[ZT]24173[/ZT]
Ta strategiczna inwestycja, na odcinku o długości 11 km, ma na celu znaczące usprawnienie ruchu i podniesienie poziomu bezpieczeństwa na trasie łączącej powiat pułtuski z Warszawą i Mazurami. Jak podkreślają radni, DK 61 jest kluczowym połączeniem zarówno dla ruchu towarowego, turystycznego, jak i codziennych dojazdów do pracy.
Droga DK 61, w obliczu braku alternatywnego połączenia kolejowego, stanowi jedyny szlak komunikacyjny dla mieszkańców powiatów pułtuskiego, makowskiego, przasnyskiego, ostrołęckiego i szczycieńskiego. Włączenie rozbudowanego odcinka do obwodnicy Pułtuska oraz do modernizowanej trasy Zegrze - Legionowo znacząco poprawiłoby płynność ruchu i bezpieczeństwo uczestników.
Rada Powiatu apeluje o dostosowanie tego fragmentu drogi do standardu dwóch jezdni z dwoma pasami ruchu, co pozwoliłoby sprostać rosnącym potrzebom lokalnej infrastruktury.
Według wyników Generalnego Pomiaru Ruchu z lat 2020–2021, natężenie ruchu na odcinku między Kluskiem a Pułtuskiem wynosi średnio 13 774 pojazdy na dobę, co przekracza średnią krajową dla dróg krajowych wynoszącą 8 737 pojazdów. Taki poziom ruchu podkreśla pilną potrzebę rozbudowy tej trasy. Przy obecnym natężeniu pojazdów znacząco wzrasta ryzyko wypadków, co wpływa na bezpieczeństwo mieszkańców i przyjezdnych.
Przez DK 61 prowadzi nie tylko ruch osobowy i towarowy, ale także duża część ruchu turystycznego, kierującego się na Mazury i okoliczne tereny o walorach przyrodniczych. Droga jest istotnym elementem infrastruktury zarówno dla rozwoju turystyki, jak i dla lokalnych przedsiębiorstw. Rozbudowa zwiększyłaby atrakcyjność regionu, sprzyjając zarówno inwestycjom, jak i wzrostowi ruchu turystycznego.
Rada Powiatu podkreśla, że rozbudowa DK 61 na wskazanym odcinku jest kluczowa dla rozwoju regionu i wymaga wsparcia zarówno ze strony Ministerstwa Infrastruktury, jak i GDDKiA. Proponowane działania mają na celu modernizację całego szlaku komunikacyjnego w regionie, tak aby odpowiadał on zarówno potrzebom lokalnych mieszkańców, jak i turystów oraz przedsiębiorstw
Texas14:14, 28.10.2024
Tak serio. Przygotowania do rozbudowy trasy DK-61 już ponoć trwały. Jakie są efekty przygotowań? Uważam, że rozbudowa tej drogi jest bardzo istotna dla regionu północnego mazowsza. Dla Ostrołęki jest alternatywa S-8 do Wyszkowa i dalej drogami lokalnymi. Dla Pułtuska, Makowa i Przasnysza ten szlak wraz DK-57 to kluczowa droga. Trudno mówić o rozwoju gdy nie ma nawet porządnej drogi.
Puł Tusk14:56, 28.10.2024
To nieprawomyślny dla PO region, nic z tego nie będzie. W ogóle w Polsce nic nie będzie, bo "mistrzowie" rządzenia po roku sprawowania władzy zaplanowali budżet z deficytem ćwierć BILIONA złotych - większym niż suma deficytów przez 8 poprzednich lat łącznie. A były to lata wybuchu wojny, skokowego wzrostu cen źródeł energii, rzekomej lub prawdziwej pandemii z ograniczeniami w dostawach, które wywołały wielką inflację. No i były to lata z ochroną tarczami i ludzi i firm. PO = bieda, zawsze.
Texas 18:45, 28.10.2024
Ostatni odcinek w Legionowie akurat był w przetargu (przeciągnięty w tej procedurze 1,5 roku) za PełO. Niemniej fakt, że DK-61 była ostatnimi laty bardziej dofinansowana za PiSio. Odcinek Legionowo-Zegrze, przebudowa ronda w Pułtusku, w końcu obwodnica Pułtuska skreślona przez obecnie panujące władze. Na efekty trzeba jeszcze poczekać do następnej wiosny czyli 2026 roku. Niemniej obiektywnie patrząc faktem jest, że obecne władze już nie tak bardzo przychylne, choć chciałbym się mylić. Życzę wszystkim aby w tej dekadzie jednak była rozbudowa DK-61 o drugą jezdnię na opisywanym odcinku. Warto też wspólnie z innymi powiatami makowskim i przasnyskim o tę drogę się upomnieć. Jak mawiają w jedności siła. Nie tylko dla nas ta drogą ma istotne znaczenie.
JM?12:18, 29.10.2024
a może biliard od razu? albo KUTAFONtylion? Po prostu zacząłeś liczyć do budżetu to czego nie liczyły porpzednie rządy PIS czyli nasz pisowsko-nowo-ładowski mechanizm omijania limitów zadłużenia w budżecie - CZYLI SODKI POZABUDŻETOWE. PYTANIE DALCZEGO DOPIERO TERAZ TOWLICZASZ SKORO PRZEZ OSTATNIE 9 LAT TO SIĘ ZA MOCNO NIE ZMIENIŁO? PRZEKAZ Z CENTRALI ZSRR PRZEKŁAMANY? HM?
Do JM?13:42, 30.10.2024
Hunwejbini z PO czujni na każdym forum. Łżesz jak pies, a zabierając głos plujesz jadem dookoła niczym Gomułka. I tak jak on nawet nie wiesz, że najbardziej - na siebie.
CHUJ09:03, 05.11.2024
czujni? ty *%#)!& naandertalski p[rzypudpasie pod kaczym kuprem przeklejasz w kółko te same formułki niezależnie od tego jaki rząd panuje, co się dzieje w kraju, czy do jakkolwiek dotyczy artyukułu? raczej nie, ale i tak spamujesz krowi cycolizie
Pozostałe komentarze
Texas14:07, 28.10.2024
Piniendzy nima, nibyło i nibyndzie !
Złoty Rydwan 02:42, 29.10.2024
Taaa...
będzie
tak samo jak będzie kolej do Pułtuska
Tusk z bandą przydupasów zwija Polskę w trybie natychmiastowym, kto tego nie widzi jest imbecylem
BLENDZIOR12:19, 29.10.2024
A TWÓJ STARY Z PUTINEM I MERKEL ZWIJA BLANTA I PATRZY JAKI TY GUPI
Obwodnica Pułtuska coraz bliżej!
To jest kłamstwo 🤮 Zgodnie z podpisaną umową w 2021 roku z firmą Strabag ustalony termin realizacji inwestycji w postaci budowy obwodnicy Pułtuska miał się zakończyć 17 marca 2025 roku. Czy to nieświadome kłamstwo, czy celowe działanie polityczne bo pieniążków brakuje? 🤔
Złoty Rydwan
11:17, 2025-10-10
Po ile dziś masło? Takich cen nie było od dawna
Spekulacje cenami żywności przez zagraniczne koncerny wycwanione w unikaniu płacenia podatków w Polsce to standard za czasów gdy rządzi Tusk. To dopiero początek gehenny Polaków
Złoty Rydwan
06:43, 2025-10-10
Mieszkańcy Gminy Zatory mają kolejne udogodnienie!
Najgorsze ścierwo. Lepiej było ustawić paczkomat InPost a nie to badziewie gdzie ciągle paczki są uszkodzone. Precz z badziewiem!!!
Guzik
16:35, 2025-10-09
Przez przepisy ścieżki rowerowe kończą się w polu!
Niech wogóle zaczną cos budować bo trasa na Bartodzieje nie jest ścieżką rowerową tylko zwykłą drogą po której jeżdżą bardzo szybko auta i jest niebezpiecznie momentami
Adam
13:21, 2025-10-09