Ten program przewiduje dokończenie sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. Dzięki nowym środkom, w naszym województwie zrealizowane zostaną kolejne odcinki nowoczesnych dróg - zapewniono.
A mowa o Autostradowej Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej z jej północnym przebiegiem! Ta nowa, szybka droga ekspresowa ma nosić numer S50.
Wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł, w trakcie konferencji prasowej, potwierdził rządowy zamiar jej budowy w naszym regionie.
Już wiosną br. GDDKiA przedstawiła potencjalne korytarze, którymi mogłaby w przyszłości zostać poprowadzona droga.
Na razie mowa jest o korytarzach, czyli pasach terenu szerokości ok. 5 km, w których na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego poszukiwane będą konkretne warianty przebiegu drogi.
Obecnie, gdy zapewniono (na razie słowami premiera i wojewody) finansowanie inwestycji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030, trzeba się poważnie liczyć z ogłoszeniem przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i pozyskanie decyzji środowiskowej.
Pierwszy z wariantów korytarzy, tzw. czerwony miałby ok. 163 km długości i 16 węzłów. W tym korytarzu brana by była pod uwagę budowa mostów na Wiśle i Narwi. Trasa łączyłaby się z drogą S10 na węźle Nacpolsk i byłaby poprowadzona pomiędzy Tłuszczem i Wołominem.
Droga byłaby wytyczana przez teren powiatów: wołomińskiego, legionowskiego, pułtuskiego, mińskiego, płońskiego, płockiego, nowodworskiego, sochaczewskiego, płońskiego, płockiego i żyrardowskiego.
Jej całkowity koszt wstępnie szacowany jest na 10,9 mld zł.
W drugim typowanym do dalszych analiz korytarzu – zielonym – szacowana długość trasy wynosiłaby ok. 165 km, a na jej przebiegu miałoby powstać 15 węzłów.
Trasa przechodziłaby podobnie jak w korytarzu czerwonym mostem przez Wisłę i Narew, z S10 łączyłaby się na węźle Nacpolsk, omijałaby Sochaczew od strony wschodniej i przechodziła pomiędzy Tłuszczem a Wołominem.
Korytarz przecinałby teren powiatów: wołomińskiego, legionowskiego, mińskiego, płońskiego, płockiego, nowodworskiego, warszawskiego zachodniego, sochaczewskiego i żyrardowskiego.
Koszt budowy byłby podobny jak w wariancie czerwonym.
Cała trasa na pewno nie powstanie w jednym czasie. Na dziś GDDKiA szacuje, że pierwsze odcinki mogłyby być gotowe najwcześniej w latach 2027 – 2028, a całość po roku 2030.
monter14:46, 12.08.2021
0 0
Dla nas korzystne są warianty bliżej Pułtuska czyli niebieski i granatowy. Poza tym kto rekomendował wariant centralnie przez zalew Zegrzyński ?! Nie najlepszy pomysł. Będzie sporo protestów. 14:46, 12.08.2021