Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej przewidziane są w strategicznych planach na szczeblu krajowym: Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (która obowiązywała do listopada zeszłego roku) oraz Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r.
Pierwsze analizy dotyczące budowy drogi położonej w korytarzu S10 powstały już w 1979 roku! Prace analityczne nad drogą w korytarzu A50 prowadzono zaś już w latach 90-tych ubiegłego wieku.
Dzięki inwestycji powstanie dogodne połączenie z północną, centralną i południowo-zachodnią częścią Polski oraz z aglomeracją łódzką i portami morskimi w Gdańsku i Gdyni, wpłynie też na stworzenie nowych możliwości komfortowego dotarcia do południowej granicy Polski. Warszawska Obwodnica łączyć się będzie bowiem ze wszystkim ważniejszymi drogami ekspresowymi i autostradami w naszym regionie.
Główny to ten, że trzeba będzie dokonywać wykupu ziemi pod planowaną inwestycję.
Efektem Studium korytarzowego było wyznaczenie czterech wariantów korytarza dla północnej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50, na odcinku autostrada A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Wyszogród - Serock do włączenia do A2 (Mińsk Mazowiecki).
A każdy z 4 wariantów północnego przebiegu Obwodnicy "zahacza" o skraj naszego powiatu. I to wyraźnie, bowiem nawet w opisie wariantów wymienia się nasz powiat, jako miejsce objęte inwestycją. Na razie jednak nie można mówić o szczegółach jej przebiegu, a raczej o wyrysowanym korytarzu przebiegu o szerokości 5 km. Który wariant zostanie wybrany, okaże się dopiero po konsultacjach z samorządowcami.
Pierwszymi fragmentami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej możemy pojechać na przełomie 2027 i 2028 roku, a cała trasa byłaby dostępna do 2035 roku.
Na razie drogowcy optują za wariantem 160 km, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów: środowiskowych i społecznych (zestaw cech obejmujących dane dotyczące środowiska przyrodniczego i społecznego), technicznych (zestaw cech ruchowych, inżynierskich i planistycznych), ekonomicznych (zestaw cech obejmujących nakłady inwestycyjne, wskaźniki ekonomiczne) oraz sieciowych (zestaw cech definiujących sieć dróg oraz jej wpływ na otoczenie), na które składało się 19 kryteriów cząstkowych.
5 0
Transport samochodami ciężarowymi jest mało ekonomiczny, niebezpieczny, szkodliwy dla środowiska. Większość towarów przemysłowych i trwałej żywności powinno być transportowane koleją, ale mądrale likwidowali infrastrukturę i tabor kilkadziesiąt lat temu.
Dzisiaj lansuje się elektryczne samochody, które w produkcji są bardziej szkodliwe niż spalinowe, nie mówiąc o tym, że produkcja energii elektrycznej do ich napędzania jest niewystarczająca i szkodliwa dla środowiska. Jedynie zmniejszenie przewozów drogowych, zarówno towarów jak i ludzi, ma sens. Ale chciwość najbogatszych ludzi na świecie nie ma granic, a oni tak naprawdę rządzą światem.
0 0
A morze samorządowcy w końcu dadzą szansę mieszkańcom Pułtuska i umożliwią im zatrudnienie za godziwą płacę...?
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu wpu24.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz