30 kwietnia br. oferta firmy Strabag została wybrana jako najkorzystniejsza spośród 5 złożonych.Kosztem 442 203 013,82 zł powstanie więc do końca 2025 roku: 16,8 km nowego fragmentu drogi w ciągu DK61 omijającego Pułtusk po zachodniej stronie oraz blisko 3 km drogi krajowej nr 57 poprowadzonej nowym śladem i omijającej Kleszewo oraz Przemiarowo.
Obwodnica o przekroju dwujezdniowym z dwoma pasami ruchu na całej długości będzie posiadała parametry drogi głównej ruchu przyspieszonego (GP). Wybudowane zostaną również węzły drogowe Kacice, Pułtusk Południe, Pułtusk Północ oraz Lipa - na rozwidleniu DK61 i DK57. Ponadto powstaną drogi równoległe do obsługi przyległego terenu, obiekty inżynierskie, chodniki, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. Obwodnica wyprowadzi przede wszystkim uciążliwy tranzyt z miasta. Średni dobowy ruch na przejściu przez Pułtusk wynosi ok. 18 tys. pojazdów na dobę.
Jak podkreślił szef GDDKiA Tomasz Żuchowski, to już 24. taka umowa podpisana w tym roku. „Dzięki temu do fazy realizacji przeszły zadania o łącznej długości ok. 310 km i wartości ok. 8,7 mld złotych” - zaznaczył Żuchowski.
5 krotnie przypomniano zebranym w kolejnych i wcześniejszych wystąpieniach, że inwestycja możliwa jest dzięki Prawu i Sprawiedliwości
Wykonawca opracuje potrzebną dokumentację i złoży wniosek o wydanie tzw. decyzji ZRID, a po jej otrzymaniu rozpocznie prace w terenie. W naszym przypadku ten proces zajmie około 10 miesięcy.
Dla inwestora oznacza pozwolenie na budowę i zatwierdzenie projektu budowlanego. Wraz z decyzją ZRID może on rozpocząć roboty budowlane na terenach znajdujących się w linii planowanej drogi. Dla właściciela nieruchomości znajdujących się na takiej trasie jest to decyzja wywłaszczeniowa, na skutek której traci on wszelkie uprawniania wynikające z tego tytułu.
Przed uprawmocnieniem ZRID nastąpi ponowny proces konsultacji społecznych.
Tu zagwarantowana jest możliwość składania uwag i wniosków, które następnie rozpatruje wojewoda oraz odnosi się do nich w wydawanej decyzji lub postanowieniu. Wojewoda musi wydać decyzję ZRID w ciągu 90 dni. Na mocy decyzji ZRID wszystkie nieruchomości i działki w linii planowanej drogi przechodzą z mocy prawa na własność Skarbu Państwa z dniem, w którym decyzja ta stanie się ostateczna. W przypadku niezadowolenia z treści wydanych rozstrzygnięć przysługuje odwołanie, a następnie skarga do sądu administracyjnego.
STRABAG w Polsce jest częścią europejskiego koncernu budowlanego. Oprócz naszej obwodnicy wybuduje także obwodnicę Chełma, mosty przez Wisłę na linii kolejowej E30, obwodnicę Słupska, część autostrady A2 i ekspresowej S7, obwodnicę Tarnobrzega.
czas17:15, 17.06.2021
Może i będzie albo i nie będzie...Kto tam wie. w końcu przez 4 lata to hohoho...?
monter21:28, 17.06.2021
Warto przypomnieć, że zarówno mieszkańcy jak i samorząd opowiadał się za wariantem 2 obwodnicy - bardziej oddalonym od miasta. Powstanie natomiast wariant 1 obwodnicy przez działki ogrodnicze, bardziej zbliżony do zwartej zabudowy. Ten czy inny wariant obwodnica wreszcie będzie a co za tym idzie miasto odetchnie.
Andrzej02:03, 18.06.2021
Wariantów było 3 i został wybrany 2 nazwijmy go,pośrednim.
Antypisior08:22, 18.06.2021
5-krotnie przypominano, że to dzięki PiS zostanie w wtunelem pod Narwią, mojego głosu i tak nie dostaną. ybudowana obwodnica. Chociażby wybudowali metro z t
***** ***10:16, 18.06.2021
nu ktu tyle doł, powiecta mi pony
xD10:23, 18.06.2021
Tak się składa że od 2006 mazowszem rządzą PiSowscy wojewodowie, którzy nie pozwalali na obwodnicę. Warto przypomnieć 5-krotnie?
0 0
nie warto, wariant 2 był bez sensu, marnowałby najlepsze ziemie i zapewniał uciążliwość mieszkańcom wsi