Zamknij

Katalog reklamowy jako narzędzie do budowania marki i zwiększania rozpoznawalności firmy

12.23, 09.01.2023 Materiał zewnętrzny Aktualizacja: 12.24, 09.01.2023
Skomentuj

Proces pozyskiwania klienta przez większość firm przeniósł się w dużej mierze do internetu. Nie oznacza to jednak, że klasyczny katalog reklamowy nie okazuje się już skutecznym narzędziem do reklamy i kreowania rozpoznawalności marki. Sprawdź, ile zyskasz, inwestując w takie akcesoria marketingowe.

 

Katalog reklamowy – czy w czasach internetu ma to sens?

Większość małych i średnich firm ogranicza swoje działania marketingowe do internetu. Nie może to dziwić, gdyż są efektywne i relatywnie tanie. Tradycyjny katalog reklamowy to jednak według specjalistów od marketingu i psychologów bardzo istotny element prowadzenia działań reklamowych. Znaczna część klientów postrzega o wiele bardziej profesjonalnie firmy, które są im w stanie zaprezentować swój profil działalności, usługi lub produkty w estetycznie przygotowanych katalogach.

Jak katalog reklamowy może wpływać na wizerunek marki?

Profesjonalnie przygotowany katalog reklamowy pozwala przede wszystkim wyróżnić się na tle konkurencji, a ta w większości branż jest dzisiaj bardzo duża. Z doświadczeń handlowców wynika, że klienci lepiej odbierają produkty i usługi firm, gdy ich przedstawiciel jest w stanie zaprezentować na przykład próbki produktów lub zdjęcia zrealizowanych usług. Mogą to być zdjęcia już wykonanych realizacji, albo ewentualnie realistyczne zdjęcia z wystaw, czy ekspozycji. To wszystko pozwala klientowi wczuć się w to, co dana firma ma do zaoferowania i lepiej to wszystko sobie wizualizować. Jeśli dodatkowo będzie to zaprezentowane poprzez elegancki katalog reklamowy, firma zyskuje dużą przewagę nad konkurencją, gdyż dzięki prostym mechanizmom psychologicznym, jej oferta lepiej zapada w pamięć.

Gdzie wykorzystać katalog reklamowy?

Klasyczny katalog reklamowy to świetny sposób na promocję, ale warto się zastanowić, jak je wykorzystać. By efektywnie budować profesjonalny wizerunek marki, katalog powinien przedstawiać pełne portfolio produktowe oraz uwypuklać wszystkie zalety firmy. Może to być krótki opis historii działalności, którego konkluzją będzie zaznaczenie dużego doświadczenia w branży. Powinny to być również opisy wszystkich produktów i usług, wykonane w taki sposób, by klient niezależnie od tego, jakiej usługi oczekuje, szybko doszedł do wniosku, że dana firma jest profesjonalnym podmiotem, w którym pracują najlepsi specjaliści. Nawet, jeśli sprzedaje się klientowi relatywnie proste usługi lub produkty, ale pośrednio pokaże się większe spektrum działalności, klient zyskuje większe zaufanie do takiej firmy.

Katalogi reklamowe – targi, eventy, spotkania z klientami

Katalogi reklamowe mogą być wykorzystywane w jednoosobowych działalnościach gospodarczych i ogromnych korporacjach. Wystarczy je dobrze zaprojektować pod kątem wizualnym oraz merytorycznym. Można je z powodzeniem rozdawać na targach i eventach branżowych - jeśli specyfika firmy zakłada takie wydarzenia, a także podczas bezpośrednich spotkań z klientami. W kontekście budowania wizerunku marki i jej świadomości u klienta jest to najważniejsze w podmiotach, które oferują produkty i usługi o takiej specyfice, że decyzji zakupowej nie podejmuje się od razu.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%