Zamknij

Coraz więcej pieniędzy na linię kolejową Zegrze - Pułtusk - Przasnysz

11:13, 20.03.2021 J.K Aktualizacja: 11:21, 20.03.2021
Skomentuj Fot. pixabay.com Fot. pixabay.com

Planowana do budowy Kolej Północnego Mazowsza na trasie Zegrze –Przasnysz zakłada budowę 70 km torów, stacji oraz przeprawy mostowej na Narwi.

Połączenie znacznie usprawni komunikację w północnej części Mazowsza, wpłynie na rozwój regionu, a także uzupełni istniejącą infrastrukturę kolejową.

W tym celu 18 okolicznych nam samorządów powołało Stowarzyszenie, które już powoli finansuje pierwsze prace. Ale nie bez problemów: po zakwalifikowaniu pomysłu w I etapie rządowego programu Kolej+ , przyszła pora na realizację kolejnego etapu: opracowanie wstępnego studium planistyczno-prognostycznego.

I tu pojawiły się przysłowiowe „schody”.

Stowarzyszenie Kolej Północnego Mazowsza, założyło, że wspomniane Studium może kosztować nieco ponad 100 000 złotych. I srogo się pomyliło: firmy, które złożyły swoje oferty na opracowanie Studium zażądały wielokrotnie więcej. Najtańszy Metroprojekt wycenił swoje usługi aż na 1,13 mln zł, a np. firm BBF – aż 2,74 mln zł.

Na szczęście dla nas, pomoc natychmiast zaoferował Samorząd Województwa Mazowieckiego – także członek Stowarzyszenia. Na ostatniej sesji, radni sejmiku mazowieckiego przyznali naszemu stowarzyszeniu pomoc finansową w formie dotacji wysokości 60% kosztów opracowania (do 1 mln złotych) Wstępnego Studium Planistyczno – Prognostycznego.

Ten wstępny i ważny dokument powinien powstać do 29 października br. Dzięki niemu poznamy warianty trasy „pułtuskiej” linii kolejowej. Opracowanie będzie stanowiło też podstawę do prowadzenia dalszego procesu inwestycyjnego, a w konsekwencji perspektywę budowy linii kolejowej.

Obecnie Stowarzyszenie, a konkretniej Lider Programu Miasto i Gmina Serock – ma już do dyspozycji ponad 1,34 mln złotych.

(J.K)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(6)

montermonter

2 0

Zastanawia mnie lokalizacja stacji Pułtusk. Jeśli będzie oddalona od centrum będzie słabsza dostępność. Jeśli z kolei będzie bliżej centrum, koszt budowy będzie wyższy. Gdzie będzie stacja pomiędzy Serockiem i Pułtuskiem ? Myślę, że trasa będzie poprowadzona w ten sposób aby stacja zlokalizowana była w Winnicy lub Pokrzywnicy. 17:06, 20.03.2021

Odpowiedzi:2
Odpowiedz

miszczmiszcz

0 0

Kompromisem, między Pokrzywnicą a Winnicą, byłaby stacja kolejowa w Golądkowie - z uwagi na Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Jadwigi Dziubińskiej. 11:12, 22.03.2021


JaJa

0 0

Ja jestem za Pokrzywnicą ale niechby zrobili i w Golądkowie czy w Winnicy aby tylko to powstało a nie para w gwizdek 12:11, 23.03.2021


reo

SisiSisi

3 0

Czyli ta nitka byłaby połączona w okolicach zegrza tak żeby dojechać do warszawy? 09:43, 22.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

KrzysiekKrzysiek

0 0

Lepiej byłoby podłączyć Przasnysz do Ciechanowa. Krótsza trasa i od razu połączenie do szybkiej magistrali z możliwościami przesiadania się w różne strony. Przasnysz koniecznie trzeba połączyć również do Chorzel. Wtedy można byłoby dojechać do lotniska w Szczytnie i dalej na Mazury. 10:19, 22.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Jestem zaJestem za

3 0

Pultusk, Płock i okolice mają beznadziejne połączenie z Warszawą. Może w końcu powstanie coś sensownego a nie kolejne lotnisko czy elektrownia która nie działa? 12:09, 23.03.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%