Zamknij

Kampania mailingowa – korzyści i zalety

14:22, 20.06.2022 . Aktualizacja: 14:23, 20.06.2022
Skomentuj

Kampanie mailingowe są jedną z najpopularniejszych i najskuteczniejszych form promocji oferty firmy. Mailing umożliwia proste i stosunkowo tanie dotarcie do grupy docelowej za pomocą intuicyjnych narzędzi marketingowych. Jak więc skutecznie i efektywnie realizować kampanie mailingowe?

Kampania mailingowa musi być zaprojektowana w oparciu o wysokiej jakości leady. Nie warto korzystać z gotowych baz, które zawierają dane niskiej jakości. W takim wypadku dużo lepszym rozwiązaniem jest samodzielne tworzenie bazy – jedną z możliwości jest zamieszczenie na stronie internetowej formularza zapisu do newslettera.

Aby zachęcić użytkowników do wypełnienia go, warto zaoferować im konkretne korzyści.

Mogą to być rabaty na pierwsze zakupy czy darmowa dostawa w przypadku sklepów internetowych. Inną możliwością pozyskania wartościowych leadów jest zaproponowanie potencjalnym klientom, w zamian za pozostawienie adresu mailowego, wartościowych treści w postaci poradnika, e-booka czy darmowego webinaru. Wybór formy jest uzależniony od grupy docelowej, branży, celu kampanii oraz oferowanych produktów i usług.

Segmentacja i personalizacja przekazów reklamowych

Jedną z najważniejszych zasad kampanii mailingowych jest podział bazy na segmenty. Kampanie masowe zdecydowanie nie są skuteczne – mailing realizowany w oparciu o przypadkowych użytkowników nie daje pożądanych konwersji. Wysokiej jakości baza może składać się z kilku segmentów z podziałem na płeć, wiek, zainteresowania, styl życia czy potrzeby użytkowników.

Kampanie mailingowe realizuje się najczęściej z uwzględnieniem kryteriów demograficznych, behawioralnych, psychograficznych oraz geograficznych. Znając profile grupy docelowej, należy spersonalizować przekaz reklamowy, jednak nie ogranicza się to jedynie do zawarcia w wiadomości imienia odbiorcy.

Personalizacja polega na tworzeniu komunikatów, które stanowią odpowiedź na potrzeby i oczekiwania użytkowników.

Agencja content marketingowa – zaufaj ekspertom

Kampanie mailingowe wymagają długofalowych działań opartych na odpowiednio zaplanowanej strategii marketingowej. Tylko dzięki temu firma może wygenerować ruch na stronie internetowej, pozyskać wartościowe leady, zwiększyć konwersję i sprzedaż.

Agencja content marketingowa przygotowuje strategię, określa cele kampanii, definiuje grupę docelową oraz projektuje atrakcyjne i efektywne formaty wiadomości. Skupia się również na doborze treści tekstowych czy graficznych. Specjaliści z agencji oferują kompleksowe działania marketingowe w oparciu o specyfikę branży, cele sprzedażowe i wizerunkowe – tak by każda marka mogła osiągnąć swoje zamierzenia.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%