Zamknij

Kiedy warto suplementować kreatynę i z czym ją łączyć?

12.38, 05.01.2023 . Aktualizacja: 12.38, 05.01.2023
Skomentuj

Rozpoczęcie treningów na siłowni bywa ciężkim wyzwaniem – tym bardziej że do wyrzeźbienia sylwetki i zbudowania masy mięśniowej potrzeba czasu, cierpliwości i samodyscypliny. Są jednak pewne sposoby na to, by nieco przyspieszyć osiągnięcie wyczekiwanych efektów. Jednym z nich jest suplementacja. Początkującym sportowcom bardzo często poleca się suplementację kreatyną. Kiedy warto po nią sięgnąć i z czym można ją łączyć? Właśnie na to pytanie odpowiadamy w poniższym artykule.

Kreatyna – co to jest?

W pierwszej kolejności warto odpowiedzieć na pytanie, czym w ogóle jest kreatyna. Najprościej mówiąc, jest to organiczny związek chemiczny składający się z trzech aminokwasów: argininy, metioniny i glicyny. Występuje on w organizmach zwierzęcych z grupy kręgowców (czyli także u ludzi!) i tworzy się w trakcie przemiany materii. Występuje głównie w mięśniach i ścięgnach.

Kreatyna korzystnie wpływa na odbudowę tkanek, co finalnie przekłada się na szybszą regenerację mięśni uszkodzonych w trakcie treningu fizycznego. Optymalne ilości kreatyny sprawiają, że szybciej można odzyskać pełnię sił po wysiłku fizycznym, co umożliwia przeprowadzania dłuższych i bardziej intensywnych treningów.

No dobrze, ale skoro w naszym organizmie i tak kreatyna występuje samoistnie, po co mielibyśmy ją suplementować? Dlatego, że – choć faktycznie kreatyna naturalnie występuje w ludzkim organizmie, jej ilości są zbyt małe, by mogły poprawić wyniki sportowe.

Kiedy suplementować kreatynę?

Kiedy warto suplementować kreatynę? Monohydrat kreatyny jest polecany przede wszystkim osobom, których celem jest zwiększenie masy mięśniowej w stosunkowo krótkim czasie. Kreatyna jest jednym z najlepiej przebadanych suplementów, a efekty jej stosowania są widoczne dość szybko.

Suplementacja kreatyną może być również korzystna w sportach, w których wysiłek opiera się na przemianach beztlenowych, takich jak lekkoatletyka, sporty walki czy biegi krótkodystansowe.

Z czym łączyć monohydrat kreatyny?

Monohydrat kreatyny, który możesz zamówić na przykład na stronie https://mlonutrition.pl/kategoria/kreatyny/, najlepiej jest rozpuścić w letniej wodzie. Suplement można łączyć z węglowodanami, takimi jak carbo, glukoza czy dekstroza.

Glutamina z kreatyną?

Wielu trenerów poleca również suplementację kreatyną połączoną z glutaminą. Okazuje się, że glutamina w połączeniu z kreatyną zwiększa beztłuszczową masę ciała oraz siłę przy treningu wytrzymałościowym. Co więcej, do potencjalnych korzyści wynikających z takiego połączenia należy też zaliczyć zmniejszenie bolesności mięśniowej po wysiłku i mniejszą utratę siły.

Glutaminę możesz zamówić na stronie https://mlonutrition.pl/sklep/glutamina-mlo/.

Zamów kreatynę w MLO Nutrition

Pamiętaj, by wszelkiego rodzaju suplementy diety dla sportowców zawsze zamawiać w uznanych i sprawdzonych sklepach internetowych. My polecamy na przykład sklep online MLO Nutrition – producenta, który preparaty dla sportowców produkuje już od lat 60. XX wieku.

(artykuł sponsorowany)
 
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%