Zamknij

Kolej Północnego Mazowsza przez Pułtusk zakwalifikowana do II etapu

17:33, 12.11.2021 Aktualizacja: 13:05, 13.11.2021
Skomentuj Zdjęcie autorstwa Irina Iriser z Pexels Zdjęcie autorstwa Irina Iriser z Pexels

Projekt budowy nowej linii kolejowej Zegrze - Pułtusk - Przasnysz został pozytywnie zakwalifikowana do II etapu ogólnopolskiego Programu Kolej+.

Za kilka dni, bo 24 listopada gmina wiodąca w Projekcie składa dokumentację konkursową i ten wynik zaważy o dalszych losach inwestycji. A samorządy, które wyłożyły pierwsze pieniądze, będą mogły ubiegać się o częściowy zwrot nakładów.

Celem ogólnopolskiego  Programu jest uzupełnienie sieci kolejowej o połączenia kolejowe miejscowości o populacji powyżej 10 tys. mieszkańców, które nie posiadają dostępu do połączeń pasażerskich z miastami wojewódzkimi lub takich, które posiadają dostęp do kolei, ale istniejące połączenia wymagają usprawnienia.

A to jednoznacznie oznacza, że szanse na bezpośrednie połączenie kolejowe z Pułtuska do Warszawy wydaje się coraz bardzie realne.

Planowana do budowy Kolej Północnego Mazowsza na trasie Zegrze –Przasnysz zakłada budowę 70 km torów, stacji oraz przeprawy mostowej na Narwi. Do II etapu Programu Kolej Plus zakwalifikowało się 79 projektów. Wśród nich plan budowy nowej linii kolejowej Zegrze – Pułtusk - Przasnysz.

Idea Kolei Północnego Mazowsza jest odpowiedzią na coraz trudniejszą komunikację z Warszawą, który to problem dotyka w zasadzie wszystkich mieszkańców naszego regionu w codziennych dojazdach do pracy czy w innych kwestiach. Przyrastającej w ogromnym tempie ilości zabudowy oraz wzrastającej ilości pojazdów nie odpowiada tempo i możliwości budowy infrastruktury drogowej. Coraz trudniej jest wytyczać nowe trasy drogowe bez ingerencji w zabudowę czy tereny zielone. Infrastruktura kolejowa daje zupełnie nowe możliwości jeśli chodzi o transport 

Samorządy mogą liczyć na zwrot nawet 85% kosztów poniesionych na przygotowanie Wstępnego Studium Planistyczno - Prognostycznego. Umowa na opracowanie wspomnianego Studium została zrealizowana kosztem 1,3 miliona złotych.

W II etapie, zakwalifikowane projekty będą podlegały kolejnej ocenie - wielokryterialnej, której wynikiem będzie utworzenie listy rankingowej projektów i kwalifikacja ich do Programu.

Kolej, o której jeszcze kilka lat temu nawet nie myślano, po 2028 roku może  stać się realnym  połączeniem komunikacyjnym w regionie

 

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(3)

klwklw

6 0

Pułtusk miał połączenie kolejowe z Nasielskiem przez Winnicę linią wąskotorową. Robili wszystko żeby zlikwidować kolejkę. Łącznie z argumentami typu "Kury przestały się nieść, a baby zaczęły rodzić czarnoskóre dzieci". Ruch obsłużą PKSy. I obsługiwały póki ich nie zlikwidowano. Linia wąskotorowa miała rację bytu, bo dowoziła węgiel do ciepłowni w Pułtusku. Obecnie władzą Pułtuska też tak zależy na kolei, że wszystkim zajmuje się Serock. Gdyby nie naciski gmin sąsiednich, to by nie było mowy o żadnej kolei. Dla włodarzy z Pułtuska ważniejsze i bardziej prestiżowe zdaje się być otwarcie McDonalds'a, lub zakup Melexa, niż kolei. 17:01, 13.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Tomek JaniszewskiTomek Janiszewski

1 0

A do Zegrza z Warszawy to którędy dojedziemy? Rozbabrali do reszty to co zostało ze starej linii Wieliszew-Zegrze pół roku temu i od tego czasu żywego ducha nie widać na tej "budowie"! 14:42, 19.11.2021

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

Masakra Masakra

0 0

Wstyd że nie ma sensownego dojazdu do Warszawy 20:43, 01.01.2022

Odpowiedzi:0
Odpowiedz

0%