Zamknij

Sprzedaż produktów do domu i ogrodu w modelu dropshippingu – o czym trzeba pamiętać?

art. sponsorowany + 13:02, 02.02.2024 Aktualizacja: 13:03, 02.02.2024
freepik.com freepik.com

Polacy nadal bardzo chętnie robią zakupy w sieci, a branża e-commerce nie przestaje się rozwijać. Klienci kupują przez internet nie tylko ubrania, buty, książki czy elektronikę – dużym zainteresowaniem cieszy się także kategoria „dom i ogród”. Jak sprzedawać asortyment tego typu w modelu dropshippingu?

Handel online – sektor, który nadal się rozwija

Według raportu E-commerce 2023 aż 79% krajowych internautów robiło w 2023 roku zakupy w sieci, a znaczna większość z nich (75%) wybierała wówczas polskie e-sklepy. Wśród artykułów, po które konsumenci sięgali najczęściej, można wymienić:

  • odzież i obuwie;
  • kosmetyki i perfumy;
  • książki i płyty.

Klienci zamawiają przez internet również produkty farmaceutyczne, sprzęt RTV i AGD czy meble i dodatki do domu oraz ogrodu.

Optymistyczne prognozy dla polskiego segmentu e-commerce niezmiennie się utrzymują. Specjaliści twierdzą, że w 2024 roku handel elektroniczny nie zwolni, a na rynku będą rozwijać się takie trendy jak m.in.:

  • wielokanałowość sprzedaży (np. połączenie działalności e-sklepu z handlem za pośrednictwem social mediów czy transmisji na żywo);
  • handel na zasadzie subskrypcji (nie tylko w odniesieniu do serwisów VOD czy innych usług oraz produktów elektronicznych, ale i artykułów w formie fizycznej).

Nic więc dziwnego, że wiele osób rozważa wejście do branży i rozpoczęcie sprzedaży online – zarówno w ramach działalności gospodarczej, jak i nieewidencjonowanej.

Wybór formy prawnej biznesu nie jest jednak jedyną decyzją, jaką muszą podjąć potencjalni przedsiębiorcy. Oprócz tego pozostaje im także określić m.in. odpowiedni model sprzedaży. Ciekawą opcją jest dropshipping, który w wielu przypadkach pozwala sporo zaoszczędzić i rozpocząć działalność niemal błyskawicznie.

Na czym polega dropshipping?

Jak zostało już wspomniane, dropshipping jest jednym z modeli sprzedaży, który wykorzystuje się w handlu internetowym.

Zasady jego działania są stosunkowo proste – przedsiębiorca wybiera hurtownię i podłącza ją do swojego e-sklepu. Od tej chwili to właśnie hurtownik jest odpowiedzialny zarówno za magazynowanie, jak i przygotowywanie oraz wysyłkę towarów.

W momencie, gdy dana osoba chce sprzedawać meble i akcesoria do domu, pozostaje jej więc dokonać integracji z hurtowniami dropshipping z kategorii Dom i ogród.

Może to zrobić np. za pośrednictwem platformy, na której funkcjonuje jej sklep. Przykładem takiego rozwiązania jest Sky-Shop. Dzięki integracji w ramach jednego z wybranych pakietów na stronę sklepu zostaną zaimportowane dane na temat produktów, a także ich opisy, parametry oraz zdjęcia.

Wszystkie informacje będą aktualizowane zgodnie ze stanami magazynowymi danej hurtowni, wobec czego właściciel biznesu online zaoszczędzi mnóstwo czasu, który normalnie poświęciłby na ręczne wpisywanie wszystkich informacji.

Przedsiębiorca nie ma więc bezpośredniego kontaktu z produktami znajdującymi się w asortymencie jego sklepu. Co ważne, kupuje je od hurtownika dopiero w momencie, gdy klient złoży zamówienie.

Jego rola sprowadza się więc do przyciągnięcia konsumentów na stronę sklepu i nakłonienia ich do zakupu. Zysk z takiej transakcji stanowi dla niego marża, jaką nakłada na każdy z oferowanych artykułów.

Sprzedaż produktów do domu i ogrodu w modelu dropshippingu – czy się opłaca?

Prowadzenie e-sklepu z artykułami do domu i ogrodu może być korzystnym rozwiązaniem, którego opłacalność będzie wynikać z zalet samego dropshippingu oraz specyfiki tej kategorii produktowej. Przedsiębiorcy cenią handel w takim modelu m.in. ze względu na:

  • brak konieczności inwestowania dużych sum w związku z rozpoczęciem działalności;
  • minimalizację ryzyka (mniejsze straty, gdy prowadzenie biznesu zakończy się niepowodzeniem, nie trzeba kupować towaru „na zapas”);
  • brak kosztów związanych z wykupem lub wynajęciem powierzchni magazynowej oraz obsługą i ubezpieczeniem towaru;
  • przeniesienie znacznej części procesów na hurtownika, dzięki czemu sprzedawca może skupić się na samym e-sklepie i jego promocji.

Jeśli chodzi o sprzedaż artykułów z tej konkretnej grupy produktowej, może być ona opłacalna m.in. ze względu na szeroką grupę docelową. Po taki asortyment sięgają przecież nie tylko klienci indywidualni, ale i właściciele hoteli, kawiarni, restauracji czy innych obiektów usługowych.

Co więcej, „dom i ogród” sam w sobie jest bardzo szeroką kategorią. Mieszczą się w niej np. meble, obrazy, wazony, doniczki, poduszki czy naczynia. Dzięki temu sprzedawca może oferować swoim odbiorcom zróżnicowany asortyment i dostosowywać go do ich gustu i preferencji.

Warto także zwrócić uwagę na możliwości, jakie daje sezonowość tej grupy artykułów w połączeniu z modelem dropshippingu. Właściciel sklepu może dopasowywać swoją ofertę ze względu na święta czy porę roku, a jednocześnie nie musi martwić się kupowaniem i magazynowaniem towaru, a także jego ewentualnym zaleganiem w magazynie.

Czy warto prowadzić sklep internetowy z artykułami do domu i ogrodu?

Niektórzy traktują taką działalność jako dodatkowe źródło dochodu, a inni decydują się skupić na handlu przez internet w stu procentach. W każdym wypadku samo założenie sklepu i wybór dropshippingu jako modelu sprzedaży nie są gwarantem sukcesu.

Trzeba pamiętać m.in. o tym, że przedsiębiorcy przyjdzie mierzyć się z dużą konkurencją. Ponadto sukces biznesu zależy od wielu czynników takich jak:

  • dobór niszy rynkowej (konkretne podkategorie produktowe, np. określone dekoracje do wnętrz);
  • umiejętne i dokładne zbadanie rynku oraz preferencji i potrzeb potencjalnego klienta;
  • działania z zakresu promocji i marketingu, poziom obsługi klienta;
  • monitorowanie rynku i umiejętność szybkiego dostosowywania się do zmian;
  • jasna i spójna komunikacja marki;
  • umiejętność wykorzystywania nowych trendów w e-commerce.

Nie zmienia to faktu, że odpowiednio zorganizowana i przemyślana sprzedaż akcesoriów i dodatków do domu oraz ogrodu w dropshippingu może przynosić korzyści finansowe i sprawiać mnóstwo satysfakcji.

(art. sponsorowany)
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
0%