Połączenie znacznie usprawni komunikację w północnej części Mazowsza, wpłynie na rozwój regionu, a także uzupełni istniejącą infrastrukturę kolejową.
W tym celu 18 okolicznych nam samorządów powołało Stowarzyszenie, które już powoli finansuje pierwsze prace. Ale nie bez problemów: po zakwalifikowaniu pomysłu w I etapie rządowego programu Kolej+ , przyszła pora na realizację kolejnego etapu: opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego.
Stowarzyszenie Kolej Północnego Mazowsza, założyło, że wspomniane Studium może kosztować nieco ponad 100 000 złotych. I srogo się pomyliło: firmy, które złożyły swoje oferty na opracowanie Studium zażądały wielokrotnie więcej. Najtańszy Metroprojekt wycenił swoje usługi aż na 1,13 mln zł, a np. firm BBF – aż 2,74 mln zł.
Na szczęście dla nas, pomoc natychmiast zaoferował Samorząd Województwa Mazowieckiego – także członek Stowarzyszenia. Na ostatniej sesji, radni sejmiku mazowieckiego przyznali naszemu stowarzyszeniu pomoc finansową w formie dotacji wysokości 60% kosztów opracowania (do 1 mln złotych) Wstępnego Studium Planistyczno – Prognostycznego.
Ten wstępny i ważny dokument powinien powstać do 29 października br. Dzięki niemu poznamy warianty trasy „pułtuskiej” linii kolejowej. Opracowanie będzie stanowiło też podstawę do prowadzenia dalszego procesu inwestycyjnego, a w konsekwencji perspektywę budowy linii kolejowej.
Obecnie Stowarzyszenie, a konkretniej Lider Programu Miasto i Gmina Serock – ma już do dyspozycji ponad 1,34 mln złotych.
Sisi09:43, 22.03.2021
Czyli ta nitka byłaby połączona w okolicach zegrza tak żeby dojechać do warszawy?
Jestem za12:09, 23.03.2021
Pultusk, Płock i okolice mają beznadziejne połączenie z Warszawą. Może w końcu powstanie coś sensownego a nie kolejne lotnisko czy elektrownia która nie działa?
Pozostałe komentarze
monter17:06, 20.03.2021
Zastanawia mnie lokalizacja stacji Pułtusk. Jeśli będzie oddalona od centrum będzie słabsza dostępność. Jeśli z kolei będzie bliżej centrum, koszt budowy będzie wyższy. Gdzie będzie stacja pomiędzy Serockiem i Pułtuskiem ? Myślę, że trasa będzie poprowadzona w ten sposób aby stacja zlokalizowana była w Winnicy lub Pokrzywnicy.
miszcz11:12, 22.03.2021
Kompromisem, między Pokrzywnicą a Winnicą, byłaby stacja kolejowa w Golądkowie - z uwagi na Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jadwigi Dziubińskiej.
Ja12:11, 23.03.2021
Ja jestem za Pokrzywnicą ale niechby zrobili i w Golądkowie czy w Winnicy aby tylko to powstało a nie para w gwizdek
Krzysiek10:19, 22.03.2021
Lepiej byłoby podłączyć Przasnysz do Ciechanowa. Krótsza trasa i od razu połączenie do szybkiej magistrali z możliwościami przesiadania się w różne strony. Przasnysz koniecznie trzeba połączyć również do Chorzel. Wtedy można byłoby dojechać do lotniska w Szczytnie i dalej na Mazury.
Ludzie! Naciskajcie swoich radnych!
Długo już czekamy na ,,Przydomowe Oczyszczalnie Ścieków,, w gminie Pultusk
Anna
18:09, 2025-11-07
Pociągi wrócą do Pułtuska? Jest termin konsultacji
Trzymam kciuki za projekt i realizację. Zamiast jachtów, klubów dla swingersów mogłaby powstać np. ta właśnie linia kolejowa. Zastanawia mnie jedna rzecz. W wariancie W2A zbytnie oddalenia stacji w Pułtusku, wyrzucone poza obwodnicę drogową. Dojście powyżej 20min do przystanku lub stacji kolejowej zdecydowanie ograniczy dostępność kolei.
Texas
14:00, 2025-11-07
Nasze newsy w ogólnopolskim portalu
Generalne powinny być gratulacje, niestety portal nie wsławił się, jak do tej pory pełnym obiektywizmem... raczej oszczędnie gospodaruje prawdą. Jedno jest pewne, natarczywe lansowanie zięcia z Obrytego wkracza na nowy poziom. Cytując klasyka: Laguna, to teraz my możemy wszystko! Największe numery świata...
Nietypowy Seba
07:59, 2025-11-07
Multistox recenzja
Zakebiste jest na tym portalu że na jednej stronie są ostrzeżenia przed zagrozeniami zwiazanymi oszustwami crypto, fx, cfd, a tuż obok Kopec nakreca na to. Czyli oszustwo tradingowe pomieszane z ponzi scheme
dualizm *%#)!& wpu24
20:09, 2025-11-06