PKP PLK to zarządca narodowej sieci linii kolejowych. Linie ogłosiły przetarg na opracowanie studium planistycznego rozbudowy Warszawskiego Węzła Kolejowego.
Zadaniem wykonawcy będzie opracowanie wariantowej koncepcji rozwoju infrastruktury kolejowej w Warszawskim Węźle Kolejowym w celu zapewnienia możliwości zaspokojenia perspektywicznych potrzeb przewozowych w ruchu pasażerskim i towarowym.
Wykonawca opracuje pięć wariantów obsługi aglomeracji i w tym celu przeprowadzi mikrosymulacje, opracuje modele prognostyczne oraz koncepcje układów torowych. Celem zaproponowanego wariantu będzie umożliwienie niezakłóconej realizacji rozkładu jazdy, prowadzenia segmentów ruchu o niższym priorytecie (np. pociągi podmiejskie) bez zbędnych strat czasowych, a także zapewnienie odpowiedniej zdolności przepustowej infrastruktury dla perspektywicznego rozkładu jazdy.
Zamawiający zdefiniował szereg opcji inwestycyjnych, które mają znaleźć odzwierciedlenie w analizach wariantów rozbudowy infrastruktury.
Przewidziano kilka etapów prac: określenie wariantów, wstępne analizy techniczne nowych linii średnicowych i pozostałych opcji inwestycyjnych, przygotowanie modelu prognostycznego, analizy prognostyczne.
Po decyzji kierunkowej zamawiającego nastąpi korekta wariantów, analizy przepustowości oraz opracowane zostaną koncepcyjne układy torowe.
W ramach Programu Kolej Plus do PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. dokumenty z opracowanym wstępnym studium planistyczno- prognostycznym. Dokumenty dotyczą 47 projektów o szacowanej wartości około 18 mld zł, które obejmują łącznie długość około 1500 km linii.
24 miasta wskazane w studiach, nie mają obecnie pasażerskich połączeń kolejowych. Dokumenty wnioskodawców obejmują łącznie 42 miasta powyżej 10 tys. mieszkańców, których dostęp do kolei byłby lepszy lub możliwy.W kolejnym etapie projekty będą podlegały wielokryterialnej ocenie.
Na analizę wniosków PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mają 3 miesiące. Wynikiem prac będzie utworzenie listy rankingowej projektów, a następnie - po akceptacji przez Ministra Infrastruktury, kwalifikacja do realizacji w Programie Kolej Plus.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz