Na antenie Radia Dla Ciebie (RDC) marszałek przekazał jednak niepokojące informacje, które mogą rozczarować mieszkańców północnego Mazowsza.
Ministerstwo Infrastruktury nie uwzględniło linii Zegrze – Serock – Pułtusk – Przasnysz w planie horyzontalnym, czyli zestawieniu kluczowych inwestycji kolejowych na najbliższą dekadę. Plan ten kładzie nacisk przede wszystkim na rozwój Kolei Dużych Prędkości, co stawia pod znakiem zapytania realizację mniejszych projektów lokalnych, takich jak budowa linii Przasnysz-Zegrze.
W czerwcu Departament Kolejnictwa w Ministerstwie Infrastruktury zainicjował przegląd wszystkich inwestycji zarządzanych przez PKP PLK, w tym również tych objętych programem Kolej Plus, mając na celu ocenę efektywności ponoszonych nakładów oraz możliwości zwiększenia przepustowości istniejących linii. Analiza kosztów wykazała, że realizacja projektu budowy linii Przasnysz- Pułtusk-Zegrze wymaga znacznie większych nakładów finansowych, niż pierwotnie zakładano.
W maju br. samorządy z powiatów Przasnyskiego, Pułtuskiego, Legionowskiego i Serocka wystosowały apele do Ministerstwa Infrastruktury o kontynuację działań związanych z budową linii kolejowej. W czerwcu senator Krzysztof Bieńkowski, były starosta przasnyski, przedstawił oświadczenie podpisane przez 42 senatorów, w którym poparli oni potrzebę kontynuacji projektu. Niestety, mimo licznych apeli, wciąż brak pozytywnej odpowiedzi ze strony ministerstwa.
Marszałek Adam Struzik na antenie RDC wyraził obawy, że koncepcja Kolei Północnego Mazowsza, zakładająca budowę nowej linii kolejowej łączącej Serock i Przasnysz, jest obecnie zagrożona.
– Koszty budowy okazały się znacznie wyższe, niż szacowano – stwierdził Struzik. – Szukamy alternatywnych rozwiązań, które będą mniej kosztowne.
Marszałek zasugerował także, że zamiast budowy nowej linii kolejowej, warto rozważyć możliwość wprowadzenia połączeń autobusowych, które byłyby skoordynowane z istniejącą siecią kolejową.
Obecna sytuacja oznacza, że miasta takie jak Przasnysz, Maków Mazowiecki, Pułtusk i Serock mogą na długo pozostać „białą plamą” na kolejowej mapie Mazowsza, co utrudni mieszkańcom dostęp do efektywnego transportu zbiorowego. Wobec rosnących kosztów i braku wsparcia ze strony rządu, realizacja projektu staje się coraz mniej prawdopodobna.
Nadzieje na budowę linii kolejowej Przasnysz-Zegrze maleją, a przyszłość projektu zależy od dalszych decyzji Ministerstwa Infrastruktury i możliwości znalezienia alternatywnych, mniej kosztownych rozwiązań transportowych.
Rudy18:45, 09.11.2024
Uśmiechajcie się 18:45, 09.11.2024
Toomek19:08, 09.11.2024
A co z funduszami z KPO.Kolej jest ekologiczna???Narzucacie przymusowe wymiany kotłów,kominków obciążając portfel obywatela,zróbcie coś sami ,pozyskajcie środki czy nie od tego jesteście Panie Marszałku 19:08, 09.11.2024
Puł Tusk02:03, 10.11.2024
PO = Platforma Orania kraju. Rok wystarczył, by zaorali wszystkie projekty infrastruktury krajowej, regionalnej i lokalnej, a na dodatek wyorali gigantyczną dziurę w budżecie. 02:03, 10.11.2024
Edek08:10, 10.11.2024
Ta kolejka to przepustką tego zacofanego miasta w XXI wiek,inaczej mieszkańcy będą tkwili w białej plamie na mapie pod każdym względem,to płuca do oddychania pełna piersią będąc o krok od stolicy ,to dostęp do uczelni, pracy,kultury dla wszystkich. Inaczej obwodnica ominie nas Swietłana przyszłość i to miasto umrze śmiercią opuszczenia. Ludzie obudźcie się, trzeba protes 08:10, 10.11.2024
Edek08:12, 10.11.2024
Trzeba protestować. Kolejka to przyszłość tego miasta ,tej ponurej rowincji, ruszcie tylko, to dla waszych dzieci, wnuków!!!! Ludzie obudźcie się!!!! 08:12, 10.11.2024
kek10:27, 10.11.2024
Zadecydował portfele kilku osób. W raddach i władzach niezmiennie PSL i PiS pod różnymi śmiesznymi nazwami od 33 lat. No i lokalny monopolista automatyczniebusowy 10:27, 10.11.2024
Szczurek08:20, 10.11.2024
To wina Kaczafiego i jego popleczników rozdających wozy strażackie. To przez nich zabrakło pieniędzy. Włączcie TVP i Uśmiechnijcie się 08:20, 10.11.2024
Wali08:32, 10.11.2024
Co ci zaorali ,PiS nic nie zbudował ,udawali tylko ,że chcą coś zrobić aby powołać spółki dla swoich i brać kasę za nic,a dziura budżetowa to pozostałość właśnie po takich działaniach . 08:32, 10.11.2024
ZXC10:12, 10.11.2024
Cytat z TVN. 10:12, 10.11.2024
mukka10:23, 10.11.2024
Wszedłem na stronę 3 razy o 3 razy wyebana reklama na całą treść. Żeby nie pogrążać PSL z Powiatu i miasta pultuskiego trzeba było się podlewarowac Strusikiem? Pułtusk nie zrobił ni, nawet minimalne wymagania formalne olał i się podpiął tylko pod afiliację Serocka i Prasnysza nikt z PSL nic nie zrobil, to wiceszefo musi ratować lokalny poparcie zeby nie padło zeby ie wyszlo to trzeba jakieś kity wciskać od gory. Nie ze mną te numery. Każdy z PSL od sołtysów po obecnego butmistrza i starostę nic nie zrobili. Najlepiej zasugerować autobusy i lokalnego monopolistę z ktorym moasto nie umie sie snsownie dogadać od 10 lat. Nie ze mną te numery krętacze 10:23, 10.11.2024
Tomasz11:24, 10.11.2024
Wystarczy się rano tą trasą przejechać, ja jezdżę codziennie do pracy, ostatni miesiąc to makabra codziennie wypadki, w jedną i drugą strome masa samochodów, Zegrze codziennie zakorkowane jedyne rozwiązanie to kolej i most przez dopływ Bugu od strony Białobrzeg żeby można się było dostać do Marek i 8, a elita w warszawce sobie kładki do spacerowania przez Wisłae robi i ma w du... kolej. 11:24, 10.11.2024
Texas 13:02, 10.11.2024
Panie Marszałku a może na początek zbudować odcinek Zegrze Południowe - Serock z możliwością przedłużenia tej linii. Przecież są środki z KPO ! Samorząd także może zacząć budować. Czemu nie etapować tego projektu? Zróbmy to ! 13:02, 10.11.2024
PopieramBudoweLiniiP15:29, 10.11.2024
PopieramBudoweLiniiPKPZEGRZE-PULTUSK-PRZASNYSZ 15:29, 10.11.2024
Edek16:55, 10.11.2024
Nie liczcie na żadne partie bo się przeliczyć UE i rozczaruje cię. Strużki trzyma się tylko koryta,nic nie zrobi dla Pułtuska,PIS i PSL trzymają się swoich stołków i tylko to im w głowie,PO nie lepsze. Od dawna nie wierzę w polityków bo rządzą nimi układy,finansowe też,szczególnie w takich dziurach jak Pułtusk. Pułtusk się cofa do wieku XlX. Zobaczycie ,że to miasto jeszcze straci prawa miejskie bo się tak wyludni. Dziś nawet bezpańskie psy wyniosły się z tej dziury. Zostaniecie z przyśpiewkami zza Narwi i pochodami życia. Tylko życia tu już nie będzie to już jest geriatriolandia. 😢 16:55, 10.11.2024
Edek 17:00, 10.11.2024
Ta strona jest obrzydliwa,reklama zakrywa reklamę,jakiś kretyn to robi chyba specjalnie. A tu się nikt nie zabija z czytaniem waszych rewelacji 17:00, 10.11.2024
Edek 17:09, 10.11.2024
Ta strona jest obr_zy_dliwa,reklama zakrywa reklamę,jakiś kre_tyn to robi chyba specjalnie albo nie ma zielonego pojęcia o tworzeniu stron www. A tu się jakoś nikt nie zabija z czytaniem waszych rewelacji 17:09, 10.11.2024
Texas16:03, 11.11.2024
Dziejowa szansa na linię kolejową właśnie nam odjeżdża. Nic nie oferuje się w zamian. Rok rządów i nic. Rozbudowa DK-61 na 11km odcinku między Serockiem a Pułtuskiem jest także niewiadomą. Już teraz należałoby rozpocząć procedury przygotowawcze. Właściwie teraz już raczej w etapie wyboru na oferty. Ponieważ, nie od dziś wiadomo, że do Pułtuska droga planowana jest jako dwujezdniowa. 16:03, 11.11.2024
Jaskuu11:31, 12.11.2024
0 0
KPO nie jest dla Polaków robaków. KPO pójdzie na sprowadzanie imigrantów. Prawdziwie ekologicznie będzie dopiero wtedy jak dwóch Mokebe będzie co noc ogrzewało Twoją żonę. 11:31, 12.11.2024