Zamknij
POLECAMY

Żądanie nowego wariantu kolei wokół Pułtuska. Będzie nadzwyczajna sesja

09:16, 14.12.2022 Aktualizacja: 14:51, 16.12.2022
Skomentuj Nowa wersja linii kolejowej wokół Pułtuska Nowa wersja linii kolejowej wokół Pułtuska

Planowana inia kolejowa Zegrze- Serock - Pułtusk -Przasnysz jako realizacja szlaku „Kolei Północnego Mazowsza” - jak już wiemy - ma przebiegać przez teren powiatu pułtuskiego.

W jej powstanie zaangażowało się 17 okolicznych samorządów, samorząd Województwa Mazowieckiego oraz PKP.

Jesienią br.  na Rynku w Serocku uroczyście podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowej budowy nowej linii kolejowej łączącej Przasnysz, Pułtusk i Serock z Warszawą.

[ZT]11611[/ZT]

A już teraz PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. prowadzą prace na Opisem Przedmiotu Zamówienia (OPZ) co pozwoli na wszczęcie  postępowania przetargowego na sporządzenie dokumentacji projektowej zadania pn. Budowa linii kolejowej Zegrze-Przasnysz jako realizacja szlaku „Kolei Północnego Mazowsza”.

OPZ jest podstawowym elementem specyfikacji istotnych warunków zamówienia niezbędnym do prawidłowego oszacowania wartości zamówienia. Decyduje o wyborze trybu i odpowiedniej procedury postępowania o zamówienie publiczne. Odzwierciedla rzeczywiste potrzeby zamawiającego, umożliwia wykonawcy obliczenie ceny oferty.

Początkowo planiści przedstawili 3. warianty przebiegu linii, z których wybrano wstępnie wariant W2. Ku niemu skłaniali się głównie projektanci i niektórzy samorządowcy. Władze Serocka i Pułtuska już wówczas wniosły swoje zastrzeżenia. I tak powstał wariant W2C.

Tu obejrzysz 3 pierwsze warianty

Zarówno wariant W1 oraz W3 nie zyskały aprobaty samorządowców. Zresztą, nie tylko ich - także specjalistów w branży kolejowej.

[ZT]9368[/ZT]

Warianty oceniamy jako najbardziej niekorzystne dla Gminy Pułtusk i jej mieszkańców, a (…) planowana linia kolejowa jest przedsięwzięciem długo oczekiwanym i niezbędnym dla lepszego rozwoju miasta i gminy, jednak jego realizacja wymaga porozumienia i uwzględnienia interesów każdej ze stron - czytamy na stronie Urzędu Miejskiego.

Wariant W2 wokół Pułtuska:

Teraz jednak zarówno Serock jak i Pułtusk forsują kolejny plan sytuowania linii bliższy wersji W2 (W2C), który "powinien zostać opracowany w wyniku modyfikacji wprowadzonych na wniosek przedstawicieli samorządów miast Pułtuska i Serocka".

Nowy wariant

[ZT]11623[/ZT]

Co, zdaniem naszych władz, przemawia za korektą?

  • najmniejsza uciążliwość dla mieszkańców Pułtuska;
  • mniejsza ilość zabudowanych terenów na planowanym szlaku kolejowym koniecznych do wyburzenia;
  • brak utraty terenów przeznaczonych na dalszy rozwój miasta w kierunku zachodnim;
  • mniejsze ryzyko powstawania nieszczęśliwych wypadków z udziałem pieszych i pojazdów w ruchu miejskim.

Ostateczne stanowisko w tej sprawie zajmą m.in. radni Pułtuska już za kilka dni.

ZAWIADOMIENIE O NADZWYCZAJNEJ SESJI RADY MIEJSKIEJ W PUŁTUSKU

Na podstawie art. 20 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022 r. poz. 559 z późn. zm.) oraz § 9 ust. 5 Statutu Gminy Pułtusk, na wniosek Pana Wojciecha Gregorczyka Burmistrza Miasta Pułtusk z dnia 12 grudnia 2022 r., zwołuję w dniu 19 grudnia 2022 r. (poniedziałek) o godz. 14.00 nadzwyczajną sesję Rady Miejskiejw Pułtusku.

Sesja odbędzie się w Urzędzie Miejskim w Pułtusku — Sala Rady.

Przebieg sesji transmitowany będzie na kanale Gminy Pułtusk (portal transmisjaobrad.info).

Porządek obrad:

Otwarcie sesji i stwierdzenie prawomocności obrad.

Przedstawienie porządku obrad.

Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia stanowiska dotyczącego wariantów przebiegu linii kolejowej.

Zamknięcie obrad.

Przewodniczący Rady Miejskiej w Pułtusku
Ireneusz Purgacz

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(19)

czytelnikczytelnik

3 1

redaktor od siedmiu boleści
"Planowana inia kolejowa Zegrze- Serock"

11:32, 14.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

montermonter

7 0

Kolej ma być dostępna a nie oddalona. Trzeba było ruszyć tyłki i możliwie oddalić obwodnicę drogową (rozwój miasta gwarantował wariant 2 obwodnicy). Jestem za proponowanym wariantem w2. Apeluję do rozsądku władz samorządowych jeśli coś robić to porządnie. Każde oddalenie kolei jest błędem ponieważ ma być możliwie blisko aby dojść do stacji kolejowej pieszo. Kolej to nie obwodnica miasta. Mam pytanie do władz kolej ma być dla Jeżewa, Lipnik, Moszyna ? Czy przede wszystkim Pułtuska ?

11:53, 14.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

montermonter

11 5

Kolej ma być dostępna a nie oddalona jak obwodnica drogowa. Jestem za proponowanym wariantem w2. Apeluję do rozsądku władz samorządowych jeśli coś robić to porządnie. Każde oddalenie kolei jest błędem ponieważ ma być możliwie blisko aby dojść do stacji kolejowej pieszo. Kolej to nie obwodnica miasta. Mam pytanie do władz kolej ma być dla Jeżewa, Lipnik, Moszyna ? Czy przede wszystkim Pułtuska ?

11:55, 14.12.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Wariant W2Wariant W2

12 1

Dokładnie tak. Wariant W2 jest wariantem optymalnym. Im dalej kolej od miasta, tym ludzie są mniej skłonni korzystać z tego środka transportu.
Zanim miasto się rozrośnie w kierunku stacji z wariantu W2C może się okazać że stacja będzie bezużyteczna bo pociągi zostaną zlikwidowane ze względów ekonomicznych.

15:49, 14.12.2022

mieszkaniecmieszkaniec

1 8

Masz dzieci?Spacerujesz z nimi ulica Mickiewicza?Bo ja tak...Dużo ludzi i mieszkańców Pułtuska korzysta ze ścieżki rowerowej i chodnika..rodzice,dzieci,rowerzyści a także działkowicze z terenów Polam.Człowieku codziennie tą drogą spacerują setki mieszkańców,więc daj spokojnie nam żyć.Najlepiej pobudować ludziom na głowie tory bo 5 osób chce dojeżdżać do Warszawy. Kolej pobudowana zaraz przy stacji gerpol to jakaś głupota i anomalia architektoniczna.N

17:46, 15.12.2022

MajsterMajster

6 4

Napewno lepszym pomysłem byłoby przeniesienie linii na Popławy. Tam by wszystkim pasowało

16:52, 14.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

AlAl

7 1

Naprawdę wstyd to czytać. Nie macie pojęcia panowie politycy o tym co robicie. Kolei ma być dla ludzi. Jeśli będzie daleko od miasta to nikt z niej nie będzie korzystał a przejeżdżający też nie zrobią tutaj przystanku. Proszę spojrzeć na rynek i świętojańską i rejon dworca oraz jana Pawła. Widać jak przeniósł się handel. Odległości i położenie ma znaczenie. Brak wiedzy w temacie urbanistyki kompletny. Już z obwodnicą były podobne rozmowy żeby zrobić ją jak najdalej. Po co ta kolei skoro ma być daleko? Może wypadałoby debatę w tym zakresie przeprowadzić z mieszkańcami? Taką z prawdziwego zdarzenia na argumenty? Może mają państwo ten plan rozwoju miasta na który się powołujecie bo chyba nikt go nie widział? Czy ja dobrze rozumiem że ktoś próbuje twierdzić że kolei ograniczy rozwój miasta które od lat poprzez działania polityczne rozwija się w drugą stronę? Po co objazd przy wale obok mostu skoro miasto ma rozwijać się w drugą stronę? Po co szpital na poplawach i przylacaanie Grabowca oraz komunikacja w tamtą stronę? Przecież moszyn i Lipniki to kierunek.

17:06, 14.12.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

montermonter

4 0

Argument włodarzy cyt:
"brak utraty terenów przeznaczonych na dalszy rozwój miasta w kierunku zachodnim"
Kompletnie chybione stwierdzenie w przypadku kolei, która ma być możliwie blisko zwartej zabudowy tak aby była dostępna. Obwodnica drogowa powinna być jak najdalej. Cytowany kuriozalny argument odnosi się do budowy obwodnic miast a nie kolei. Czy jest to wynik niewiedzy włodarzy ma drugorzędne znaczenie. Samorząd słusznie podnosił przy budowie obwodnicy w ciągu DK61, że należy ją oddalić od miasta. W przypadku kolei jest dokładnie odwrotnie i jest w błędzie.

18:13, 14.12.2022

PultuszczakzDziadaprPultuszczakzDziadapr

10 2

Kolej ma byc dostepna dla ludzi a nie jak w Nasielsku 5 km od miasta, to byloby nieporozumienie

20:55, 14.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

PawełPaweł

4 8

Kolej jest w samym centrum Wyszkowa ale i tak pociągi są puste

22:09, 14.12.2022
Odpowiedzi:1
Odpowiedz

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 0

Nieprawda. Po pierwsze: kolej nie jeździ przez centrum Wyszkowa, lecz przez jego zachodnie peryferie. Przez centrum Wyszkowa wiedzie stary przebieg krajówki nr 8, ze starym mostem przez Bug. Gdyby Wyszkowem rządziły takie ciołki jakie właśnie objawiły się w Pułtusku, to w związku z przewidywaną rozbudową linii Tłuszcz - Ostrołęka do dwóch torów i prędkości max. 160km/h zażądałyby wytyczenia nowego przebiegu linii, na wschód od obwodnicy S-8, mijającej Wyszków od wschodu w odległości paru km. Albo kompletni idioci, albo sabotażyści: w takiej np. Ostrołęce stają na głowie jak tu przybliżyć do miasta kolej, odległą od centrum o 5km i oddzieloną terenami leśnymi, bo car sobie tak zażyczył. A w Pułtusku nie tylko nie chcą kolei blisko centrum, ale jeszcze zepsuli do reszty i tak łagodny i kompromisowy projekt W-2.
Po drugie zaś: od kiedy to kible do Wyszkowa jeżdżą puste? Może tak było na przełomie ustrojów, kiedy to cała linia i tak była przewidywana do likwidacji przez niszczycielskie rządy von Baltzerovitzscha.

00:40, 03.01.2023

montermonter

4 1

Kolej w Wyszkowie budowana była w 1897r z dala od centrum za carskiej Rosji. Teraz lokując kolej, która ma być przez Pułtusk za obwodnicą to kuriozalne podejście może zaważyć o dostępności kolei. Wariant 2 jest optymalny. Drugą rzeczą jest oferta przewoźnika i ceny biletów. W Wyszkowie wróciły bezpośrednie połączenia do Warszawy. To również jest dobry prognostyk. Oferta jednak odbiega od oczekiwań a to przekłada się na odejścia od kolei na rzecz innych środków transportu.

10:04, 15.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

JAJA

6 0

Kolejne narady, spotkania, gadanie... Kolejne lata obietnic i bicia piany, a obwodnicy i kolei, jak nie było tak nie ma. Do tego jest tylko zdolny pułtuski samorząd. Ludzie ich wybierają za przysłowiowe stanowisko stażystki dla córki szwagra, za najniższą krajową. Nalewajki, Zalewscy, itp. się podorabiali na nic nie robieniu, a pułtuszczanie dymają codziennie w korkach do stolicy. Obudźcie się wreszcie.

12:23, 15.12.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Żona pierdołyŻona pierdoły

2 0

A kaska za *%#)!& w stołek leci. Bardzo prawdziwe spostrzeżenie.

16:38, 15.12.2022

Żona pierdołyŻona pierdoły

2 0

A kaska za puszczanie bąków.

16:44, 15.12.2022

AIAI

5 0

To sobie zobacz ceny domów i działek. Zasada jest prosta im bliżej komunikacja tym droższa działka i mieszkanie. Dlaczego mieszkańcy miasta nie chcą gratis wzrostu cen własnego majątku?
Argumenty rady są żadne. Liczy się urbanizacja i komunikacja. Dlatego ceny takich działek są wyższe.
Sami wybraliście taką radę albo raczej niewybraliście innej drodzy mieszkańcy. Dlaczego o obwodnicy decydować chcą Wuefiści, chłopy co robią wykończeniówkę, kelnerzy itp. Niech debatują o Oświacie bo spora ich część tam pracuje. Oświacie, która jaka jest w mieście każdy wie i tylko trudem i staraniem rodziców można właściwie zadbać o edukację dzieci. Może debata by się przydała i wtedy zobaczymy co kto wie w tym temacie? W czyim imieniu podejmowane są te uchwały? Bo na pewno nie w interesie miasta i mieszkańców.

13:09, 15.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Mieszkaniec PułtuskaMieszkaniec Pułtuska

1 4

Bardzo dobra decyzja! Kolej będzie przebiegała bezpośrednio przy obwodnicy. Tańszy wykup działek, mniej uciążliwości i wyburzeń istniejącej infrastruktury. Same korzyści...

18:04, 15.12.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Texas Texas

6 1

Dla podróżujących korzyść żadna. Chce odwiedzić Pułtusk. Ile czasu zajmie.mi przejście od stacji do Rynku ? Ile czasu codziennie zajmie mi dojście/dojazd do stacji ? Czy warto popełniać błędy i mieć kolej 4km od centrum ? Do korzystania z kolei przemawia: 1. Dostępność, 2. Rozkład jazdy 3. Koszt przejazdu. Nie ma tu mowy o koszcie wykupu gruntów, ewentualnych wyburzeń. Wszystko to wkalkulowane jest w budowę trasy kolejowej. Pewne koszty trzeba ponieść aby korzystać z porządnych rozwiązań. Koleje omijały miejscowości za caratu.

19:04, 15.12.2022

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 0

Ty chyba jaki developerkarz. Albo busiarz.

00:42, 03.01.2023

Mieszkaniec PułtuskaMieszkaniec Pułtuska

0 3

Odległość 4 km to żaden problem, przecież można korzystać z komunikacji miejskiej, która zapewne będzie często dojeżdżać do stacji kolei z każdego miejsca w Pułtusku.

19:31, 15.12.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Texas Texas

2 1

Do stacji przede wszystkim istotne czas dojścia. Dojazd to kolejny środek transportu. Spada tym samym liczba korzystających z danego połączenia. Kolej w Ostrołęce jest oddalona od Centrum jakieś 4km i... ludzie wybierają autobus. Planowana kolej w Łomży pobiegnie starym śladem do Centrum choć samorząd chciał tą kolej poza miastem za obwodnicą. Warto już dziś porządnie zaprojektować kolej aby jak najlepiej służyła. Pozdrawiam

19:41, 15.12.2022

MajsterMajster

0 0

'Texas' to poprosimy o przybliżenie ilości bezposrednich połączeń kolejowych z Ostrołeki w stosunku do połączeń autobusowych, np w kierunku stolicy

21:28, 15.12.2022

MajsterMajster

0 1

Czytajac niektóre wywody to myśl się nasuwa, że powinno sie przenieść np szpital bliżej centrum żeby dotrzeć do niego na piechotę. Argumentacja poprzedniego wieku. Mieszkancy np. niektorych bloków jadą do biedronki samochodem, choc spacerem maja 10 min. Takie mamy czasy... Warto zauważyć ktory mamy wiek i spojrzeć na strukturę ruchu w mieście

21:23, 15.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Wariant W2Wariant W2

2 0

Mam wrażenie że większość osób wypowiadających się tutaj nie czytała studium-planistyczno-prognostyczne dla tego projektu. Tam jest wszystko dokładnie opisane.
Ten projekt na starcie ma niską efektywność ekonomiczną i przez niektórych ekspertów branżowych jest wręcz krytykowany jako megalomański. Każde pogarszanie tego wskaźnika nie wróży dobrze projektowi
Na tej trasie będą kursowały tylko pociągi pasażerskie,więc jeśli linia ma być aktywna to musi korzystać z niej jak najwięcej ludzi.

22:21, 15.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

montermonter

3 0

Trudno jest zrozumieć, że kolej to zupełnie co innego niż obwodnica drogowa. Kolej ma być do Pułtuska a nie wokół Pułtuska. Czytałem to studium i jednym z podstawowych kryteriów są czasy dojścia do stacji. Im dalej tym gorsza prognoza dla kolejki. Temat był podobny w Łomży gdzie kolej ma wrócić po latach. Tam również samorząd forsował kolej poza obwodnicą. Na spotkaniach projektant odrzucił budowę kolei poza miastem jako nieefektywne rozwiązanie. Gdzie miasto Łomża jest nieporównywalnie większa od kilku miasteczek po naszej trasie kolejowej.

09:03, 16.12.2022
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

MajkelMajkel

0 0

Nie ma się co tak podniecać i kłócić. Nie będzie żadnej kolei ani obwodnicy.
Wszystko skonczy się na gadaniu.

09:46, 23.12.2022
Odpowiedzi:2
Odpowiedz

Texas Texas

0 0

Obwodnica będzie przez teren ogródków działkowych. W przyszłym roku start budowy. Spore kwoty idą na drogo więc powstanie. Płacimy m. im. w cenie paliw.

12:19, 24.12.2022

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 0

Rzeczywiście taki los może spotkać kolej, która jak przed laty, dojedzie tylko do Zegrza. Rozliczcie za to ciołków które właśnie utrupiły jej sens ekonomiczny.

00:45, 03.01.2023

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

0 0

A ty oczywiście zapewnisz tym mieszkańcom wielokilometrowy dojazd na stację? Najlepiej bezpłatny.

00:47, 03.01.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

TexasTexas

0 0

Kolej może być atutem miasta gdy położenie stacji kolejowej jest w centralnym punkcie miasta. W projektowanym wariancie tak będzie za kilka dekad. Oddalenie za trasę tym bardziej ograniczy dostępność kolei. Tereny w pobliżu stacji kolejowej zyskają. Doskonale wiedzą o tym mieszkańcy: Jeżewa, Płocochowa, Lipnik czy Moszyna. Jeżeli kolej będzie przebiegać proponowanym przez samorząd W2A za obwodnicą ich grunty zyskają na wartości. Będzie dużo bliżej do stacji kolejowej. To jest bardzo proste. Proszę sprawdzić wartość gruntów blisko stacji kolejowej o tych oddalonych.

14:02, 17.03.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

ZEGRZYNIAKZEGRZYNIAK

0 0

Co za bzdury - kto wam zbuduje kolejowy most przez Zalew o długości ponad 1 km, kiedy Warszawa ma zaledwie dwa i to dwukrotnie krótsze? I jaki most? - jednotorowy, bo do Zegrza z Wieliszewa na odcinku 4mk jest tylko jeden tor i drugiego na pewno nie będzie. Pomijam taki drobny szczegół, jak znacząca różnica wysokości brzegów Narwi w Zegrzu Południowym i Północnym, co wymagałoby budowy gigantycznych nasypów od południa, albo drążenia tunelu od północy. Tzw. politycy to paranoicy :(

22:54, 09.05.2023
Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%