 10.07.2025
W końcu myślą o ścieżkach rowerowych. Tylko żeby nie byla taka jak do Kacic po zgniecionych kamieniach...
Jesienią mogą rozpocząć się konsultacje kolejowe
Czy może mnie ktoś oświecić ... jak kolej może przeciąć obwodnicę w dwóch punktach stawiając stację bliżej miasta? Tunelem? Wiaduktem? Teleportacją?
Kolejarz
12:07, 2025-07-16
Jesienią mogą rozpocząć się konsultacje kolejowe
Póki co projektowanie do 2029 roku ! Nikt nie mówił o finansowaniu tej linii ! Najistotniejsze przy projektowaniu są dwa kluczowe aspekty: 1. Linia kolejowa a więc i stacja Pułtusk jak najbliżej zwartej zabudowy ponieważ ma być dostępna. Tego, mam nadzieję,nie trzeba wyjaśniać i co oznacza wyrzucenie kolei za obwodnicę. 2. O tym już mniej się mówi a mianowicie przyszłość i rozwój tej linii. Połączenie z linią kolejową nr 35 w okolicach Chorzel. Umożliwi to połączenia do Ostrołęki, Olsztyna i dalej na północ.
Texas
11:36, 2025-07-16
Jesienią mogą rozpocząć się konsultacje kolejowe
Rydwan - nie pomagasz to nie przeszkadzaj!
Kolejarz
11:09, 2025-07-16
Koniec z darmowymi workami na śmieci
Może niech się spółka zajmie częstszym odbieraniem śmieci (plastik, papier) a nie robieniem dróg i chodników. A jak się nie opłaca to znajdzie się ktoś komu się będzie.
srEKO
08:13, 2025-07-16