Ten program przewiduje dokończenie sieci autostrad i dróg ekspresowych w Polsce. Dzięki nowym środkom, w naszym województwie zrealizowane zostaną kolejne odcinki nowoczesnych dróg - zapewniono.
A mowa o Autostradowej Obwodnica Aglomeracji Warszawskiej z jej północnym przebiegiem! Ta nowa, szybka droga ekspresowa ma nosić numer S50.
Wojewoda mazowiecki Konstanty Radziwiłł, w trakcie konferencji prasowej, potwierdził rządowy zamiar jej budowy w naszym regionie.
Już wiosną br. GDDKiA przedstawiła potencjalne korytarze, którymi mogłaby w przyszłości zostać poprowadzona droga.
Na razie mowa jest o korytarzach, czyli pasach terenu szerokości ok. 5 km, w których na etapie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego poszukiwane będą konkretne warianty przebiegu drogi.
Obecnie, gdy zapewniono (na razie słowami premiera i wojewody) finansowanie inwestycji w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych 2030, trzeba się poważnie liczyć z ogłoszeniem przetargu na Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe i pozyskanie decyzji środowiskowej.
Pierwszy z wariantów korytarzy, tzw. czerwony miałby ok. 163 km długości i 16 węzłów. W tym korytarzu brana by była pod uwagę budowa mostów na Wiśle i Narwi. Trasa łączyłaby się z drogą S10 na węźle Nacpolsk i byłaby poprowadzona pomiędzy Tłuszczem i Wołominem.
Droga byłaby wytyczana przez teren powiatów: wołomińskiego, legionowskiego, pułtuskiego, mińskiego, płońskiego, płockiego, nowodworskiego, sochaczewskiego, płońskiego, płockiego i żyrardowskiego.
Jej całkowity koszt wstępnie szacowany jest na 10,9 mld zł.
W drugim typowanym do dalszych analiz korytarzu – zielonym – szacowana długość trasy wynosiłaby ok. 165 km, a na jej przebiegu miałoby powstać 15 węzłów.
Trasa przechodziłaby podobnie jak w korytarzu czerwonym mostem przez Wisłę i Narew, z S10 łączyłaby się na węźle Nacpolsk, omijałaby Sochaczew od strony wschodniej i przechodziła pomiędzy Tłuszczem a Wołominem.
Korytarz przecinałby teren powiatów: wołomińskiego, legionowskiego, mińskiego, płońskiego, płockiego, nowodworskiego, warszawskiego zachodniego, sochaczewskiego i żyrardowskiego.
Koszt budowy byłby podobny jak w wariancie czerwonym.
Cała trasa na pewno nie powstanie w jednym czasie. Na dziś GDDKiA szacuje, że pierwsze odcinki mogłyby być gotowe najwcześniej w latach 2027 – 2028, a całość po roku 2030.
monter14:46, 12.08.2021
Dla nas korzystne są warianty bliżej Pułtuska czyli niebieski i granatowy. Poza tym kto rekomendował wariant centralnie przez zalew Zegrzyński ?! Nie najlepszy pomysł. Będzie sporo protestów.
Jak z hałdy śmieci powstaje zielony teren
Mogli usypać wielką górę i zrobić stok narciarski
Roman
00:38, 2025-07-07
Ten miesiąc przeszedł do historii. Węgiel już nie jest
Polska węglem stoi, to nasze dobro narodowe, które powinniśmy wykorzystać. Walić należy zielony ład i lewacką utopię!
Złoty Rydwan
12:12, 2025-07-06
Ten miesiąc przeszedł do historii. Węgiel już nie jest
Atom jest najważniejszy, ale Pisiory hamulcowe (hamulcwelowe) jedną macką urządzali protesty przeciwko atomowi, drugą macką zamykali stare spółki jądrowe i trzecią macką zakładali nowe EJ1/PEJ. PiS z PSL wydał na spółki jądrowe 500 000 000 (500 mln zł) i naet miejsca nie znaleźli. Ale za to dali nam węgiel z przydziału za 3 000 zł/tona. Atom to podstawa.
Cały Tusk
10:32, 2025-07-06
Nie przejedziesz tą ulicą!
niedojda projektancik z powiatowego powinien to przyklepać 5+ lat temu. Przez ten czas były 4 protesty mieszkańców Starej ośki jak i nowych blokowisk o problemach komunikacyjnych. Dać spanie na kilkaset osób i dać jedną drogę xD. Do zwolnienia szkodnik, w simsach se projektuj i na czole pieczątki stawiaj
xD
10:26, 2025-07-06