Volkswagen Golf z USA to jeden z najczęściej wybieranych hatchbacków na świecie. Wersje amerykańskie różnią się od europejskich pod względem wyposażenia, silników oraz ceny. Czy warto zdecydować się na import tego modelu ze Stanów Zjednoczonych? Sprawdźmy!
Ceny Volkswagenów Golf w USA są często niższe niż w Europie. Wynika to z większej konkurencji, powszechności leasingu i większej podaży używanych pojazdów. Nawet po doliczeniu kosztów transportu i opłat importowych zakup może być bardziej opłacalny.
Wersje amerykańskie często mają bardziej rozbudowane wyposażenie w standardzie, w tym:
Nowoczesne systemy bezpieczeństwa,
Zaawansowane systemy multimedialne,
Automatyczna klimatyzacja,
Dodatkowe funkcje komfortowe, takie jak podgrzewane fotele.
Wersje Golfa z USA często oferują większe i mocniejsze jednostki napędowe, które nie zawsze są dostępne w Europie. Przykładowe wersje silnikowe:
1.4 TSI – 150 KM,
2.0 GTI – 220-245 KM,
Golf R – 300+ KM.
Wersje amerykańskie mają czerwone tylne kierunkowskazy, co wymaga dostosowania do norm UE,
Liczniki pokazują prędkość w milach, co może wymagać konwersji do km/h.
Systemy nawigacyjne mogą wymagać aktualizacji do map Europy,
W niektórych wersjach występują różnice w obsłudze CarPlay i Android Auto.
Niektóre jednostki napędowe mogą wymagać dostosowania do norm emisji spalin obowiązujących w Europie.
Import auta wiąże się z dodatkowymi kosztami:
Transport morski – 1000–2500 USD,
Cło – 10% wartości pojazdu,
Akcyza – 3,1% (do 2000 cm³) lub 18,6% (powyżej 2000 cm³),
VAT – 23%.
Warto sprawdzić raporty Carfax lub AutoCheck, aby upewnić się, że samochód nie miał poważnych uszkodzeń.
Przed rejestracją w Polsce może być konieczna:
Wymiana reflektorów,
Dostosowanie licznika,
Homologacja pojazdu.
Aby uniknąć problemów, warto skorzystać z usług profesjonalistów, takich jak Boss Auto, którzy zajmują się kompleksową obsługą importu pojazdów.
Volkswagen Golf z USA to świetna opcja dla osób szukających dynamicznego, dobrze wyposażonego i przystępnego cenowo hatchbacka. Kluczowe jest sprawdzenie historii pojazdu oraz uwzględnienie kosztów dostosowania do norm europejskich. Skorzystanie z usług profesjonalistów pozwala uniknąć nieprzyjemnych niespodzianek i cieszyć się komfortowym samochodem.
Nowe stawki czynszu w zasobie mieszkaniowym Pułtuska
A może urzędnicy TBS wzięliby się do pracy. W wielu budynkach TBS Pułtusk czynsze są zawyżone. Dlatego odpowiednie pisma skierujemy do RPO.
U2
20:53, 2025-07-11
Znamy najlepszą podstawówkę w powiecie!
Chyba to zestawienie jest źle zrobione szkoła w której mieli średnio po 50% z każdego przemiotu jest ostatnia.
analityk
10:46, 2025-07-11
Odprawa Grupy Operacyjnej Powiatowego ZZK
Jak się ćwiczy od 30+ lat to chyba już żaden kryzys nie zaskoczy? Prawda?
prawda?
09:09, 2025-07-11
28-latka w opałach! Policja przejmuje maszyny
Nie, nie, nie. To nie policjanci wspolnie ze skarbówką. To nie policja przejmuje automaty. To KAS prowadzi działania prawne, operacyjne i przejmuje automaty. Policja nie robi z nimi zupelnie nic. Policjanci tam za stojkowych asystentów robią conajwyżej. Dotyczy to dosłownie KAŻDEJ takiej interwencji KAS w Polsce, niezależnie co dziurawiec prasowy napisze czy co chatgpt wymyśli redaktorzynie. Ostatnie automaty Policja w Polsce w ramach własnej inicjatywy bez KAS zatrzymała w 2003 roku.
same błędy
09:01, 2025-07-11
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz