Zamknij
WAŻNE

Jest szansa na rozbudowę DK 61 od Serocka do Pułtuska!

GDDKiA 08:20, 05.08.2021 Aktualizacja: 08:42, 05.08.2021
Skomentuj

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, w specjalnym komunikacie, podsumowała dotychczasową przebudowę naszej drogi krajowej 61.  Okazuje się, że są już plany przebudowy 11 km odcinka Serock - Pułtusk.

DK 61 od granicy z Warszawą w kierunku Mazur

W 2008 roku oddana została do ruchu prawie 4 km obwodnica Jabłonny a także rozbudowany został prawie 3 km odcinek pomiędzy Zegrzem a Serockiem. Kolejnym krokiem była rozbudowa drogi na przejściu przez Legionowo. Podzielona została na trzy etapy. Pierwszy został przebudowany odcinek z wiaduktem poprowadzonym nad linią PKP o długości prawie 1 km (2010 r.). Dalej 1,6 km od końca obwodnicy Jabłonny do wiaduktu (2011 r.) a w tym roku zakończyły się prace na ostatnim 1,8 km odcinku kończącym się na ul. Polnej w Legionowie.

Od 2011 r. kierowcy omijają Serock 7-kilometrową obwodnicą. Dzięki niej miasto odetchnęło od ruchu tranzytowego, który odbywał się drogą otoczoną gęstą zabudową. W sumie przebudowano wraz z obejściem Serocka około 18 km DK61.

Dla 11–kilometrowego odcinka pomiędzy końcem obwodnicy Serocka a początkiem obwodnicy Pułtuska dokonana została analiza rozbudowy drogi. Po uzgodnieniu Programów Inwestycyjnych i pozyskaniu środków finansowych, przystąpimy do przygotowania materiałów celem ogłoszenia przetargów.

Kolejne 24,5 km DK61 w realizacji

W grudniu 2020 r. podpisaliśmy umowę na projekt i budowę odcinka pomiędzy Legionowem a Zegrzem. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Przedsiębiorstwo Budowy Dróg i Mostów Mińsk Mazowiecki (lider) i TORPOL (partner). Umowa o wartości prawie 195 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia.

Obecnie wykonawca przygotowuje dokumentację, która jest niezbędna do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). (...).

Kolejnym krokiem będzie złożenie wniosku o uzyskanie ZRID, co zaplanowane zostało na październik 2021 r. Szacujemy, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się w maju 2022 i zakończą w IV kwartale 2024 r. 

Wykonawca rozbuduje 4,5 km istniejącej DK61 do przekroju dwujezdniowego z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach.

Zrealizowane zostaną również drogi dojazdowe do obsługi terenu bezpośrednio przyległego do drogi. Na skrzyżowaniach wybudowane zostaną sygnalizacje świetlne, a w miejscu obecnego ronda w Zegrzu, na skrzyżowaniu z DW631, powstanie węzeł. Piesi i rowerzyści będą mogli korzystać z chodnika i ścieżki pieszo-rowerowej. Ponadto droga zostanie wyposażona w urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

Obwodnica Pułtuska

W czerwcu br. podpisaliśmy umowę na zaprojektowanie i budowę około 20-kilometrowej obwodnicy Pułtuska w ciągu drogi krajowej nr 61 (DK61). (...)  Wykonawcą inwestycji jest firma Strabag. Umowa o wartości prawie 442 mln zł zostanie zrealizowana w ciągu 36 miesięcy od daty jej zawarcia.

Obecnie wykonawca przygotowuje dokumentację, która jest niezbędna do złożenia wniosku o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Planowany termin złożenia tego wniosku to kwiecień 2022 r.

Szacujemy, że roboty w terenie po pozyskaniu decyzji ZRID, rozpoczną się w marcu 2023 i zakończą w II kwartale 2025 r.

Nowa trasa o łącznej długości ok. 20 km będzie omijać Pułtusk od zachodu. Wybudowany zostanie węzeł drogowy na rozwidleniu DK61 i DK57 wraz z korektą przebiegu DK57 na odcinku ok. 3 km (budowa obwodnicy m. Kleszewo i m. Przemiarowo).

 

Obwodnica na całej długości będzie posiadała parametry drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego). Wybudowane zostaną obiekty inżynierskie, chodniki, drogi do obsługi terenów przyległych, urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego.

(GDDKiA)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(1)

WYRÓŻNIONE KOMENTARZE
Antybiurokrata

4 0

Dziesiątki analiz, konsultacji, badań, zezwoleń i zatwierdzeń zezwoleń - a wystarczyłby jeden mądry inżynier drogowy i projekt-decyzja. Biurokracja gorsza niż za cara. Nie dziwota, że inflacja, zawyżone koszty - bo przecież trzeba opłacić setki urzędników, którzy niby mają się wypowiedzieć w tak oczywistej sprawie. A tak naprawdę to się na tym nie znają - ale znają odpowiednie osoby we władzach i dlatego siedzą w urzędach.

2021-08-05 20:54:36
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%