Zamknij

Czy ministerstwo wysłucha Pułtusk w sprawie DK 61?

10:17, 28.10.2024 . Aktualizacja: 12:21, 30.10.2024
Skomentuj Droga DK 61 – kluczowy szlak komunikacyjny regionu Pułtusk–Warszawa czeka na rozbudowę dla bezpieczeństwa i płynności ruchu Droga DK 61 – kluczowy szlak komunikacyjny regionu Pułtusk–Warszawa czeka na rozbudowę dla bezpieczeństwa i płynności ruchu

Rada Powiatu Pułtuskiego wystosowała formalny wniosek do Ministra Infrastruktury i Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad o rozbudowę drogi krajowej DK 61 na odcinku od miejscowości Klusek do budowanej obwodnicy Pułtuska.

[ZT]24173[/ZT]

Ta strategiczna inwestycja, na odcinku o długości 11 km, ma na celu znaczące usprawnienie ruchu i podniesienie poziomu bezpieczeństwa na trasie łączącej powiat pułtuski z Warszawą i Mazurami. Jak podkreślają radni, DK 61 jest kluczowym połączeniem zarówno dla ruchu towarowego, turystycznego, jak i codziennych dojazdów do pracy.

Usprawnienie ruchu dla pięciu oowiatów i Warszawskiej Aglomeracji

Droga DK 61, w obliczu braku alternatywnego połączenia kolejowego, stanowi jedyny szlak komunikacyjny dla mieszkańców powiatów pułtuskiego, makowskiego, przasnyskiego, ostrołęckiego i szczycieńskiego. Włączenie rozbudowanego odcinka do obwodnicy Pułtuska oraz do modernizowanej trasy Zegrze - Legionowo znacząco poprawiłoby płynność ruchu i bezpieczeństwo uczestników.

Rada Powiatu apeluje o dostosowanie tego fragmentu drogi do standardu dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu, co pozwoliłoby sprostać rosnącym potrzebom lokalnej infrastruktury.

Ruch powyżej średniej dla dróg krajowych

Według wyników Generalnego Pomiaru Ruchu z lat 2020–2021, natężenie ruchu na odcinku między Kluskiem a Pułtuskiem wynosi średnio 13 774 pojazdy na dobę, co przekracza średnią krajową dla dróg krajowych wynoszącą 8 737 pojazdów. Taki poziom ruchu podkreśla pilną potrzebę rozbudowy tej trasy. Przy obecnym natężeniu pojazdów znacząco wzrasta ryzyko wypadków, co wpływa na bezpieczeństwo mieszkańców i przyjezdnych.

Znaczenie rozbudowy dla turystyki i gospodarki lokalnej

Przez DK 61 prowadzi nie tylko ruch osobowy i towarowy, ale także duża część ruchu turystycznego, kierującego się na Mazury i okoliczne tereny o walorach przyrodniczych. Droga jest istotnym elementem infrastruktury zarówno dla rozwoju turystyki, jak i dla lokalnych przedsiębiorstw. Rozbudowa zwiększyłaby atrakcyjność regionu, sprzyjając zarówno inwestycjom, jak i wzrostowi ruchu turystycznego.

Wnioski i plany na przyszłość

Rada Powiatu podkreśla, że rozbudowa DK 61 na wskazanym odcinku jest kluczowa dla rozwoju regionu i wymaga wsparcia zarówno ze strony Ministerstwa Infrastruktury, jak i GDDKiA. Proponowane działania mają na celu modernizację całego szlaku komunikacyjnego w regionie, tak aby odpowiadał on zarówno potrzebom lokalnych mieszkańców, jak i turystów oraz przedsiębiorstw

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(8)

TexasTexas

11 4

Piniendzy nima, nibyło i nibyndzie ! 14:07, 28.10.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

reo

TexasTexas

13 0

Tak serio. Przygotowania do rozbudowy trasy DK-61 już ponoć trwały. Jakie są efekty przygotowań? Uważam, że rozbudowa tej drogi jest bardzo istotna dla regionu północnego mazowsza. Dla Ostrołęki jest alternatywa S-8 do Wyszkowa i dalej drogami lokalnymi. Dla Pułtuska, Makowa i Przasnysza ten szlak wraz DK-57 to kluczowa droga. Trudno mówić o rozwoju gdy nie ma nawet porządnej drogi. 14:14, 28.10.2024

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Puł TuskPuł Tusk

12 7

To nieprawomyślny dla PO region, nic z tego nie będzie. W ogóle w Polsce nic nie będzie, bo "mistrzowie" rządzenia po roku sprawowania władzy zaplanowali budżet z deficytem ćwierć BILIONA złotych - większym niż suma deficytów przez 8 poprzednich lat łącznie. A były to lata wybuchu wojny, skokowego wzrostu cen źródeł energii, rzekomej lub prawdziwej pandemii z ograniczeniami w dostawach, które wywołały wielką inflację. No i były to lata z ochroną tarczami i ludzi i firm. PO = bieda, zawsze. 14:56, 28.10.2024

Odpowiedzi:3
Odpowiedz

Texas Texas

2 0

Ostatni odcinek w Legionowie akurat był w przetargu (przeciągnięty w tej procedurze 1,5 roku) za PełO. Niemniej fakt, że DK-61 była ostatnimi laty bardziej dofinansowana za PiSio. Odcinek Legionowo-Zegrze, przebudowa ronda w Pułtusku, w końcu obwodnica Pułtuska skreślona przez obecnie panujące władze. Na efekty trzeba jeszcze poczekać do następnej wiosny czyli 2026 roku. Niemniej obiektywnie patrząc faktem jest, że obecne władze już nie tak bardzo przychylne, choć chciałbym się mylić. Życzę wszystkim aby w tej dekadzie jednak była rozbudowa DK-61 o drugą jezdnię na opisywanym odcinku. Warto też wspólnie z innymi powiatami makowskim i przasnyskim o tę drogę się upomnieć. Jak mawiają w jedności siła. Nie tylko dla nas ta drogą ma istotne znaczenie. 18:45, 28.10.2024


JM?JM?

3 2

a może biliard od razu? albo KUTAFONtylion? Po prostu zacząłeś liczyć do budżetu to czego nie liczyły porpzednie rządy PIS czyli nasz pisowsko-nowo-ładowski mechanizm omijania limitów zadłużenia w budżecie - CZYLI SODKI POZABUDŻETOWE. PYTANIE DALCZEGO DOPIERO TERAZ TOWLICZASZ SKORO PRZEZ OSTATNIE 9 LAT TO SIĘ ZA MOCNO NIE ZMIENIŁO? PRZEKAZ Z CENTRALI ZSRR PRZEKŁAMANY? HM? 12:18, 29.10.2024


Do JM?Do JM?

1 0

Hunwejbini z PO czujni na każdym forum. Łżesz jak pies, a zabierając głos plujesz jadem dookoła niczym Gomułka. I tak jak on nawet nie wiesz, że najbardziej - na siebie. 13:42, 30.10.2024


Złoty Rydwan Złoty Rydwan

7 4

Taaa...
będzie
tak samo jak będzie kolej do Pułtuska
Tusk z bandą przydupasów zwija Polskę w trybie natychmiastowym, kto tego nie widzi jest imbecylem
02:42, 29.10.2024

Odpowiedzi:1
Odpowiedz

BLENDZIORBLENDZIOR

3 2

A TWÓJ STARY Z PUTINEM I MERKEL ZWIJA BLANTA I PATRZY JAKI TY GUPI 12:19, 29.10.2024


0%