Na uzyskanie wszystkich niezbędnych pozwoleń – środowiskowych i budowlanych – wykonawca ma 52 miesiące, czyli ponad cztery lata. Na razie finansowanie sięga etapu projektowego, którego koszt wynosi 32,5 mln zł netto. Dopiero po uzyskaniu pełnej dokumentacji możliwe będzie ogłoszenie przetargu na prace budowlane.
Jesienią 2025 roku planowane jest rozpoczęcie konsultacji społecznych, podczas których m.in. mieszkańcy powiatu pułtuskiego będą mogli wyrazić swoje opinie na temat przebiegu trasy. Oferty spotkań i prezentacji projektu będą organizowane wspólnie z samorządami, choć na razie PKP PLK nie zdradza szczegółów proponowanego przebiegu.
[ZT]29686[/ZT]
To będzie ważny etap, który pozwoli uwzględnić lokalne potrzeby i obawy, szczególnie w gminach przy trasie. Dzięki zaangażowaniu mieszkańców inwestycja zyska szersze poparcie społeczności.
Prace budowlane rozpoczną się najwcześniej w 2030 roku, a ich realizacja potrwa co najmniej trzy lata.
Projekt zakłada jednostronną, zelektryfikowaną linię między Zegrzem Południowym a Pułtuskiem i Przasnyszem, z dwutorowymi mijankami umożliwiającymi sprawne mijanie pociągów. Pociągi będą mogły rozwijać prędkość do 160 km/h, a czas przejazdu z Zegrza do Pułtuska wyniesie około 20 minut. Zaplanowano do 14 kursów na dobę, co znacząco zwiększy komfort podróży mieszkańców powiatu pułtuskiego.
Nowa linia kolejowa otworzy przed Pułtuskiem drzwi do lepszych połączeń z Warszawą i innymi miastami regionu. Skrócenie czasu dojazdu sprawi, że Pułtusk stanie się bardziej atrakcyjny dla inwestorów i turystów, co przełoży się na rozwój lokalnej gospodarki. Mieszkańcy zyskają wygodniejszy transport publiczny oraz większe możliwości codziennych dojazdów do pracy i szkoły. Inwestycja wpłynie także na wzrost wartości nieruchomości i rozwój infrastruktury towarzyszącej.
Oficjalna prezentacja projektu oraz konsultacje społeczne odbędą się w IV kwartale 2025 roku. Warto śledzić więc nasze komunikaty, by nie przegapić okazji do wypowiedzenia się w kluczowym dla regionu procesie.
Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, w 2030 roku Pułtusk włączy się do szybkiej sieci Kolei Północnego Mazowsza.
Złoty Rydwan 23:57, 12.07.2025
Konsultacje społeczne odbyły się ponad 2 lata temu. Tusk zamroził realizację także tej inwestycji.
Dosyć tej tępej propagandy!
Kolejarz11:09, 16.07.2025
Rydwan - nie pomagasz to nie przeszkadzaj!
Texas11:36, 16.07.2025
Póki co projektowanie do 2029 roku ! Nikt nie mówił o finansowaniu tej linii !
Najistotniejsze przy projektowaniu są dwa kluczowe aspekty:
1. Linia kolejowa a więc i stacja Pułtusk jak najbliżej zwartej zabudowy ponieważ ma być dostępna. Tego, mam nadzieję,nie trzeba wyjaśniać i co oznacza wyrzucenie kolei za obwodnicę.
2. O tym już mniej się mówi a mianowicie przyszłość i rozwój tej linii. Połączenie z linią kolejową nr 35 w okolicach Chorzel. Umożliwi to połączenia do Ostrołęki, Olsztyna i dalej na północ.
Kolejarz12:07, 16.07.2025
Czy może mnie ktoś oświecić ... jak kolej może przeciąć obwodnicę w dwóch punktach stawiając stację bliżej miasta? Tunelem? Wiaduktem? Teleportacją?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wpu24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
🚨 Dramat za mostem w Pułtusku!
Z ul. Pilejczyk można tylko wyjechać w prawo do ronda. Z DW-618 dostęp w ul Pilejczyk jest tylko jadąc z Popław dodatkowym pasem do skrętu w prawo. Taki sposób wyklucza kolizję i sprawia, że ruch jest płynny. Z wjazdem i wyjazdem do i z ul Nadnarwiańskiej jest zupełnie inaczej, możliwe są wszystkie relacje. Stąd te kolizje i niebezpieczne sytuacje na drodze. Można poprawić bezpieczeństwo w tym miejscu. * Pierwsza rzecz wprowadzenie zakazu skrętu w lewo dla wyjeżdżających z tej ulicy, tak jak na wspominanej wyżej ulicy. * Druga trudniejsza to dodatkowy pas do skrętu w lewo w tą ulicę. Apel do zarządcy drogi o rozbudowę tego odcinka drogi. Warto aby władze samorządowe w tym kierunku podziałały. Może ktoś z radnych zwróci na to uwagę. Tu komuś stanie się naprawdę krzywda. Dziś kolizja, jutro wypadek...
Texas
22:39, 2025-07-16
🚨 Dramat za mostem w Pułtusku!
Kolejny/kolejna z ADHD za kierownicą. To miejsce - zjazd w Wyszkowskiej na Nadnarwiańską - jest stałym punktem interwencji Policji, Straży Pożarnej i ambulansów. A wystarczyłoby dodać jeden znak zakazu skrętu w lewo i namalować linię ciągłą. Przy wyjeździe z ulicy Pilejczyk (za mostem) jest zakaz skrętu w lewo i wypadków jest tam dużo mniej (ale nadal są tacy, którzy nie respektują zakazu).
Tak nawiasem...
20:53, 2025-07-16
🚨 Dramat za mostem w Pułtusku!
Koreczki będą podobne jak rondo pobudują na poplawach... zobaczcie jaki ruch jest... miasto wyszkow tir za tirem i to stanie na rondzie jak kiedyś kolo straży rondo
Roman
20:11, 2025-07-16
Jesienią mogą rozpocząć się konsultacje kolejowe
Czy może mnie ktoś oświecić ... jak kolej może przeciąć obwodnicę w dwóch punktach stawiając stację bliżej miasta? Tunelem? Wiaduktem? Teleportacją?
Kolejarz
12:07, 2025-07-16
0 0
O obwodnicy, rondzie, moście benedyktyńskim tak samo gadałeś że Tusk zamroził 👍💩👍🤣
1 1
Jasne...
CPK i elektrowni atomowej też Polacy nie zobaczą