Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej przewidziane są w strategicznych planach na szczeblu krajowym: Koncepcji Przestrzennego Zagospodarowania Kraju 2030 (która obowiązywała do listopada zeszłego roku) oraz Strategii Zrównoważonego Rozwoju Transportu do 2030 r.
Pierwsze analizy dotyczące budowy drogi położonej w korytarzu S10 powstały już w 1979 roku! Prace analityczne nad drogą w korytarzu A50 prowadzono zaś już w latach 90-tych ubiegłego wieku.
Dzięki inwestycji powstanie dogodne połączenie z północną, centralną i południowo-zachodnią częścią Polski oraz z aglomeracją łódzką i portami morskimi w Gdańsku i Gdyni, wpłynie też na stworzenie nowych możliwości komfortowego dotarcia do południowej granicy Polski. Warszawska Obwodnica łączyć się będzie bowiem ze wszystkim ważniejszymi drogami ekspresowymi i autostradami w naszym regionie.
Główny to ten, że trzeba będzie dokonywać wykupu ziemi pod planowaną inwestycję.
Efektem Studium korytarzowego było wyznaczenie czterech wariantów korytarza dla północnej części Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej w ciągu drogi ekspresowej S50, na odcinku autostrada A2 (Centralny Port Komunikacyjny) - Wyszogród - Serock do włączenia do A2 (Mińsk Mazowiecki).
A każdy z 4 wariantów północnego przebiegu Obwodnicy "zahacza" o skraj naszego powiatu. I to wyraźnie, bowiem nawet w opisie wariantów wymienia się nasz powiat, jako miejsce objęte inwestycją. Na razie jednak nie można mówić o szczegółach jej przebiegu, a raczej o wyrysowanym korytarzu przebiegu o szerokości 5 km. Który wariant zostanie wybrany, okaże się dopiero po konsultacjach z samorządowcami.
Pierwszymi fragmentami Obwodnicy Aglomeracji Warszawskiej możemy pojechać na przełomie 2027 i 2028 roku, a cała trasa byłaby dostępna do 2035 roku.
Na razie drogowcy optują za wariantem 160 km, który wypadł najkorzystniej pod względem czterech grup kryteriów: środowiskowych i społecznych (zestaw cech obejmujących dane dotyczące środowiska przyrodniczego i społecznego), technicznych (zestaw cech ruchowych, inżynierskich i planistycznych), ekonomicznych (zestaw cech obejmujących nakłady inwestycyjne, wskaźniki ekonomiczne) oraz sieciowych (zestaw cech definiujących sieć dróg oraz jej wpływ na otoczenie), na które składało się 19 kryteriów cząstkowych.
Transport samochodami ciężarowymi jest mało ekonomiczny, niebezpieczny, szkodliwy dla środowiska. Większość towarów przemysłowych i trwałej żywności powinno być transportowane koleją, ale mądrale likwidowali infrastrukturę i tabor kilkadziesiąt lat temu.<br /> Dzisiaj lansuje się elektryczne samochody, które w produkcji są bardziej szkodliwe niż spalinowe, nie mówiąc o tym, że produkcja energii elektrycznej do ich napędzania jest niewystarczająca i szkodliwa dla środowiska. Jedynie zmniejszenie przewozów drogowych, zarówno towarów jak i ludzi, ma sens. Ale chciwość najbogatszych ludzi na świecie nie ma granic, a oni tak naprawdę rządzą światem.
Kolejarz12:20, 31.01.2021
Transport samochodami ciężarowymi jest mało ekonomiczny, niebezpieczny, szkodliwy dla środowiska. Większość towarów przemysłowych i trwałej żywności powinno być transportowane koleją, ale mądrale likwidowali infrastrukturę i tabor kilkadziesiąt lat temu.
Dzisiaj lansuje się elektryczne samochody, które w produkcji są bardziej szkodliwe niż spalinowe, nie mówiąc o tym, że produkcja energii elektrycznej do ich napędzania jest niewystarczająca i szkodliwa dla środowiska. Jedynie zmniejszenie przewozów drogowych, zarówno towarów jak i ludzi, ma sens. Ale chciwość najbogatszych ludzi na świecie nie ma granic, a oni tak naprawdę rządzą światem.
Tadek22:53, 01.02.2021
A morze samorządowcy w końcu dadzą szansę mieszkańcom Pułtuska i umożliwią im zatrudnienie za godziwą płacę...?
Szykuj się na nowy zakaz. Chodzi o Twoje pieniądze
Beka bo pisiorski nowy ład wprowadził ostrzejsze ograniczenia do rejestrowanych wplat gotówkowych już od 20 tysięcy
elo
22:59, 2025-08-09
Nie tylko afera! Lista inwestycji KPO w Pułtusku
Skoro w Natalii odbywają sie wszystkie bale kościelne to nie mogło być inaczej. Wiadomo. Swego czasu biskup tam gościł
Wrozka
15:34, 2025-08-09
Nie tylko afera! Lista inwestycji KPO w Pułtusku
W Golądkowie nawet syn wpływowego działacza PiS dostał trochę - ochłap w porównaniu z potentatami.
Tak nawiasem...
12:28, 2025-08-09
Nie tylko afera! Lista inwestycji KPO w Pułtusku
Zadłużanie całego kraju. Człowiek zadłużony nie jest wolny i nie decyduje o swoim losie. A zadłużony cały kraj to katastrofa. Coraz więcej mieszkańców zdaje sobie z tego sprawę i nie chcą mieć dzieci - przyszłych niewolników, i tak jest w całej Europie. Sprowadzanie imigrantów to jest tylko przyspieszenie procesu upadku, bo oni nie mają zamiaru pracować dla naszego kraju.
Tak nawiasem...
12:14, 2025-08-09